poniedziałek, 6 marca 2017

CO KRYJĄ JEJ OCZY Sarah Pinborough

[PRZEDPREMIEROWO]

"Tajemnice, tajemnice, tajemnice. Ludzie są ich pełni po brzegi, trzeba się im tylko uważnie przyjrzeć."

Wyjątkowo porywający thriller, napisany bardzo pomysłowo, zwodniczo, ze świetnym pazurem, godnym podziwu polotem i zrozumieniem złych podszeptów natury człowieka. Wnikając w opisywany świat za nic nie chcemy z niego wychodzić, odrywać się od stron książki, dopóki nie skończy się ta pasjonująca i nietuzinkowa przygoda, zaś jej echa długo jeszcze wybrzmiewają w nas. Pochłania kolorytem budowania mocnej atmosfery grozy, dostarcza ogromnej dawki napięcia, niesamowicie gra na emocjach. Doskonała porcja rozrywki. Intrygująca fabuła wymyka się tradycyjnym perspektywom postrzegania świata, nakłania do poddawania w wątpliwość rządzące nim prawa. Do czego jesteśmy w stanie posunąć się w imię miłości? Ile oddać z siebie samego? Jakie czyny i szaleństwa mogą wówczas nami rządzić? Czy możemy poznać kogoś do końca?

Louise, samotna matka, wychowująca sześcioletniego syna, pracuje jako sekretarka psychiatry specjalizującego się w uzależnieniach i obsesjach. Odnoszący sukcesy David, szef Louise, wraz z olśniewająco piękną żoną Adele, wydają się wieść wspaniałe i szczęśliwe życie. Jednak Louise dostrzega w nim coraz więcej niepokojących incydentów i złowróżbnych symptomów. Kobieta zostaje wciągnięta w wir osobliwych i niespokojnych zdarzeń dziejących się wokół tajemniczej pary. Sama też zaczyna odgrywać w nim znaczącą rolę, angażuje się w coś, w co niewątpliwie nie powinna, jednak nie potrafi oprzeć się silnym pokusom, w tym także zaspokojenia nękającej ciekawości, co tak naprawdę dzieje się w małżeństwie szefa. 

Kreatywność autorki zachwyca, sprytnie splata skomplikowaną sieć intryg, która mrozi krew w żyłach, wielokrotnie zaskakuje scenariuszem zdarzeń, silnie pobudza wyobraźnię czytelnika. Obserwujemy jak pozorne dobro, które jest tak skażone i przesiąknięte złem, że już bardziej nie można, pochłania ogromną ilość kłamstw, oszustw, matactw, a przy tym pozostaje trudne do uchwycenia i zdemaskowania. Zakończenie powieści to prawdziwa perełka, jakże mocno nieprzewidywalne ostateczne rozstrzygnięcie losów głównych bohaterów.

Jestem pod ogromnym wrażeniem tej historii, podejrzewam, że długo nie natrafię na thriller, który będzie w stanie dorównać tak wciągającej opowieści. Nic, tylko czytać, delektować się intrygą, snuć przypuszczenia, szukać wyjaśnień i dociekać prawdy. Zdecydowanie warto przekonać się, "co kryją jej oczy", dusza, osobowość, przeszłość, dowiedzieć się dlaczego zakończenie jest tak mocno fascynujące i satysfakcjonujące. Rewelacyjna powieść, wyśmienita uczta czytelnicza, gwarantującą niezwykłe przeżycia z mega dreszczykiem.

