środa, 1 marca 2017

GROM I SZKWAŁ Jacek Łukawski

[PREMIEROWO]

KRAINA MARTWEJ ZIEMI tom 2

"Sława wyolbrzymia zasługi."

Zdecydowanie warto było czekać na drugi tom serii, za mną kolejna odsłona wspaniałej i porywającej fantasy. Wypełniona intrygującymi przygodami wędrówka niezwykłymi krainami Martwej Ziemi sprawia mnóstwo przyjemności i satysfakcji. Jestem pełna uznania dla autora za stworzenie silnie przekonujących i bardzo oryginalnych postaci, obdarzonych indywidualnymi cechami fizycznymi, mocno wyrazistymi osobowościami, różnymi temperamentami, kierujących się własnym systemem wartości moralnych, używających charakterystycznego języka i unikalnej mowy. Wczytywanie się w błyskotliwe i podszyte dobrym humorem dialogi dostarcza sporej rozrywki.

Powieściowy świat szeroko nawiązujący do średniowiecznych klimatów, ze słowiańskim kolorytem, bardzo pomysłowo wykreowany, barwnie opisany, wyposażony w ciekawe nacje, nietuzinkowe istoty, magiczne siły i moce. Podróż lądowymi szlakami, martwymi rubieżami, wodnym traktami czy rozległymi przestworzami, wiąże się z wieloma wyzwaniami i sporym ryzykiem. Podobnie jak przenikanie między rzeczywistym a nierzeczywistym światem, w którym przyszło żyć i walczyć głównym bohaterom. Jakże często uciekają przed niebezpieczeństwem, aby za chwilę stawić czoło kolejnemu zagrożeniu. Uwikłani w różnorodne scenariusze wydarzeń, blaski i cienie historii, siły okrutnie drwiące z uczuć, obracające zwycięstwo w klęskę, i odwrotnie, wypalające kłamstwo i zdradę, pielęgnujące chwałę i honor. Dynamiczna akcja, zaskakujące sploty okoliczności, płynne zazębianie się wątków, bezpośredniość w tworzeniu spektaklu zdarzeń, przekraczanie schematów, to kolejne atuty tej fascynującej opowieści. Jak utrzymać mocno już niestabilną równowagę świata? Któremu z królestw przypadnie w udziale zwycięstwo? Ile każdy z ulubionych bohaterów będzie musiał poświęcić w imię zwycięstwa? Ciekawa jestem, jakie wyjątkowe niespodzianki dla czytelników przygotuje autor w tomie zamykającym trylogię?

"Krew i stal" tom 1

5/6 - koniecznie przeczytaj
fantasy, 400 stron, premiera 01.03.2017
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu SQN. :)

56 komentarzy:

  1. Nie za bardzo lubię słowiańskie zabarwienie w książkach. Zastanawiam się czy warto sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie z kolei bardzo fascynują słowiańskie odniesienia, lubię nawiązania do nich. :)

      Usuń
  2. Uwielbiam książki w tym klimacie, ale zawsze boję się tych słowiańskich wątków czy też dodatków... niestety często wydaje mi się, że jest to jakos niespójne lub naciągane, sztuczne. Rozumiem, że w tym przypadku mam się nie bać? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie bój się :)

      Usuń
    2. Sonia, nie za bardzo rozumiem Twój komentarz, dlatego trudno mi się do niego ustosunkować.

      Usuń
    3. Anonimowy, lepiej bym tego nie ujęła. :)

      Usuń
  3. Kolejna książka do przeczytania :) Ale teraz przynajmniej idąc do księgarni nie muszę zastanawiać się, co kupić :) Wiem od razu, które Twoje recenzje są pierwsze w kolejności i które książki warto przeczytać. Właściwie wchodzę do sklepu, a tam na półkach jakby moi przyjaciele :) Dzięki Tobie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za tak miłe słowa, wzmacniają moją pasję czytania i dzielenia się wrażeniami. :) Sympatycznej przygody z tą serią fantasy. :)

      Usuń
  4. oooo może być ciekawie ;) Chetnie zapoznam się z treścią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że książka Ci się spodoba, ale najpierw pierwszy tom, koniecznie. :)

      Usuń
  5. Nie poznałam jeszcze tomu I. Muszę nadrobić zaległości, choć na fantasy muszę mieć odpowiedni dzień-na czytanie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie zawsze mam na nią chęć, lubię ten gatunek, i to bardzo. :) Wspaniała przygoda czytelnicza przed Tobą. :)

