piątek, 11 lutego 2022

MIASTO OKIEN

ROBERT POBI

LUCAS PAGE tom 1

"Zdał sobie sprawę, że woli odkrywać tajemnice kosmosu, gdyż są prostsze niż dramaty, które bezustannie rozgrywają się w teatrze ludzkiej duszy."

Pierwszy tom fantastycznie poradził sobie z wprowadzeniem w serię kryminalną. Zgrabnie zapleciona intryga. Wciągała ciekawym pomysłem i atrakcyjnym przedstawieniem. Mocna i szybka sensacja. Bogactwo incydentów na ścieżce kulminacji i w kluczowych fazach. Frapująco nakładały się, co podnosiło walor przyjemnego ryzyka. Dopiero pod koniec powieść wytraciła na intensywności i zaskakiwaniu, ale rozwiązania wątków do tego upoważniały. Podskórnie czułam, że za morderstwami funkcjonariuszy organów ścigania może kryć się coś na kształt tego, co zaproponował Robert Pobi, ale niemal do końca trzymał w niepewności potwierdzenia wysuwanych przypuszczeń.

Główny bohater przekonywał. Nieszablonowy portret, dramatyczna przeszłość, ciekawy sposób radzenia sobie w życiu. Przemówił, ukazał się z wyrazistej strony, zachęcił do towarzyszeniu w niecodziennych przygodach. Trzeba przyznać, że wiele zwaliło mu się na głowę, wiele oczekiwań wobec niego wysunięto, do wielu drastycznych zmian doszło. Plus za to, że nie był idealną osobowością, miał fizyczne i psychiczne skazy. Szorstki sposób traktowania ludzi miał głębokie uzasadnienie. Życiowa misja rekompensowała wady w zwykłej codzienności i relacji z bliskim. Brakowało mu nieco konsekwencji w wypowiedziach, jednak złożyłam to na karb nieufności i podejrzeń wobec współpracowników, oraz stylu bycia przydzielonej mu partnerki.

Doktor Lucas Page. Obecnie pracownik Uniwersytetu Columbia, wykładowca teorii symulacji i kosmosu, autor bestsellerowych książek naukowych. Kiedyś agent FBI i ceniony geometryczny profiler. Dziesięć lat temu uległ tragicznemu wypadkowi, konsekwencje na zawsze odmieniły jakość życia Lucasa. Wydawało się, że ostatecznie pożegnał się ze służbą w agencji rządowej. Jednak oszałamiająco precyzyjny snajper zestrzeliwuje byłego partnera Page'a i FBI zgłasza się do Lucasa, aby pomimo waśni i wzajemnych pretensji, określił, skąd padł strzał. Niezwykły sposób myślenia Lucasa, ostra wrażliwość przestrzenna, jest czymś wyjątkowym i unikalnym. Przydaje się nie tylko w sprawie śledztwa wokół likwidacji Douga Hartke i przypadkowej śmierci młodej dziewczyny. Rekordowa zimna aura Nowego Jorku nie sprzyja szukaniu wskazówek i dowodów, a w mieście okien nie ma nic gorszego niż ściganie człowieka z karabinem. Snajper rozkręca się, udowadnia perfekcyjne opanowanie broni, prowadzenia kul do celu, biegłość w dokonywaniu zwinnych manewrów uników i adaptacji do zmiennej topografii.

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał, 428 stron, premiera 26.01.2022 (2019), tłumaczenie Bohdan Maliborski
Książkę "Miasto okien" zgarnęłam z półki "kryminały" w księgarni TaniaKsiążka.pl

28 komentarzy:

  1. Na dobry kryminał zawsze chętnie się skuszę, więc będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Paulina Kwiatkowska11 lutego 2022 09:04

    Tytuł chętnie polecę siostrze, lektura na pewno znajdzie swoich zwolenników.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tego portretu głównego bohatera, na pewno jest nietuzinkowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że to jedna z tych książek które mogą być ciekawą lekturą na wieczór.

    OdpowiedzUsuń
  5. Na dobry kryminał zawsze chętnie się skuszę, więc nie przejdę obojętnie obok tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten kryminał mogę przeczytać. Fabuła wydaje się ciekawa tak jak i główna postać. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada na to że to na prawdę dobry kryminał i mimo iż ostatnio nie sięgam po ten gatunek to tutaj bym się skusiła

    OdpowiedzUsuń
  8. Zainteresowałaś mnie szczerze tą ksiązką i zaraz usiądę i ją sobie zamówię, bo od pewnego czasu zaczytuję się w kryminałach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie klimaty więc kto wie, może kiedyś przeczytam. Ale do tej pory nie słyszałam o tym autorze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, ale chętnie to zmienię, skoro książka jest warta uwagi.

      Usuń
  10. Dla fana kryminałów, to móże być niezwykle ciekawa propozycja. Sama również się skuszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że fani gatunku będą zachwyceni. Ja sama już jestem zaintrygowana

      Usuń
    2. Fani zdecydowanie, choć sam osobiście wolę postawić na literaturę faktu ;)

      Usuń
    3. Ja rzadko sięgam po ten gatunek, ale siostra się w nim zaczytuje.

      Usuń
  11. No takie kryminały z dreszczykiem emocji to lubię, a nie romansidła - jak już sięgam po kryminał to chcę go faktycznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To powieść w sam raz dla mnie, chętnie sięgnę w wolnej chwili

    OdpowiedzUsuń
  13. okładka mnie zaciekawiła, potem widzę też jest ciekawie, także na pewno polece paru osobom

    OdpowiedzUsuń
  14. Książka musi być naprawdę rewelacyjna, bo tak to czuję z Twojego opisu. Aż ma się chęć od razu chwycić za książkę, przeczytać ją i sprawdzić czy moje odczucia będą takie jak Twoje!

    OdpowiedzUsuń
  15. O bardzo mnie zaciekawiła ta książka, chętnie przeczytam w wolnym czasie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawa fabuła, ciekawy bohater. Przyznam, że zaintrygowałaś mnie tą książką i chętnie poznam całą treść.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jeszcze nie rozczarował mnie żaden kryminał przez Ciebie polecony,tak więc oto kolejny tytuł ląduje w moim kajeciku.Super sprawa

    OdpowiedzUsuń
  18. Grube książki lubię, ale po kryminały nie sięgam :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo ciekawa fabuła intrygujące zwroty akcji, widzę że koniecznie trzeba będzie preczytać.

    OdpowiedzUsuń
  20. Tym razem nie zainteresuje się tą książką, jakoś nie wzbudziła we mnie ciekawości

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie znam tej książki ani autora, ale bardzo mi się podoba i koniecznie muszę ją przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  22. Skoro tak bardzo go polecasz, to chyba należ po niego sięgnąć ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie znam ani autora a książka nie rzuciła mi sie w oczy,a le fabuła wydaje się być ciekawa :) chętnie się z nią zapoznam. Kinga

    OdpowiedzUsuń