wtorek, 9 stycznia 2024

ELITA ZABÓJCÓW

LEE CHILD

JACK REACHER tom 11

„Każdą chmurę otacza srebrna poświata.”

Mam wielką słabość do tej serii, każdy tom witam z entuzjazmem, wgryzam się w dynamicznie przygotowaną sensację, przyrządzoną według udanego przepisu intrygi i okraszoną mocnymi uderzeniami w scenach. Fabuła opiera się na sprawdzonej recepcie na udaną opowieść, siły dobra konfrontują się z siłami zła, sprawiedliwość wymierzana jest z pełną bezwzględnością, a nawet brutalnością. 

Lee Child zgrabnie podaje nowe przygody Jacka Reachera, byłego zasłużonego dla kraju żołnierza, który od kilkunastu lat prowadzi samotniczy i wędrowniczy po Stanach Zjednoczonych tryb życia. Tym razem jednak, za sprawą nieoczekiwanych wydarzeń, mężczyzna musi zajrzeć do swojej przeszłości, działalności w specjalnej grupie śledczej. Ktoś zagraża jej dawnym członkom i sukcesywnie eliminuje. A wydawałoby się, że ludzie biegli w sztuce walki wręcz, przeprowadzający wiele wręcz niemożliwych akcji w ramach rozwiązywania zagadek kryminalnych powiązanych z ponurymi morderstwami i aferami korupcyjnymi, okrutnych i przerażający zbrodni, nie powinni dać się oszukać i zaskoczyć. Jednak dziewięć nazwisk elitarnej drużyny dostaje się na pierwsze strony czyjejś uwagi, rodzi się niepokojący spisek, zaś tajemnice mnożą się. 

Historia wartko przybliżana, ciekawe zwroty akcji, nieoczekiwany obraz prawdziwych obliczy postaci. Książka na przyjemne zaczytanie, sporo się dzieje, nie zawsze po myśli bohaterów, mocne wyzwania i ciężkie próby charakterów. Klasyka sensacji w dobrym wydaniu, ze szczyptą minionych technologicznych nowinek, których opisy napotyka się z sentymentem. Uświadamiają szybko, niemal błyskawicznie, zmieniającą się rzeczywistość narzędzi komunikacyjnych w obecnym świecie, zwłaszcza technik inwigilacji i zapisu danych. Dodatkowy bonus w klimacie powieści przyjęty przeze mnie z uśmiechem. Zerknij na wrażenia po spotkaniu z innymi tomami serii, przybliżonymi na Bookendorfinie ("Nieprzyjaciel", "Lepiej już umrzeć", "Ostatnia sprawa", "Czasami warto umrzeć", "Zmuś mnie", "Poziom śmierci", "Uprowadzony", "Echo w płomieniach", "Zgodnie z planem", "Strażnik", "Poszukiwany", "Nocna runda"), oraz zbiorem opowiadań "Adres nieznany", będącym uzupełnieniem głównego nurtu intrygi o Jacku Reacherze.

4.5/6 - warto przeczytać
sensacja, 432 strony, premiera 06.12.2023 (2007), tłumaczenie Zbigniew Kościuk
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

10 komentarzy:

  1. lubie gdy są zwroty akcji nie ma nudy :) i o to właśnie chodzi :) chętnie sobie przeczytam tą ksiązke
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie przeczytam. Brzmi ciekawie i myślę że mi też się spodoba

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy widzę nowy tom Jacka Reachera, od razu wiem, że to będzie intensywna lektura. Twoja recenzja jeszcze bardziej mnie przekonuje, że warto sięgnąć po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mojej koleżanki. Muszę jej podrzucić Twoją recenzję. Anne 18.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że powstała całkiem pokaźna seria. Nie są to moje klimaty, ale mam kilka znajomych, które powinny być zainteresowane.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja oglądałam serial na podstawie tej serii i bardzo mi przypadał do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Poznałam tylko kilka książek tego autora, ale wszystkie mnie zachwyciły.

    OdpowiedzUsuń
  8. Cieszę się, że autor nadal utrzymuje wysoki poziom serii. Na pewno przeczytam. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślę, że mogłabym się skusić na tę pozycję i całą serię. Będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie bym przeczytała. Często wybieram takie książki

    OdpowiedzUsuń