6/6 - rozkosz czytania
thriller psychologiczny, 400 stron, premiera 14.03.2017, tłumaczenie Maciejka Mazan
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński - S-ka. :)

94 komentarze:

  1. Twoje słowa "Jestem pod ogromnym wrażeniem tej historii, podejrzewam, że długo nie natrafię na....." przekonuja mnie, że warto ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wydawnictwo Prószyński to super marka, pamiętam pierwsze ich książki kupiłam jak byłam nastolatka i były to książki o gotowaniu- mojej pasji, a Mama kupowała o kwiatach.Teraz są one w mojej biblioteczce i będą jeszcze długie lata służyć. Więc tym bardziej teraz zainteresowała mnie Twoja wypowiedź, ponieważ ten gatunek też jeżeli chodzi o pozycje książkowe mnie interesuje. Recenzja świetna. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele tytułów zgarniam z ich półek, zawsze znajdę coś dla siebie, na dany nastrój. :)

      Usuń
  3. Wow! Rozkosz czytania. Niezbyt często widuje u Ciebie aż tak entuzjastyczne recenzje. Sięgnę po te książkę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka naprawdę mnie zachwyciła, a zakończenie maksymalnie zaskoczyło, świeże podejście do fabuły. :)

      Usuń
  4. "Do czego jesteśmy w stanie posunąć się w imię miłości?"
    Tak sobie myślę, że niektóre filmy w reżyserii Clinta Eastwooda - są własnie o tym. Takie było moje pierwsze skojarzenie po przeczytaniu twojej recenzji ("Za wszelką ceną", czy w pewnym sensie także "Gran Torino").

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I coś w tym skojarzeniu jest, silna determinacja... ale więcej zdradzać nie będę. :)

      Usuń
  5. Brzmi ciekawie, nawet dla takiej osoby jak ja, która nie lubi czytać thrillerów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Już dawno patrzyłam na tę książkę😉

    OdpowiedzUsuń
  7. Porywające thrillery to coś, co bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę, taka wysoka nota bardzo zachęca.Ciekawa jestem, jak ja ją odbiorę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Też lubię niepokojące książki, więc i mi może się spodobać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Koniecznie muszę ją mieć! Zapowiada się wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością nie będziesz żałowała chwil spędzonych w jej towarzystwie. :)

      Usuń
  11. Myślę , że to od tej książki zacznę moją przygodę z thrillerem!
    Pozdrawiam :)
    http://podrozemiedzyksiazkowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie czytałam dobrego thrillera psychologicznego. Ostatnio mam fazę na horrory i czytam Dardę, a że dreszczyk uzależnia to chętnie sięgnę po "Co kryją jej oczy", tym bardziej, że dałaś jej maksymalną ocenę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten jest naprawdę świetną propozycją czytelniczą, nadałam mu priorytet w czytaniu i to była słuszna decyzja. :)

      Usuń
  13. Lubię jak zakończenie jest nieprzewidywalne i mnie zaskakuje. Zainteresowałaś mnie tą pozycją. Poza tym lubię thrillery, więc się skuszę, zapisuję tytuł! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu jest mega nieprzewidywalnie, nie sądzę, aby komuś udała się ta sztuczka. :)

      Usuń
  14. Zwróciłam uwagę na tę książkę podczas pisania postu o marcowych premierach. Teraz wiem, że nie odpuszczę, muszę przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. U la la, cóż za nota;) w takim razie ten thriller o sekretarce i małżeństwie jej szefa musi trafić w moje ręce;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu sporo tak wielowarstwowo się dzieje, niby zwyczajnie, ale mocno intrygująco, ze sporym dreszczykiem, a w finalnej odsłonie zachwyca pomysłem. :)

      Usuń
  16. Super:) Tylko szukać książki i czytać:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Czuję, że by mi się spodobała. Uwielbiam thrillery psychologiczne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi bardzo ciekawie. Uwielbiam książki, w których pojawia się motyw rodzicielstwa i miłości. Zastanawiam się tylko czy nie jest dla mnie odrobinę za straszna. Pracuję sama na totalnym odludziu, a żeby skorzystać z toalety muszę wyjść na dwór i przejść kilka kroków. W nocy bym chyba nie wyszła...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu książki, nie odludzia bym się bała, ale... bez spoilerów. ;)

      Usuń
  19. Mam na półce i niedługo się za tę książkę zabieram! A Twoja opinia jeszcze bardziej podsyciła mój apetyt!

