środa, 3 października 2018

NIE ODPUSZCZAJ Harlan Coben

[PREMIEROWO]

"Echa przeszłości są ledwo słyszalne, ale nigdy do końca nie milkną."

Ciekawy i frapujący thriller, napisany z pazurem, wywołuje przyjemny dreszczyk emocji, właśnie czegoś takiego było mi teraz potrzeba. Akurat na wieczór czytelniczy, relaks się po cięższym dniu pracy. Książka nie należy do tych, z których wiele wyciągniemy w sferze refleksji, niedługo też pozostanie w pamięci, a jednak zabawa podczas poznawania scenariusza zdarzeń sympatyczna i satysfakcjonująca. Narracja lekka i płynna, niewymagająca większego skupienia, ale wciągająco przyciągająca do atrakcyjnie przemyślanej fabuły. Autor potrafi sprytnie trzymać w napięciu, umiejętnie podsycać emocje, zachęcająco zaskakiwać obrotem spraw, nie zdradzać za dużo, aby wywołać pragnienie poznania kolejnego rozdziału i porwać w grę snucia przypuszczeń. I jeszcze dynamiczne rytmy, które podkręcają atmosferę, wkręcają w sensacyjne i kryminalne nuty. Podoba mi się konstrukcja thrillera, jego klimat i sposób przedstawienia, drobne zastrzeżenia mam jedynie do postawy głównego bohatera, który momentami zachowuje się jak niedojrzały mężczyzna, ale tłumaczę to jego życiowym doświadczeniem, zatrzymaniem psychiki na pewnym etapie wspomnień, ludzką chęcią cofnięcia przeszłości w celu innego wytyczenia jej szlaku.

Detektyw Nap Dumas wciąż nie może pogodzić się ze śmiercią brata bliźniaka. Od tragicznych wydarzeń minęło już piętnaście lat, a towarzyszące im niewyjaśnione sprawy nie dają spokoju i nie prowadzą do ukojenia. Na to nakłada się tajemnicze zniknięcie wielkiej młodzieńczej miłości. Dumas widzi, że oficjalny obraz zgubnych wydarzeń nie układa się w spójną i logiczną całość, ale też niewiele może zdziałać w zakresie uporządkowania złożonego dochodzenia, tym bardziej, że są siły, którym zależy na nieodgrzebywaniu starych wypadków. Jednakże fatalny incydent z udziałem szkolnego kolegi Napa podsuwa pewne założenia i tropy. Od tego momentu prywatne śledztwo detektywa nabiera impetu i rozmachu. A zakończenie? Spełniło moje oczekiwania, nie poszło utartym szlakiem i zawierało nieoczekiwane elementy. Inne książki Harlana Cobena przybliżane na blogu: "Już mnie nie oszukasz", "W domu", trylogia "Mickey Bolitar" ("Schronienie", "Kilka sekund od śmierci", "Odnaleziony").

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller kryminalny, 400 stron, premiera 03.10.2018, tłumaczenie Andrzej Szulc
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

39 komentarzy:

  1. Właśnie skończyłam czytać tą książkę i jestem naprawdę mocno usatysfakcjonowana lekturą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. W skrócie rzecz ujmując: klasyczny Coben. Niezobowiązująca ale wciągająca lektura. Oczywiście, że przeczytam 😉

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tą książkę i będę teraz w week czytała :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Słyszałam o niej od znajomych. W wolnej chwili czemu nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat kończę inną książkę Cobena "Już mnie nie oszukasz". Ta jest następna w kolejce. Bardzo dobrze się słucha w wersji czytanej. Myślę, że ta również mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  6. o! to dobrze. Miałam wrażenie że Coben mniej więcej trzyma się utartego szlaku, jednak jeśli tutaj jest coś nowego/innego tym bardziej na plus.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mistrz intrygi ciągle w formie. PO 3 latach sięgnąłem ponownie po Cobena i znowu się zachwyciłem. Zgadzam się z opinią i polecam. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Cobena, także muszę siegnąć niedługo! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak thriller to nie dla mnie, chociaż recenzja bardzo pozytywna :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ehh... A ja dalej nie zapoznałam się z ani jednym dziełem Cobena... Chyba najwyższy czas to zmienić, skoro gwarantuje on dreszczyk emocji oraz godziny niezapomnianych wrażeń! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dużo dobrych opinii słyszałam o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja dopiero niedawno po raz pierwszy sięgnęłam po Cobena, bo przedtem jakoś nie było mi po drodze. Muszę przyznać, że fajnie mi się czytało i na pewno zapoznam się z jego twórczością, bo warto.

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam wrażenie, że tak wiele książek Cobena już wyszło i tak co jakiś czas mnie one prześladują, ale jakoś wciąż nie udało mi się po żadną sięgnąć...

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ja dawno nic Cobena nie czytałam :) Zawsze dobrze bawię się przy jego książkach, choć szybko wylatują mi z pamięci

    OdpowiedzUsuń
  16. Zapowiada się bardzo ciekawa lektura ❤️

    OdpowiedzUsuń
  17. Kilka dni temu wypożyczyłam kilka książek Cobena. Wydają mi sie idealne na jesienne wieczory!

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytałam tylko jedną książkę Cobena, która mi się podobała, ale przez więcej nie przebrnęłam. Opis tej też wcale nie wydaje się zachęcający i raczej mało prawdopodobne jest, że ją kiedyś przeczytam.
    Sama opinia jednak napisana całkiem zgrabnie, choć z lekkimi błędami ;>

    OdpowiedzUsuń
  19. O! Recenzja dla mnie :) Lubię tego autora. Na jesienne wieczory to pozycja akurat dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja jednak nie przepadam za fantazjowaniem, chyba najlepsze dla mnie książki to literatura faktu :-))
    Ostatnio chyba moda na bliźniaków, a o bliźniaczkach nic nie ma ??

    OdpowiedzUsuń
  21. Książka idealna dla mnie. Będę musiała ją kupić.

    OdpowiedzUsuń
  22. Byłam wczoraj u koleżanki i rozmawiałyśmy na temat książek. Okazało się, że ona bardzo lubi kryminały. Myślę że spokojnie mogę podsunąć jej ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Recenzje tej książki czytałam już kilka razy i zawsze z zaciekawieniem sprawdzam co dana osoba ma do powiedzenia na jej temat

    OdpowiedzUsuń
  24. Thrillery kryminalne to mój ulubiony gatunek, ale za Cobena się jeszcze nie zabrałam. Trzeba będzie nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  25. rzadko sięgam po thrillery, więc przyznaję, że nie znałam tego autora.

    OdpowiedzUsuń
  26. bardzo dobra recencja, jednak to nie mój typ

    OdpowiedzUsuń
  27. O świetnie chciałabym właśnie przeczytać książkę z wartką akcją, dopisuje do mojej listy ☺

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja z wielka checia sie zainteresuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Pewnie kieeeedyś, gdyż brzmi bardzo interesująco!

    OdpowiedzUsuń
  30. Książki tego autora lubiłam czytać, ale dawno po nie nie sięgałam. Muszę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  31. Thrillery są super! Wciągają i szybko czas leci ;-)

    OdpowiedzUsuń
  32. lubię takie klimaty, tym bardziej trzymające w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Do tej pory wszystkie ksiązki Cobena mi się podobały - więc myślę, że i ta przypadłaby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Twoje recenzje skutecznie przekonują do sięgnięcia po tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ostatnio czytałam kilka książek tego autora i tę też mam w planach.

    OdpowiedzUsuń