wtorek, 5 września 2017

TRAUMA Michael Palmer, Daniel Palmer

"Oczekuje się od nas doskonałości, tylko że żaden człowiek nie jest nieomylny... Błędy się zdarzają. To sposób, w jaki radzimy sobie z przeciwnościami, określa nasz charakter."

Podobała mi się ta przygoda czytelnicza, przedstawione wydarzenia brzmiały niezwykle realistycznie, z dużym prawdopodobieństwem, przy zaistnieniu odpowiedniej mieszanki osób, nastawionych na określony sukces, mogłyby wydarzyć się naprawdę. Bardzo ciekawie zapleciona intryga, wiele barwnych nici przeplata się wzajemnie, klimat thrillera, ale wzbogacony elementami sensacji. Wartka akcja, dużo się dzieje, kilka zaskakujących akcentów, choć niektóre kierunki scenariusza zdarzeń są przewidywalne, jednak skupiamy uwagę na sposobie przemierzania kolejnych etapów odkrywania prawdy. Tym bardziej angażujemy się w wyjaśnianie złożonych tajemnic, im mocniej zagęszcza się atmosfera grozy i niepokoju wokół głównej bohaterki. Podoba mi się sukcesywne narastanie napięcia w fabule.

Po tego typu historie sięgam z wielkim zainteresowaniem i przyjemnością, gwarancja mocnych wrażeń, satysfakcjonującej rozrywki, frapującego spotkania z książką. Trzeba przyznać, że przygotowano dla czytelnika sporo niewiadomych do odtajnienia, sekretów do wyciągnięcia na światło dzienne, ukazania skali i źródeł zadziwiających incydentów mających miejsce w lekarskim środowisku. Mnóstwo odniesień do terminologii medycznej, nazw chorób, przypadłości, badań, operacji, farmakologii, jednak wszystko klarownie wyjaśnione, przejrzyście podane, w taki sposób, że pozostaje tylko cieszyć się wytworzonym przez autorów specyficznym klimatem powieści. Brakowało mi jedynie bardziej wiarygodnej kreacji kluczowej postaci, czasem nie do końca trafiały do przekonania wzorce zachowań, jakby niewspółmierne do wyjątkowo wymagającego zawodu i renomy profesjonalisty, lecz tłumaczyłam to ogromnym stresem, w którym przyszło jej żyć.

Carrie Bryant, neurochirurg, popełnia tragiczny błąd podczas operacji. Wyrzuty sumienia, niepewność co do własnych umiejętności, poczucie konieczności zachowania się zgodnie z etycznymi normami, skłaniają ją do rezygnacji z posady w prestiżowym bostońskim szpitalu. Wraca do rodzinnego domu i stara się pomóc bratu uwolnić się od zespołu stresu pourazowego nabytego podczas wojennej służby. W ośrodku medycznym dla weteranów podejmuje nową pracę. Jej nieprzeciętne zdolności chirurgiczne zostają wykorzystane przy przeprowadzaniu wyjątkowo skomplikowanych i wymagających niebywałej precyzji operacji mózgu, będących jednym z elementów terapii zaburzeń ruchowych i stymulacji pracy kory mózgowej. Spostrzegawcza i dociekliwa natura Carrier nie pozwala jej udawać, że nie dostrzega niepokojących symptomów, jakie pojawiają się u operowanych przez nią pacjentów, a także sygnałów, że nie wszystko w ośrodku funkcjonuje jak powinno. Zaczyna prowadzić prywatne śledztwo, lecz nie zdaje sobie sprawy, na jak wielkie niebezpieczeństwo się naraża i z czym przyjdzie jej stoczyć walkę.

4.5/6 - warto przeczytać
thriller medyczny, 432 strony, premiera 16.08.2017, tłumaczenie Norbert Radomski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Rebis. :)

50 komentarzy:

  1. Dużo osób poleca, chyba muszę przeczytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łatwo dałam się wkręcić w zaproponowaną przez powieść intrygę. :)

      Usuń
  2. Niedawno przeczytałam "Siostrzyczki" Palmera i byłam zadowolona, a ta książka już czeka w kolejce!

    Bookeater Reality

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O Siostrzyczkach napotkałam różne opinie, na razie odwlekłam spotkanie z nimi.

      Usuń
  3. Moja tematyka! Idealna na jesienne wieczory. Wskakuje na gore listy. Wiesz koze czy znajde gdzies pdf?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ebookami raczej się nie interesuję, ale warto zerknąć na strony wydawnictwa, powinny tam być potrzebne Ci informacje.

      Usuń
  4. ... jak troszkę zmniejszy mi się kolejka książek do przeczytania, to może... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi całkiem ciekawie, chociaż mam poczucie, że pomysł na fabułę jest wtórny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudno za każdym razem wymyślać coś nowego. A ja i tak dobrze się bawiłam. :)

      Usuń
  6. Uwielbiam thrillery medyczne dzięki Tess Gerritsen. Miałam kiedyś podejście do twórczości Palmera, ale nie podrasował mi jego styl. Ale wiesz co? Twoja recenzja przekonała mnie, aby dać kolejną szansę temu autorowi - może teraz z sukcesem! :) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak widzę kolejną książkę, do której lecą mi oczy, to żałuję, że nie umiem czytać dwa-trzy razy szybciej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytam dość szybko, ale i tak chciałabym więcej książek zmieścić w swoich planach czytelniczych. :)

      Usuń
  8. Tyle książek widzę i chce przeczytać, że w efekcie już nie wiem co czytać!
    Muszę póki co nowości zostawić a wrócić do lat poprzednich. Ominęło mnie wiele ciekawych przygód czytelniczych...
    Dlatego póki, co tą lekturę sobie podaruję. Ale zapiszę ją sobie na późniejszy czas bo lubię takie książki realistyczne!