      Usuń
  6. Nie wiem, jakie powody miał Sienkiewicz, ale z tego z widzę teraz, wypuszczanie na rynek trylogii / tetralogii i innych "logii" to dobry sposób na wyciągnięcie pieniędzy od czytelnika i rozciągnięcie zainteresowania tytułem na wiele miesięcy / lat. Mam rację? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację :D I o ile wierzę w to, że Sienkiewicz popełnił trylogię z potrzeby serca, o tyle teraz jest to dobry sposób na trzepanie kasiory ;)

      Usuń
    2. Maciej, nie mam z tym problemu, czytam bez względu na ilość tomów, bo po prostu lubię to robić. :)

      Usuń
    3. E Book Book, odpowiedź jak wyżej. :)

      Usuń
  7. Fantastyczna pozycja, 100% mój klimat i zainteresowanie. Must have :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Po fantasy sięgam niezwykle rzadko, jednakże takie, które rozgrywają się w średniowieczu, czy minionych epokach z przyjemnością. Twoja recenzja doskonała. Pod jej wpływem książka znalazła się na liście dzieł do przeczytania :) Dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo ta przygoda czytelnicza bardzo wciąga w swój świat. :)

      Usuń
  9. Muszę przeczytać najpierw pierwszy tom ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. "Krew i stal" na mnie czeka. Wydaje mi się, że może być moim małym odkryciem idealnie wpisującym się w moje upodobania czytelnicze :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę zapoznać się z pierwszym tomem :) Jest na mojej liście LC
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Muszę ją koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc wszystko przede mną ☺

    OdpowiedzUsuń
  14. Na mnie już czeka mój egzemplarz <3 Niedługo będę się za niego brała <3 Też uwielbiam u autora to, że bohaterowie non stop pakują się w kłopoty ^^

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze tej serii nie znam i raczej szybko nie poznam, ale kto wie? Może kiedyś :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie~ Nataliaaa
    http://happy1forever.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka zapowiada się fajnie, ale niestety do moich ulubionych nie należy ani sklejanie historii, ani fantastyki do fabuły :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się podobało, ale oczywiście każdy szuka tego, co bliskie jego czytelniczemu sercu. :)

      Usuń
  17. Ta książka byłaby idealna dla mojego męża. Uwielbia średniowiecze i bardzo interesuje się kulturą słowiańską.

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy wcześniej o tej książce nie słyszałam, dlatego chętnie bym ją przeczytała. Wydaje się być bardzo interesująca.:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fantasy jaką lubię, chętnie po taką przygodę sięgam. :)

      Usuń
  19. Wpisuję na listę "do przeczytania" :) Już dawno nie miałam w ręce fantasy, raczej idę w strone sci-fi, zatem to może być miła odmiana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SF też mi jest bliskie. :) Satysfakcjonującego zaczytania. :)

      Usuń
  20. Nie znałem, a widzę, że warto. Plus kocham fantastykę. Plus kocham polską fantastykę. Dwa plusy - trzeba przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Tej serii jeszcze nie znam, ale może kiedyś dam jej szansę. Tylko na pewno nie teraz - za dużo zaczętych serii mam już na koncie. ;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko w swoim czasie, u mnie też długa lista książek do przeczytania. :)

      Usuń
  22. Przepadam za dwupłaszczyznowością świata przedstawionego, opalizacji realnego i tego na poły baśniowego, legendarnego, a jeżli dodać do tego jeszcze zabarwienie słowiańskością - przeczuwam doskonałą przyjemność. Świetnie skonstruowane dialogi, które wręcz każą parsknąć śmiechem to niekwestionowany walor powieści, zwłaszcza tak wewnętrznie bogatej, jaką zdaje się być "Grom i szkwał". :)

    Niestety, nie znam jeszcze jego twórczości, ale już wiem, gdzie poszukiwać wartkiego strumienia wydarzeń i przednich partii dialogowych, zaklętych w przemyślnie ukształtowanym świecie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że drugi tom wydał mi się bardziej treściwy akurat w te elementy, które lubię odnajdywać w fantasy. :) Przyjemne zaczytanie przed Tobą. :)

      Usuń
  23. To niestety nie mój typ literatury ale narzeczony będzie zachwycony. Polecę mu tą książkę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dużo słyszałam o tej książce, a jako, że lubię fantastkę to tym bardziej czuję się zainteresowana. Chociaż ostatnio mój gust czytelniczy wędruje w przeciwnym kierunku ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To w naturalny sposób się zmienia, podobnie jak przypływy i odpływy. :)

      Usuń
  25. Nie mamy pojęcia, jakie niespodzianki przygotuje Jacek Łukawski w 3. tomie, ale po lekturze 2. części nie możemy się go już doczekać. :) Naprawdę świetna książka! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie również bardzo się spodobał ten cykl, trzeba trzymać rękę na pulsie i wypatrywać kolejnego tomu. :)

      Usuń