wtorek, 27 marca 2018

ONA TO WIE Lorena Franco

"Nie doceniamy piękna drobnych rzeczy, zanadto zamartwiając się ich krótkim życiem, bo świadomość, że wkrótce przestaną istnieć, nie pozwala nam cieszyć się chwilą."

Wysoko oceniłam tę propozycję czytelniczą, gdyż bardzo mi się spodobała, czas spędzony z nią zaliczam do wyjątkowo udanych i satysfakcjonujących. Autorce wyśmienicie udaje się wodzić za nos w odkrywaniu prawdy, zaskakiwać co rusz nowymi elementami, przybliżać mentalnie do głównej postaci powieści. Niezwykły dar wciągania czytelnika w wir niewiadomych, kłamstw, oszustw, matactw i manipulacji. Doskonale odczuwamy jak przenikają one zmysły, wywołując różnorodne emocje, od pozytywnych do negatywnych, od wyważonych do skrajnych, od dobrze nam znanych do tych nowo zaznanych dzięki wniknięciu w psychikę mistyfikatora, lawiranta czy psychopaty.

Od pierwszej do ostatniej strony czułam, że przeżywam fascynującą przygodę czytelniczą, przekonującą intrygującym pomysłem na fabułę, porywającym stylem, mroczną i gęstniejącą atmosferą, wyrazistymi sylwetkami kluczowych bohaterów, wieloma perspektywami, oraz wartkim przebiegiem akcji. Trudno oderwać się od sprytnego zawikłania, sprzecznych interpretacji, pozornie czarnych i białych odsłon zła i dobra. Lorena Franco stawia czytelnika nie tylko w funkcji obserwatora mało przewidywalnych zdarzeń, ale też subtelnie nakłania do gry w ocenianie czynów i postaw. I jeszcze niepokojące wizje i podszepty intuicji głównej bohaterki, które tak wiele mogą zamieszać w dociekaniu zgodności z rzeczywistością. Thriller dostarcza niezapomnianych wrażeń, zdecydowanie warto go uwzględnić w planach czytelniczych.

Trzydziestotrzyletnia Andrea, niespełniona autorka powieści kryminalnych, i jej mąż Nico, prawnik, mieszkają na spokojnym osiedlu pod Barceloną. Kobieta uzależniona jest od alkoholu, środków nasennych i uspokajających, a także wnikliwego obserwowania życia sąsiadów. Każdy dzień wypełniony jest rutyną, nawykami i zamroczeniem, jednocześnie zmierza ku rozsypce i destrukcji, nie ma miejsca na prawdziwe szczęście i ekscytację, aż do dnia, w którym nieoczekiwanie pojawia się brat męża, a kilka dni później w niewyjaśnionych okolicznościach znika sympatyczna sąsiadka. Od tego momentu niemal wszystkie słowa i gesty zaczynają mieć drugie dno, zaś zbytnia ciekawość i dociekliwość wiązać się może z zagrożeniem i niebezpieczeństwem. Ale jak zignorować usilne przeczucie, że coś zatrważającego kryje się za dziwnym nagromadzeniem zbiegów okoliczności?

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller psychologiczny, 480 stron, premiera , tłumaczenie Elżbieta Sosnowska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

21 komentarzy:

  1. Thriller psychologiczny.. brrr ja mam takie słabe nerwy :) ! Okładka natomiast mi się bardzo podoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba zarys fabuły i chętnie bym przeczytała!

    OdpowiedzUsuń
  3. recenzja brzmi zachęcająco, ciekawe czy wpadnie w moje łapki?:)

    OdpowiedzUsuń
  4. I koniecznie ją zamówię, przekonałaś mnie na 100 %. Zapisuję do zamówienia które powoli się robi.

    OdpowiedzUsuń
  5. Intrygująca fabuła. Książka musi być naprawdę bardzo wciągająca.

    OdpowiedzUsuń
  6. Już od dłuższego czasu poluję na tę książkę. Mam nadzieje, ze wkrótce uda mi się ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka mnie intryguje, a że lubię thrillery psychologiczne jest szansa że wpadnie w moje ręce.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dalas bardzo wysoka ocene, a ja ufam Twoim recenzjom. Chetnie zapoznam sie ta pozycja, zelaszcza, ze akcja toczy sie we Wloszech 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Po tę książkę i ja chętnie bym sięgnęła!

    OdpowiedzUsuń
  10. Myślę, że to może być coś dla mnie. Uwielbiam takie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kozacko obecnie mam już dwie książki do czytania ale jak mysle że moją majówkę uda się spędzić z ONA TO WIE

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam thrillery psychologiczne, a książka jest już u mnie na czytniku.

    OdpowiedzUsuń
  13. Brzmi nieźle, chętnie przeczytram :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie przeżyje tę przygodę i ja. Zapowiada się bardzo wciągające i interesujące zaczytanie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawa historia, chętnie i ja poznam ją bliżej....

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo nieee. I co ja teraz zrobię? Gdzie ja zmieszczę te wszystkie książki?? Muszę ją mieć!

    OdpowiedzUsuń
  17. Okładka i fabuła przyciągają :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Joanna Skrzypek10 kwietnia 2018 12:00

    Jak mroczna i gęstniejąca atmosferą to muszę ją przeczytać :) Bardzo lubię takie pozycje!

    OdpowiedzUsuń