    OdpowiedzUsuń
  20. Cudownie! Będę czytać tę książkę i... i już po prostu nie mogę się doczekać!

    Zapowiada się prawdziwa uczta czytelnicza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyśmienicie się bawiłam, jestem przekonana, że Ty także dasz się w nią tak wciągnąć. :)

      Usuń
  21. Skoro rozkosz czytania i tak fajnie napisana, to już jest zamówiona!!! Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radośnie czyta się takie słowa, a książka rewelacyjna. :)

      Usuń
  22. 6/6??? No to wpisuję na listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro spełniła moje oczekiwania, niczym mnie do siebie nie zraziła, dała ogrom świetnej rozrywki czytelniczej, to nie będę jej wysokiej noty żałować. To jest właśnie to! :)

      Usuń
  23. Takiej rekomendacji nie można się oprzeć, Izabelo! Przyznałaś najwyższą notę tej powieści i niesamowicie pali mnie ciekawość "Co kryją jej oczy" :D

    Przykuł mnie prawdziwością cytat otwierający Twoją relację, a wrażenia ujęte w sugestywną recenzję jedynie spotęgowały moje domysły na temat struktury tej opowieści, ale i świata pozorów, przypadków, wewnętrzych sprzeczności i szamotaniny, do jakiego wprowadza. Każde kolejne ogniwo powieści jedynie wzmaga siłę moich refleksji nad naturą człowieka, której mechanizmy zdała się znakomicie obnażyć autorka.

    Przeczuwam w tej powieści o wiele więcej, niż tylko czytelnicze oderwanie od jawy - mianowicie ziarna przemyśleń i ukłucia pytań.

    Dziękuję najserdeczniej za zaprószenie ognia ciekawości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciąż myślę o zaproponowanym zakończeniu, jest nie tylko zaskakujące, ale również niesamowite i skłaniające do pewnych przemyśleń. Niestety, nic więcej zdradzić nie mogę, zepsułabym cały odbiór książki. I tak już podczas pisania recenzji książki z ogromną uwagą przyglądałam się każdemu słowu, czy na pewno czegoś nie zdradzam. :)

      Usuń
  24. Proszę przestań już dodawać posty! Nie nadążam z czytaniem tych wszystkich książek, a każda kolejna, o której piszesz ląduje na mojej liście co ja mam zrobić? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I o to właśnie chodzi, abyśmy mieli jak najwięcej książek na naszej liście, tyle przygód czytelniczych, w zależności od nastroju po nie sięgasz. :)

      Usuń
  25. Mówisz, ze aż taki dobry? No widzisz, a ja nie chciałam nawet dać mu szansy...

    OdpowiedzUsuń
  26. Dobry thriller? Chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Podoba mi się tak duża liczba zaskoczeń, będę bowiem tę pozycję niedługo czytać. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ale kusisz mnie tą recenzją. Chyba skuszę się na tę książkę. :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Skoro 6/6 to chyba muszę przeczytać tę książkę :) Szczególnie, że trudno znaleźć naprawdę dobry, wciągający thriller.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetna baza psychologiczna i jeszcze to coś, czego zdradzić nie mogę. :)

      Usuń
  30. Thriller czyli gatunek, który kocham, do tego jestem na etapie poszukiwania dobrej książki bo ostatnio wszystko co miałam, przeczytałam. A zatem ląduje na mojej liście.

    OdpowiedzUsuń
  31. Po raz kolejny swoja recenzja zachęcasz mnie do sięgnięcia po thiller ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio sporo lektur z dreszczykiem się pojawiło na blogu, to prawda, widocznie teraz dla mnie czas na takie przygody. :)

      Usuń
  32. Thriller z psychiatrą w roli głównej :) Nie można lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To samo pomyślałam, kiedy po raz pierwszy zapoznałam się z opisem książki na okładce. :)

      Usuń
  33. Ponoć już do mnie "leci", czekam więc z jeszcze większym utęsknieniem! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wypuścisz z rąk dopóki nie dotrzesz do ostatniej strony, tak wciągnie. :)

      Usuń
  34. Nie znam ani autorki, ani książki (skąd bym mógł znać, skoro recenzja przedpremierowa). Po Twoim tekście jednak wychodzi na to, że sporo tracę.

