środa, 28 marca 2018

DELIKWENTKI James Patterson, David Ellis

[PREMIEROWO]

"Ale gdzieś tam w świecie istniała przecież prawda. Musiał się zmaterializować jakiś dowód."

Jestem bardzo zadowolona z tej przygody, znakomicie się przy niej bawiłam, dostarczyła mi fascynujących wrażeń czytelniczych. Pochłonęłam ją na raz, niecierpliwie przewracając kartki, aby jak najszybciej dowiedzieć się, co czeka w następnych rozdziałach. Niewątpliwym atutem książki jest misternie ułożona intryga, dobrze przemyślana i ciekawie podana. Narracja trzyma w napięciu, wciąga stylem i przekonuje udanym łączeniem wątków. Akcja utrzymana w dynamicznych rytmach, intensyfikujących się podczas mocnych uderzeń w fabule. Oczywiście, można zastanawiać się nad prawdopodobieństwem i realnością niektórych incydentów opisanych w powieści, ale to właśnie one pobudzają wyobraźnię czytelnika, wywołują zaaferowanie i gorączkę zaczytania. I do tego zaskakujące zwroty akcji budujące dramaturgię, nieoczekiwane zbiegi okoliczności, wyjątkowy spryt i siła charakteru głównej bohaterki. Powieść miała w sobie to coś, przyjemne i ekscytujące spotkanie z sensacją.

Abbie, Winnie, Serena i Bryah, to przyjaciółki, które wybrały się na czterodniową wycieczkę do Monte Carlo. Tam szukają zapachu luksusu, swobody, ryzyka i uciech. Starają się uciec na chwilę od szarej codzienności obsadzających je w roli matek i żon. W momencie najlepszej beztroskiej zabawy Amerykanki zostają aresztowane przez francuskie służby wewnętrzne. Postawiono im zarzut międzynarodowej działalności terrorystycznej. Z każdą odsłanianą kartą ich sytuacja staje się coraz bardziej wstrząsająca i niekorzystna prawnie. Intymne szczegóły ich życia wychodzą na światło dzienne. W zasadzie mogą tylko liczyć na siebie same, gdyż zarówno środki masowego przekazu, jak i policja są w kontrze do nich, nawet pracownicy amerykańskiej ambasady. Czy w takiej sytuacji mogą liczyć na sprawiedliwe traktowanie sądu? W jaki walczyć o prawdę, gdy wszystko sprzysięga się przeciwko nim? Dlaczego nikt nie zamierza stanąć w ich obronie? Moje wrażenia czytelnicze po zapoznaniu się z innymi książkami Jamesa Pattersona: "Scenariusz mordercy", "Zdążę cię zabić", "Piętno Kaina", "Śmierć na żywo", "Dom przy plaży", "Kolekcjoner".

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
sensacja, 510 stron, premiera 28.03.2018, tłumaczenie Jan Jackowicz
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

20 komentarzy:

  1. Myślę, że ta książka mogłoby być strzałem w dziesiątkę w moim przypadku. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Brzmi bardzo ciekawie, chętnie po nią sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, jestem bardzo ciekawa tej książki. Będę czekała na premierę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo słyszałam o książkach Jamesa Pattersona, ale nie miałam okazji się z nimi zapoznać. Myślę, że czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie również pochłonęłabym ją w całości w jeden wieczór, gdyż takie pozycje niezwykłe wciągają, a przy tym czyta się je szybko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię tego autora więc chętnie sięgnę i po tą książkę

    OdpowiedzUsuń
  7. Czeka na półce na swoją kolej :) recenzja zachęca!

    OdpowiedzUsuń
  8. Dopisuje do listy czytelniczej! Dzięki ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wydaje mi się, że byłaby to idealna książka dla mnie. :)

    Pozdrawiam,
    lunafisher.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Opowieść o 3 przyjaciółkach i przygodzie w Monte Carlo? Biorę w ciemno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka chyba wzbudza wiele emocji...

    OdpowiedzUsuń
  12. O chyba coś czytałam tego autora !

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda ciekawie , ciekawe ile każą sobie za nią dać ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zdecydowanie coś dla mnie dzieki za polecenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Namawiaj, namawiaj! ;) Spodobała mi się! ostatnio zmieniam trochę tematykę czytanych książek, do jednych przekonuje się bardziej, od innych całkiem mnie odrzuca... Dam znać czy mi przypadła do gustu;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo! Wreszcie trafiłam na cis w sam raz dla mnie! Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  17. Książka zapowiada się ciekawie. Myślę, że mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  18. Brzmi bardzo ciekawie! Chętnie sięgnę po książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Zostałam skutecznie zachęcona do wzięcia je w swoje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Skoro polecasz to przeczytam... :-)

    OdpowiedzUsuń