poniedziałek, 5 września 2016

ŚNIEŻNY WĘDROWIEC Elisabeth Herrmann 240/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

SANELA BEARA tom 2

"Ludzie, którzy wierzą, że w ich wspomnieniach bliscy zmarli żyją, kłamią. Bez wątpienia odchodzą w zapomnienie. Wkraczają powoli w blednącą, pochłaniającą wszystko czasoprzestrzeń, którą nazywamy przeszłością."

Powieść, w której bardzo szybko odnajdujemy się, ulegamy świetnie potęgowanemu napięciu, nieoczekiwanym zwrotom akcji, zaskakującym wydarzeniom i incydentom. Elisabeth Herrmann umiejętnie podsyca ciekawość, fascynująco intryguje, niepokojąco drażni wyobraźnię, inicjuje zatrważające przypuszczenia. Przerażają nas oblicza stopniowo odkrywanego zła i osób z nim powiązanych, to bardzo bolesne, przejmujące, momentami wręcz duszące obrazy. Wiele pozostawiających niesmak aspektów nienawiści, krzywdy, nietolerancji, wzgardy i lekceważenia. Autorka przedstawia głęboko przemyślaną fabułę, imponuje wielowarstwowość, przyciąga silne zagmatwanie elementów, które w ostatecznej fazie okazują się prawdopodobne, logiczne i płynnie zazębiające się. Zręcznie poprowadzona dynamika akcji, wciągająca narracja, mroczny klimat, szczegółowość opisów, dzięki którym wyjątkowo łatwo wczuć się w kreowaną rzeczywistość. Pospiesznie przerzucamy kolejne strony, pragniemy jak najwięcej dowiedzieć się o przebiegu sprawy, dotrzeć do ostatecznego rozwiązania, zrozumieć przyczyny i następstwa tragicznych zdarzeń, być może dostrzec w nich ukryty sens, który mógłby ewentualnie złagodzić smutek i żal. Czytelnik mocno angażuje się w niezwykle trudną zagadkę kryminalną, chętnie bierze udział w ciekawej detektywistycznej grze, czerpiąc z tego sporą dawkę dreszczyku, przyjemności i satysfakcji.

Opowiadana historia wyzwala silne emocje, podążamy śladami bólu, cierpienia i strachu dziewięcioletniego chłopca, porwanego w niewyjaśnionych okolicznościach, a którego ciało właśnie odnaleziono, po czterech latach od zaginięcia. Za wszelką cenę chcemy dociec przyczyn i wyjaśnić tło rozegranego dramatu dziecka. Jednocześnie uświadamiamy sobie, jak bardzo z pozoru mało szkodliwe działania mogą doprowadzić do wielkiej tragedii, wyzwolić sekwencję niekorzystnych splotów okoliczności, pociągnąć za sobą spiralę nieobliczalnych czynów, zdeterminować los wielu osób,spowodować, że ich wzajemne powiązania i zależności stają się coraz bardziej złożone i zawiłe. Jak ze śledztwem poradzi sobie Lutz Gehring, szef berlińskiego wydziału zabójstw, którego postawa zrobiła na nas wrażenie przy poprzedniej sprawie kryminalnej? Jaką rolę odegra w nim młoda, energiczna i niezwykle ambitna Sanela Beara, której owiane pewną tajemniczością losy mieliśmy okazję poznać w pierwszym tomie? W jakim stopniu doświadczenie i intuicja policjantów spotęgują się wzajemnie, zaważą na toku dochodzenia? Czy uda się rozszyfrować motywy zabójcy, przeniknąć do jego psychiki, zapobiec potencjalnej eskalacji przemocy i doprowadzić przed oblicze sprawiedliwości?

"Wioska morderców" tom 1

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał

Data premiery: 06.09.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

38 komentarzy:

  1. Iza dawno mnie tutaj nie było (nigdzie w sieci mnie nie było ale już wracam kochana, wyjaśnienie na blogu) nie lubię tego typu literatury a zwłaszcza opisów w niej zawatych. Co do cytatu. To wolę tę bardziej optymistyczną myśl:" Nie umiera ten kto trwa w pamięci żywych" Recenzja ciekawa z sercem pisana jak zawsze a okładka książki intrygująca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia, zaraz wejdę do ciebie i zobaczę, co się u Ciebie działo. :) Do tej powieści właśnie ten smutny cytat najbardziej mi pasował, najlepiej oddawał panujący w niej nastrój i moje wzburzenie wobec tego, jaki obrót przybrały opisywane sprawy. :) A okładka, faktycznie, rewelacyjna, idealnie koresponduje z treścią. :)

      Usuń
  2. Zapowiada się rewelacyjnie! Czytałam "Wioskę morderców" i bardzo mi się podobała, nawet umieściłam ten tytuł na liście tych "trudniejszych" pozycji do przeczytania na wakacje, także po "Śnieżnego wędrowca" na pewno sięgnę jak tylko się pojawi! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wioska morderców" podchodziła mi bardziej pod thriller psychologiczny z elementami kryminału niż sam kryminał. Zarówno poprzedni, jak i ten tom, mają zdecydowanie nakreśloną fabułę, rosnące napięcie, a jednak każdy z nich zachował swoją indywidualność, poszedł w nieco odmiennym kierunku, bardzo mnie to pozytywnie zaskoczyło, spodobało mi się. :)

      Usuń
  3. Brzmi trochę ponuro i strasznie, ale jednocześnie bardzo intrygująco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa, czy kolejna powieść autorki również wpisze się w ten nastrój mroczności i świetnego suspensu, odpowiada mi tak styl. :)