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się nadrabiać te pozycje książkowe, które ominęły mnie podczas kilkuletniej przerwy w czytaniu, wiadomo, że już nie nadgonię wszystkiego, dlatego wybieram te najbliżej moich zainteresowań. :)

      Usuń
  9. Zastanawiam się czasem, jak to jest z osobami, które namiętnie czytają thrillery i kryminały, a Ty jesteś bez wątpienia taką osobą, która czyta ich naprawdę wiele. Ja osobiście nie potrafiłbym aż takiej ilości zagadek ogarniać, bo muszę od tego odsapnąć, Ty zdajesz się nie mieć z tym problemu. Ale też pytanie, czy jeszcze jest Cię co zaskoczyć, jak pewnie instynkt masz już tak wyczulony, że znacznie wcześniej domyślam się sprawców. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często zbyt szybko się domyślam, jak wszystko potoczy się dalej, jednak w pewien sposób odczuwam satysfakcję, że zdołałam wcześnie przejrzeć grę autora, wówczas skupiam się na tym, jak rozłoży poszczególne elementy, jaką nada im barwę, jak je połączy. :)

      Usuń
  10. Kiedyś uwielbiałam książki Palmera, dobrze, że mi o nim przypomniałaś. Z chęcią do nich wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  11. wydaje się bardzo ciekawa! Nie czytałam nigdy książek tej autorki, a dobry thriller byłby wskazany :)

    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na krótkie podpowiedzi dotyczące uzupełnienia biblioteczki :)
    na-planecie-malego-ksiecia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor potrafi zaangażować uwagę czytelnika, w pełni wciągnąć w opisywaną historię. :)

      Usuń
  12. Mam podobne odczucia względem tej książki. Ale i tak uznaje Traumę za bardzo dobry thriller medyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię thrillery medyczne, ale w wykonaniu Robina Cooka (mimo że są na jedno kopyto). Palmera nie miałam dotychczas okazji czytać, ale sporo osób go poleca, więc chyba czas najwyższy. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak widzę thriller medyczny to przyznam, że nie potrafię się oprzeć, muszę sięgnąć po książkę. :)

      Usuń
  14. Jakoś thriller medyczny do mnie nie przemawia, ale recenzja jak zawsze fajnie napisana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie każdemu po drodze z tymi klimatami, ja akurat bardzo je lubię. :)

      Usuń
  15. Nie miałam jeszcze styczności z thrillerem medycznym, więc ten będzie pierwszy, bo bardzo mnie ciekawi :)
    Pozdrawiam :)
    http://czytanie-i-inne-przygody.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam thrillery medyczne! Kurczę na pewno sięgnę, bo brzmi naprawdę super (nawet jeśli ma pewne mankamenty, to myślę, że da się je wybaczyć, gdy tylko akcja nas porwie)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po takiej ilości przeczytanych książek człowiek szybciej wyłapuje pewne mankamenty, najważniejsze, że powieść świetnie wciąga i pozostawia czytelnika z odczuciem satysfakcji czytelniczej. :)

      Usuń
  17. Dużo słyszałam o tej książce :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze nie czytałem żadnej powieści Palmera, ale po "Traumę" mam zamiar sięgnąć. Liczę po cichu na co najmniej tak samo wciągający thriller medyczny jak u Robina Cooka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki obu autorów przekonują mnie do siebie, chętnie po nie sięgam. :)

      Usuń
  19. Jak dotąd najwięcej książek w ramach "thrillera medycznego" poznałem w wykonaniu Tess Gerritsen - zwłaszcza początkowe tomy wypadały okazale. Z tego co tu podajesz, fabuła przedstawia się zachęcająco, a zwłaszcza wzmianki o powrocie do rodzinnego domu, śledztwie w podejrzanym ośrodku oraz czyhającym na bohaterkę niebezpieczeństwie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam jej "Igrając z ogniem", przyznam, że podobała mi się ta przygoda czytelnicza. Mocny, wstrząsający i trzymający w napięciu thriller. :)

      Usuń
  20. Och, lubię takie thrillery medyczne :) Bardzo mnie zaciekawiła Twoja recenzja. Uliebiam nutkę grozy i tajemniczości :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Hmmm...ciekawe. Chyba muszę dopisać do swojej listy czytelniczej :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Raczej staram się unikać tego typu książek, ale brzmi zachęcająco 😉

    OdpowiedzUsuń
  23. Thrillery medyczne - nie! Nie mam na to psychy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba czytać to, na co mamy chęć w danej chwili, to normalne. :)

      Usuń