czwartek, 29 października 2020

PODRÓŻ

TIMO PARVELA, BJØRN SORTLAND

KEPLER62 tom 3

"Człowiek ma zdolność odczuwania nadziei nawet wtedy, kiedy nic temu nie sprzyja."

Przygoda czytelnicza robi się coraz smaczniejsza, wyśmienity kąsek nie tylko dla wczesnoszkolnych dzieciaków, ale również dla starszej publiczności. Używam słowa publiczność, gdyż wspaniale podążamy za treścią fabuły, ale także fantastycznie wczuwamy się w obrazy niezwykłej oprawy graficznej. Nie można określić, który element wiedzie prym, obydwa są pierwszorzędnie opracowane i mega atrakcyjnie podane. Ilustracje fantastycznie oddziałują na wyobraźnię, podgrzewają atmosferę, dodają głębi powieści, zaś merytoryka dostarcza mnóstwo ciekawej wiedzy ogólnej o kosmosie, kosmonautyce, prawach fizyki i mechaniki. A tym, co łączy, staje się wspólną płaszczyzną, jest frapująca podróż w nieznane i rozległe przestrzenie międzygwiezdne, ekstremalnie niebezpieczna i ryzykowna. Wiele się dzieje, nie ma czasu na wahania, trzeba szybko działać, bo okoliczności przyjmują zaskakujący obrót spraw. A do tego intuicyjne podszepty, że coś się nie zgadza z promowanymi oficjalnymi wersjami, że za wszystkim kryje się jakaś mroczna i groźna tajemnica.

Dwunastka starannie wybranych dzieciaków, każde obdarzone wyjątkowymi umiejętnościami, zostaje przygotowana podczas tajnego programu na obozie szkoleniowym do strategicznej dla ludzkości misji. Zdewastowana przez ludzi planeta, której coraz większym procentem powierzchni są jałowe pustynie, nie może być dłużej bezpiecznym azylem dla gatunku ludzkiego. Dzieci stają się jedyną nadzieją zrujnowanego świata, od powodzenia ich misji zależy przetrwanie Ziemian. Wyznaczeni do roli pionierów torują przestrzeń do życia tam, gdzie nigdy nie dotarł człowiek. Trzy gwiezdne żaglowce, o symbolicznych kolumbowych imionach, zabierają młodych pasażerów, pochodzących z różnych państw, w drogę szukania nowego przyjaznego lądu we Wszechświecie. Ale zanim dzieci zapadną w hipersen w kapsułach, najpierw dostają się wahadłowcami na stację kosmiczną, dokują w niej, i dopiero udają się do sprawiających imponujące wrażenie docelowych statków. Oddalając się z oszałamiającą prędkością od Błękitnej Planety, wiedzą, że nigdy nie wrócą na macierzystą planetę. Co ich czeka w dalekiej przyszłości i wędrówce po galaktykach? Zerknijcie na poprzednie tomy serii przybliżone na Bookendorfinie ("Zaproszenie" i "Odliczanie").

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura dziecięca (wiek 9+), fantastyka, 162 strony, premiera 23.09.2020 (2016)
tłumaczenie Iwona Kiuru, ilustracje Pasi Pitkänen
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Widnokrąg.

30 komentarzy:

  1. Czasem lubie zajrzec w literature dziecieca czy młodzieżową a ta wydaje aie ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja czytam bardzo dużo takich publikacji, zawsze można się czymś zainspirować.

      Usuń
    2. Kiedyś literatura dla dzieci i młodzieży była mi bardzo bliska. Teraz czytuję ją czasem dla przyjemności.

      Usuń
  2. Już wiem, że ta książka, jak i poprz dnie spodobałaby się mojemu siostrzeńcowi. Ta seria by go wciągnęła na maksa.

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę się przyznać bez bicia, że jeszcze nie miałąm okazji poznać tej serii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie, w ogóle nawet wcześniej nie zwróciłam na nią uwagę.

      Usuń
  4. Moje córki na razie wyrabiają sobie czytelniczy gust, podsuwamy im różne książki może i ta seria by im się spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tematyka nie moja, nie jestem fanką fantastyki, ale najważniejsze, że Tobie się podobała. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. jak ja nie mogę się doczekać jak będę rozmawiać z moimi dziećmi o książkach, które same przeczytały, mam nadzieję, ze też będą lubiły fantastykę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już się doczekałam, na prawdę to świetne rozmowy bo czasami czytamy to samo, ciekawe czy ten tytuł im się spodoba.

      Usuń
  7. W ogóle jakoś nie kojarzę tej serii, a szkoda, bo może być ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Literatura dziecięca trochę mi nie po drodze aktualnie, ale recenzja ciekawa i dość wysoka ocena :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam wrażenie że już coś podobnego gdzieś czytałam, choć to jest nieco inny kaliber. Ciekawa literatura dla młodszych czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka wydaje się być bardzo ciekawa, sama chętnie bym po nią sięgnęła. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, recenzja jest bardzo zachęcająca a i ocena wysoka :)

      Usuń
  11. Aż żałuję, że nie mam w takim przedziale wiekowym dzieci w rodzinie, bo książka warta uwagi

    OdpowiedzUsuń
  12. Fantastyka dla dzieci, jeśli jest oparta o rzetelną wiedzę, to wartościowe książki. Ta zda się do takich należeć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wędrówki po kuchni29 października 2020 20:59

    Książka zapowiada się ciekawie. Ja nie mam w rodzinie czytelników w tym wieku, ale polecę znajomym

    OdpowiedzUsuń
  14. O! Są kolejne części! Musimy nadrobić!

    OdpowiedzUsuń
  15. Chyba skuszę się na pierwszy tom. ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. oj za fantastyką to ja niestety nie przepadam. Co do nadziei ona czasem dużo daje ale też nie każdego sać by wierzyć...

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdecydowanie coś dla mnie, lubię tego typu książki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawa jest ta literatura dziecięca, szkoda ,że nie mam dla kogo kupować :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetna seria. Pierwsze dwa tomy bardzo nam się podobały, więc z kolejnymi będzie pewnie tak samo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie miałam okazji poznać tej serii, ale coś mi się zdaje, że za niedługo będę miała sporo do nadrobienia, ponieważ twoja recenzja tej książki mega mi się spodobała i lecę kupić ją.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nasze dzieci po przeczytaniu tej recenzji jednogłośnie stwierdziły, że to książka dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  22. Nie znam poprzednich tomów, ale czytałam o tej serii nie tylko na twoim blogu. Recenzja bardzo zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawią mnie książki z literatury dziecięcej, dzięki temu wiem, co warto kupić najmłodszym.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo zaciekawiła mnie okładka, ale treść muszę polecić dla moich młodszych znajomych. Myślę, że książka ta bardzo im się spodoba. Recenzja jak zawsze świetna i miło się ją czyta. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Nie wiem, czy mam teraz ochotę na tę serię, ale w przyszłości - bardzo chętnie. :)

    OdpowiedzUsuń