      Usuń
  4. Nie czytałem ani pierwszego tomu, ani drugiego, ale po Twojej recenzji z pewnością się za to zabiorę, bo bardzo ciekawie to przedstawiłaś! Przeczytałem też opis 1 tomu i czekam tylko na jakiś przypływ gotówki i idę do księgarni! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że swoją opinią o książkach wzbudziłam Twoje zainteresowanie, to ciekawe propozycje czytelnicze, jestem przekonana, że dostarczą Ci wiele satysfakcjonującego zaczytania. :) Czekam na wrażenia. :)

      Usuń
  5. Teraz zastanawiam się, dlaczego pierwszy tom nie wpadł jeszcze w moje ręce (tytuł kojarzę). Rozejrzę się, bo lubię takie mroczne klimaty. Cytat, który wybrałaś, jest mocno intrygujący i jeśli cała książka (cykl) są tak nastrojowo ponure, to ja chętnie się z tym zapoznam :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ponuro, ale bardzo intrygująco, mocno, wyraziście i z przesłaniem. Zdecydowanie zacznij od pierwszego tomu, choć nie ma takiej potrzeby, jednak ciekawie jest w ten sposób odkrywać autorkę. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. Piękny, choć smutny, cytat na początku recenzji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocno pasujący do klimatu książki, tak ją właśnie będę kojarzyć, polecam tę lekturę. :)

      Usuń
  7. Brzmi ciekawie, muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wioska morderców bardzo mi się podobała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie wyróżniła się na tle jej podobnych, bardzo dobrze zapowiedziała kolejne tomy, wciągnęłam się w te klimaty. :)

      Usuń
  9. ciezko sie czyta o dzieciach, ktore niestety sa efektem ubocznym wojny doroslych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Problem jest dużo głębszy, jednak nie chcę zdradzać szczegółów fabuły. W każdym razie, zmusza do dokonania pewnych refleksji, to prawda. :)

      Usuń
  10. O autorce słyszę po raz pierwszy. Szkoda, bo wydaje mi się, że idealnie wpasowałaby się w mój gust czytelniczy. Zapisuję do listy "Śnieżnego wędrowca" jak i "Wioskę morderców" (intrygujący tytuł)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oba tytuły świetnie przetłumaczone na język polski, idealnie korespondują z treścią, zwłaszcza śnieżny wędrowiec mnie ujął, kiedy dotarłam do fragmentu wyjaśniającego tytuł, zatrzymałam się na dłużej, bardzo ciekawe spojrzenie. :)

      Usuń
  11. Cytat, którym otwierasz recenzję jest strasznie smutny, jednak coś w tym jest. Kryminał bardzo mnie zaciekawił, muszę poszukać pierwszej części.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie, intrygująco i z pazurem, z wielkim zainteresowaniem obejrzałabym filmy nakręcone na ich podstawie, myślę, że to byłoby coś. :)

      Usuń
  12. Bardzo zachęcająca opinia, z wielką chęcią przeczytam, jeśli uda mi się do niej dotrzeć.
    /Pozdrawiam,
    Szufladopółka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem życzę Ci, aby udało się do nich dotrzeć, są warte tego trudu. :) Satysfakcjonującego zaczytania! :)

      Usuń
  13. Odkąd posiadam własne dzieci, wszystkie książki traktujace o zbrodniach itp. na dzieciach wstrząsają mną podwójnie i nie jestem w stanie przejść obok nich obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również zaobserwowałam u siebie, że odkąd mam dzieciaki, intensywniej przemawiają do mnie pewne obrazy, wydaje mi się, że to jak najbardziej naturalne.

      Usuń
  14. Lubię taką mroczną, trzymającą w napięciu literaturę. Na pewno się rozejrzę za tą autorką, choć stosik zaległych lektur już teraz niebezpiecznie się piętrzy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stosik zaległych lektur wzbudza we mnie poczucie winy, że wciąż za mało szans daję książkom, aby przekonały mnie do opisywanych w nich historiach. Taki to już los mola książkowego, im więcej czyta, tym więcej jeszcze tytułów na niego czeka. :)

      Usuń
  15. Silne emocje w książce bardzo lubię, ale na końcówce ciąży nie są wskazane. Sama rozumiesz. Niemniej czuję się zainteresowana. Cytat daje do myślenia i z tego co wspomniałaś fabuła trzyma w napięciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, teraz trzeba na spokojnie, z pozytywnym przesłaniem i radośnie w sercu. :) Ściskam serdecznie! :)

      Usuń
  16. Nie znam, ale poczułam się mocno zaintrygowana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze, interesująca przygoda czytelnicza przed Tobą. :) Pozdrawiam ciepło. :)

      Usuń
  17. Słyszę same dobre rzeczy o tej książce! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ma w sobie tego pożądanego pazura, a to czytelnika mocno wciąga. :)

      Usuń
  18. Pierwsza książka tej autorki była jak dla mnie rewelacyjna i przez długi, długi czas nie mogłam się po niej otrząsnąć. Teraz czas na kolejny tom i mam nadzieję, że ta historia będzie równie dobra i wciągająca, jak poprzednia :) lecę zabierać się za mój czytnik.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością będzie równie wciągająca, intrygująca i satysfakcjonująca, jednak troszkę odmienna, a to jest bardzo ciekawe. :) Niewątpliwie dostarczy kilka godzin dobrego zaczytania. :)

      Usuń
  19. Iza, dziękujemy za podzielenie się recenzją również z naszymi użytkownikami. Twoja recenzja na pewno pomoże naszym Klientom podjąć decyzję odnośnie zakupu Wędrowca :)

    OdpowiedzUsuń