wtorek, 20 września 2016

BEZ WINY Mia Sheridan 255/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

"Dziś możesz mieć bardzo zły dzień, ale jutro może przyjść najpiękniejszy dzień w twoim życiu. Musisz tylko do niego dotrwać”.

Bardzo sympatyczny, przyjemny i ciepły romans. Wiele w nim dobrego humoru, zabawnych perypetii, niespodziewanych zwrotów akcji. Oczywiście, nie brakuje dramatyzmu, zaskakujących zdarzeń, nuty niepewności co do tego, w jaki sposób rozwinie skrzydła miłość między dwojgiem osób, wydaje się, że sobie przeznaczonych. Zanim pojawi się szansa na wyczekiwane zakończenie, przez życie głównych bohaterów przetoczy się wiele burz, zmuszeni będą ponownie nauczyć się ufać innym, znaleźć wsparcie we wzajemnych relacjach, wybaczyć wyrządzone krzywdy, uporać się z wyrzutami sumienia i oprzeć niesłusznym oskarżeniom. Tajemnice z przeszłości, niedomówienia i półprawdy, otoczone silnymi emocjami, aromatem domowych ciast i powabem dojrzałej winorośli, ubarwiają powieść, powodują, że chętnie poznajemy przedstawianą historię. Bajkowe nawiązania, wiedźma, smok, księżniczki, książęta i czarne charaktery, owszem w słodkiej wersji, jednak dojrzale, z wyczuciem, żartobliwie i fantazyjnie. Atrakcyjne drugoplanowe postaci, które wzbogacają powieść, mocno ingerują i mieszają w życiu innych, lub też są dla nich wspaniałym wsparciem.

Kira i Grayson, pomimo młodego wieku oboje już z dużym bagażem przykrych i bolesnych doświadczeń życiowych, obecnie walczą o niezależność, możliwość spełniania marzeń i pragnień. Wobec tego, że nie mają wystarczających środków do życia, a przed nimi pojawia się wątpliwe etycznie rozwiązanie, muszą rozważyć wszystkie za i przeciw, i albo je odrzucić, albo się na nie zdecydować, ale wówczas konsekwencje mogą okazać się bardzo zaskakujące i uzależniające. Czy uporają się z demonami przeszłości, cierpienie zamienią w wiarę i nadzieję, samotność w miłość i zrozumienie? Jak wygrać coś od losu, przezwyciężyć własne obawy i wątpliwości, zdać się na to, co podpowiadają serce i intuicja? Bo czyż prawdziwa bliskość z drugą osobą nie leczy ran, zdejmuje ogromny ciężar z ramion, wzmacnia poczucie własnej wartości, nadaje życiu pełny wymiar, matowość zamienia w nasycenie kolorami? Przy tej książce można się świetnie zrelaksować, odreagować stres, poprawić nastrój czy zwyczajnie cieszyć się miłym zaczytaniem, żywiołowymi przygodami ciekawie wykreowanych postaci, pełnych energii, porywczości, impulsywności, zazdrości, złości, ale także namiętności, czułości, wrażliwości i empatii.

4.5/6 - warto przeczytać
romans

Data premiery: 28.09.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Otwarte. :)

24 komentarze:

  1. O proszę! Widziałam tą książkę w przedpremierach i wgl i jestem jej bardzo ciekawa a po Twojej recenzji jeszcze bardziej! :)
    Pozdrawiam z bloga anjaelektra.blogspot.com ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Romans w bardzo dobrym stylu, lubię takie, zwłaszcza, kiedy trzeba się zrelaksować. :) Czekam na wrażenia po przeczytaniu książki. :)

      Usuń
  2. Wiem, że przeczytam, ponieważ bardzo lubię twórczość Sheridan. Teraz to jestem ciekawa tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie czytałam wcześniej książek tej autorki, ale to pierwsze spotkanie zaliczam do udanych. :)

      Usuń
  3. Głośno ostatnio na temat tej książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda książka ma swoje pięć minut, niektóre zostają z nami na dłużej, ta powinna się spodobać miłośnikom ciepłych historii. :)

      Usuń
  4. Koniecznie muszę zdobyć egzemplarz dla siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem czekam na wrażenia po jej przeczytaniu. :) Sympatycznych chwil z książką w ręku. :)

      Usuń
  5. Nieczęsto sięgam po tego typu książki, ale zaciekawiłaś mnie. Będę pamiętać po jaki tytuł sięgnąć, by się oderwać od tego, co zwykle czytam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie odmiany działają odświeżająco i relaksująco, a powieść napisana z dużym wdziękiem, interesująco się ją czyta. :)

      Usuń
  6. Na 100 % przeczytam :) uwielbiam Sheridan :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę, jaka deklaracja, tak lubię. :) Czytaj i koniecznie daj znać, jakie odczucia po zapoznaniu się z nią. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  7. Na pierwszy rzut oka, okładka powala... kolejne must have!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do okładki... :) Czasami trzeba pomarzyć z uśmiechem. :)

      Usuń
  8. Ostatnio dość głośno o książkach autorki, sama nie czytałam żadnej z jej powieści, ale może kiedyś sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki autorki dobrze się przyjęły wśród czytelniczek, dlatego między innymi zdecydowałam się sięgnąć po tę propozycję czytelniczą i przyznaję, że miło spędziłam z nią czas. :)

      Usuń
  9. Czytałam dopiero jedną książkę Sheridan, ale wiem, że na tej jednej nie poprzestanę :) Tę też przeczytam. Teraz pozostaje tylko wygospodarowanie jakoś dłuższej chwili na to wszystko, na co miałabym ochotę :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym wygospodarowaniem wolnych chwil, to u mnie bardzo ciężko, ale jakoś się udaje, z trudem, ale czasami coś tam z dnia skubnę więcej niż zamierzałam. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  10. Już wiem mże to coś dla mnie, teraz dłuższe wieczory to czas będzie na książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że ta książka wpasuje się w każdą porę roku, ale może faktycznie w dłuższe wieczory będzie lepiej smakować. :)

      Usuń
  11. To kolejna pozytywna recenzja tej książki, a ja jakoś nie mogę się do niej przekonać :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopóki człowiek sam nie spróbuje, to nie wie tak do końca, czego się spodziewać. zdecydowałam się po nią sięgnąć i nie żałuję, spełniła moje oczekiwania, może u Ciebie będzie podobnie. :)

      Usuń
  12. Ach ta Sheridan - kolejna książka na naszym rynku, a ja nie znam ani jednej! Trochę się boję, że te romanse to nie dla mnie, ale... ciekawość mnie całkowicie zżera!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każda książka coś z sobą niesie, romanse jak najbardziej lubię, jeśli ciekawie napisane, to naprawdę można miło spędzić przy nich czas. :) Miłego zaczytania! :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń