sobota, 28 listopada 2015

DZIEŃ 21 Kass Morgan 108/2015


100 tom 2

"Dobrzy ludzie mogą się mylić. To nie znaczy, że przestaje ci na nich zależeć."

Recenzja pierwszego tomu serii "100" również na bookendorfinie. Tam też o podobieństwach i różnicach między serialem telewizyjnym a książką. :)  

A w drugim tomie, bohaterowie nabierają kolorytu i wyrazistości, coraz więcej odkrywają nam ze swojej przeszłości. Utożsamiamy się z nimi, kibicujemy im i z zainteresowaniem śledzimy spotykające ich wydarzenia, historie i przygody. Autorka przekazuje coraz więcej szczegółów i istotnych faktów, rozbudowuje fabułę, wprowadza wiele nowych i intrygujących wątków. Narracja silnie przyciąga uwagę czytelnika i wciąga w świat fantastyki z elementami science fiction. Oczywiście, wątek romantyczny, podobnie jak w tomie pierwszym, dalej odgrywa wiodącą rolę w powieści. Trzeba przyznać, że jest prowadzony interesująco i sympatycznie. Mamy także przedstawione lub kontynuowane inne atrakcyjne motywy, intrygi, wyzwania i dylematy, przed jakimi muszą stanąć i poradzić sobie główni bohaterzy - Wells, Glass, Bellamy i Clarke. Akcja nabiera dużego tempa i niespodziewanych zwrotów. Retrospekcje do lat spędzonych przez kolonistów na statku kosmicznym, przeplatają się z wydarzeniami dziejącymi się na Ziemi. Stopniowo odkrywają się przed nami tajemnice, sekrety, niewiadome.

I znów, podobnie jak w tomie pierwszym, autorka zmusza nas do refleksji psychologicznych. Coraz większy nacisk położony jest na zagadnienia przetrwania kolonistów. Wśród zesłańców zawiązują się sojusze, powstają nowe grupy, wielką rolę odgrywają solidarność i akceptacja. Ale czy w nowych warunkach można sobie ufać i do jakiego stopnia? Jak dawne urazy i konflikty wpływają na nieporozumienia między bohaterami? Kolonistom zaczyna brakować środków medycznych, ubrań, jedzenia, tylko nieliczni potrafią lub chcą polować. A do tego wszystkiego, nagle okazuje się, że na zasiedlanym terytorium robi się bardzo niebezpiecznie. Dlaczego? Co tak przeraża zesłańców? Sprawdźcie sami, sięgnijcie po książkę, wczujcie się w jej klimat, spędźcie miło i przyjemnie czas. Lektura z pewnością najbardziej przypadnie do gustu młodemu czytelnikowi. A ja czekam na kolejny tom, dotychczasowe wykazują się wielkim potencjałem, dlatego spodziewam się jeszcze większej czytelniczych wrażeń.

4.5/6 - warto przeczytać
fantastyka

Data premiery: 07.10.2015.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Bukowy Las. :)

16 komentarzy:

  1. Zapowiada się ciekawie :) Zazdroszczę Ci takiej czytelniczej średniej :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szaleństwo czytania. :) Ale sprawia mi to wielką frajdę, tyle lat czekałam na powrót do czytania w pełnym wymiarze. :)

      Usuń
    2. czytać na etacie to by było coś!

      Usuń
  2. Szczerze mówiąc, mnie pierwsza część nie przypadła do gustu i raczej nie mam zamiaru sięgać po drugą. W "Misja 100" niezwykle irytowało mnie takie pobieżne podejście do tematu - pomysł miał ogromny potencjał, uwielbiam takie klimaty, a skończyło się to na tym, że autorka skupiała się wokół miłosnych rozterek bohaterów, którzy sami byli dość płascy. Słyszałam jednak, że serial jest o wiele lepszy, dlatego chętnie go oglądnę.

    Books by Geek Girl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serial i książka różnią się od siebie, pisałam o tym przy omawianiu pierwszego tomu. Książka idzie bardziej w stronę emocji, a serial skupia się na wyzwaniach, przed jakimi stoją koloniści. Mnie obie propozycje tak odmiennego potraktowania tego samego źródła spodobały się, choć nie jestem w grupie docelowej serii. Lekka i przyjemna lektura, i w takich kategoriach sprawdza się bardzo dobrze. :)

      Usuń
  3. Książki nie miałam okazji czytać widziałam za to pierwszy sezon "100". Po początkowym zachwycie przyszło jednak rozczarowanie i z czasem przestałam oglądać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego warto sięgnąć po książki, opisują wydarzenia w innym ujęciu, bardziej emocjonalnie. Warto sprawdzić, czy nie okażą się dla Ciebie ciekawsze. :)

      Usuń
  4. Muszę przyznać, że jestem pod wrażeniem Twojej listy "chce przeczytać" :) bardzo fajny pomysł. Niestety mam tak, że kupuje książkę po okładce co nie zawsze idzie w parze z jakością. Tutaj przynajmniej będę w stanie znaleźć ich recencje i sprawdzić czy warto inwestować :)
    .. książka zapowiada się bardzo ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dość łatwo dodaje się do listy "chcę przeczytać", gorzej już z szybką realizacją planów, bo czas nagli, kolejne książki czekają na swoją kolej. Ostatnio udało mi się sporo przeczytać, lista zmniejszyła się, ale znów zaczyna się wydłużać. ;) Niby nie powinno oceniać się książki po okładce, ale w końcu to wrażenie pierwszego kontaktu. :)

      Usuń
  5. A co byś poleciła z kryminałów? Bardziej mnie interesuje taka tematyka? coś mocnego ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Diabli nadali, Tysiąc, Zabij jeśli potrafisz, Kolekcjoner, Ranek południe noc. Z kryminałów historycznych Testament Templariuszy, Dzieci gniewu (bardzo mocny, nie dla wrażliwych). Właśnie podczytuję więcej kryminałów, na dniach wrzucę recenzje - Czternaście milimetrów życia, Twardy zawodnik.

      Usuń
  6. Ciekawie się zapowiada. Ale czemu tylko 4.5/6?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wysoka nota, szóstki przeznaczam dla arcydzieł, a do piątki zabrakło mi jeszcze większej dynamiki akcji, którą tak bardzo lubię. :)

      Usuń
  7. Fantastyka to nie moja bajka ale podrzuce info bratu-on uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. nie słyszałam o tej książce, ale bardzo chętnie to nadrobię :-)

    OdpowiedzUsuń