    OdpowiedzUsuń
  35. Zgadzam się, to zdecydowanie jeden z bardziej elektryzujących thrillerów ostatnich czasów. Czytałam z zapartym tchem, a z tyłu głowy non stop pojawiało mi się pytanie: "o co do licha w tym chodzi?". Mistrzostwo świata w swym gatunku ;) Gdyby jeszcze literacko był lepiej napisany, to już byłby majstersztyk ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyta się rewelacyjnie, wciąga niesamowicie, zaskakuje zakończenie, nakłania do pewnych refleksji, czego chcieć więcej? :)

      Usuń
  36. Bardzo lubię ten gatunek, więc mam nadzieję, że kiedyś skuszę się na ten tytuł. Historia wydaje mi się dość tajemnicza, nie do końca wiem, czego mogę się po niej spodziewać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dobrze, że nie do końca wiesz, czego się spodziewasz, bardzo uważałam, aby niczego nie zdradzić, bo w tej książce za nic nie wolno tego zrobić innym czytelnikom. :)

      Usuń
  37. Książka wydaje się niezwykle ciekawa, więc myślę, że wkrótce zabiorę się za jej lekturę :) Uwielbiam takie pozycje!
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyjemnego zaczytania, daj znać, czy udało Ci się przewidzieć zakończenie. :)

      Usuń
  38. Polecasz tak świetnie, że i mnie książka zaintrygowała! ;D Rozejrzę się za nią. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są książki, które cieszą, sprawiają frajdę w czytaniu, dają poczucie satysfakcji, ale są też takie, które mnożą te odczucia i właśnie im przyznaję szóstki. :)

      Usuń
  39. Ależ jestem zaintrygowana, w co została wciągnięta bohaterka i co kryje małżeństwo psychiatry

    OdpowiedzUsuń
  40. O, moja imienniczka! Tytuł skojarzył mi się z filmem "Oczy Julii".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Filmu chyba nie oglądałam, przynajmniej nie pamiętam, może w weekend się z nim zapoznam. :)

      Usuń
  41. No i po takiej recenzji nie sposób przejść obojętnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść, której warto dać szansę, niesamowite zaczytanie. :)

      Usuń
  42. muszę po nią sięgnąć, już dopisuje do swojej listy do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
  43. O rany! Strach do Ciebie zaglądać, moja lista już pęka w szwach, a za każdym razem, kiedy czytam Twoją opinię, dodaję do niej kolejną książkę ;). Skomplikowana sieć intryg, która wzmaga napięcie, tak wysoka ocena, fascynujące zakończenie? Muszę ją mieć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się przy tej książce bawiłam, wciągnęła mnie na maksa, gorąco polecam. :)

      Usuń
  44. Ja już mam na swojej liście tyle książek, że ciekawa jestem czy znajdę miejsce i na tą. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  45. Mam poczucie, że czytałam już pewien thriller, który był bardzo podobnie wydany (szata graficzna) i wydaje mi się, że bardzo mi przypadł do gustu. Muszę koniecznie zapisać sobie ten tytuł i poszukać w olsztyńskich bibliotekach. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że ta przygoda czytelnicza mocno Cię usatysfakcjonuje. :)

      Usuń
  46. Mam poczucie, że czytałam już pewien thriller, który był bardzo podobnie wydany (szata graficzna) i wydaje mi się, że bardzo mi przypadł do gustu. Muszę koniecznie zapisać sobie ten tytuł i poszukać w olsztyńskich bibliotekach. :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Mnie bardzo rozczarowała niestety :( Płytki język, wręcz odpychający, intryga do przewidzenia . Zmęczyłam się tą lekturą:(

    OdpowiedzUsuń