czwartek, 15 września 2016

DZIECKO WSPOMNIEŃ Steena Holmes 250/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

"Jednakże to, czego chciałam, i to, do czego byłam zdolna, to dwie zupełnie różne rzeczy... jakbym miała w głowie hamulec... albo jakbym się chowała za maską, której chyba wcale nie chciałam nosić."

Książka, której jeszcze bardzo długo nie zapomnę, wciąż będzie wdzierać się w moje myśli, skłaniać do obierania różnych kierunków dociekań, poddawania się odmiennym perspektywom, refleksjom nad tym, jak bardzo strata może okazać się dojmująca, nieobliczalna, paniczna i ostateczna. Powieść głęboko przenika przez czytelnika, wyzwala potężną dawkę emocji, wzruszenia, wzburzenia, niezwykle skrajnego odbioru osób i wydarzeń. Główną bohaterkę można polubić lub się do niej zniechęcić, współczuć jej lub surowo osądzać, odrzucać jej postawę lub starać się ją zrozumieć. Ale czy jest możliwość, aby wszystkie te odczucia pojawiły się jednocześnie, akumulowały się w naszym sercu i odwoływały do rozsądku? Wciągający i sugestywny styl, wrażliwość i wyczucie, intensywność i siła przekazu. Doskonałe zrozumienie pewnych obsesji i namiętności, wyśmienite odmalowanie bólu, cierpienia, zaprzeczenia i wyparcia. Książkę pochłonęłam w błyskawicznym tempie, nie potrafiłam się od niej oderwać, porwała mnie swoim klimatem i wydźwiękiem, pozostawiła z uczuciem wielkiej satysfakcji czytelniczej. Bardzo się cieszę, że miałam okazję się z nią zapoznać, jedna z ciekawszych propozycji czytelniczych z literatury współczesnej, jakie ostatnio trafiły w moje ręce.

Diane i Brian to bardzo udane małżeństwo, są szczęśliwi i radośni, świetnie realizują się w pracy zawodowej, znajdują czas dla siebie i spełnianie własnych marzeń. Wiadomość, że Diane jest w ciąży staje się przełomowa w ich życiu i związku. Więcej nie zdradzę, aby nie psuć przyjemności zaczytania, to trzeba samemu stopniowo odkrywać, zbyt wiele zależności i subtelnych znaków, aby wyprzedzać czy podpowiadać. Autorka wyśmienicie wciąga w psychologiczne odtwarzanie skrawków przeszłości, ich dramatyczny odcień, interpretację tego, co już zdążyła przed nami odsłonić, oraz snucie przypuszczeń, co jeszcze czeka na odkrycie i ujawnienie. Wyłapujemy symptomy zapowiadanych zdarzeń, ich niepokojący charakter i odcień, z fragmentów staramy się zbudować całość, która wcale nie jest wyrazista i oczywista. W miarę kolejnych rozdziałów, odsłaniają się kulisy prawdy i nieznane okoliczności, przeżywamy wiele chwil zwątpienia, ciężko przyswajamy zaskakujące informacje, ale również coraz mocniej odbieramy potęgę miłości, jej charakter i źródła. Poddajemy się atmosferze niepewności i złowrogich przeczuć, jednocześnie dostrzegamy światełko nadziei, ufności i wiary w mądrość losu. Historia, która niewątpliwie może stać się inspiracją do nakręcenia fascynującego filmu. Nie przeoczcie tego tytułu, warto po niego sięgnąć, na mnie zrobił oszałamiające wrażenie.

6/6 - rozkosz czytania
literatura współczesna

Data premiery: 27.10.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Kobiecemu. :)

42 komentarze:

  1. Chyba nie do końca w moim guście, choć przyznam, że zapowiada się intrygująco.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo ciekawa i intrygująca powieść, mocno mnie wciągnęła. :)

      Usuń
  2. Zwróciłam na nia uwagę w zapowiedziach wydawnictwa i tak czułam, że to będzie hit.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedna z lepszych książek z literatury współczesnej, jakie ostatnio czytałam, zapewnia bardzo mocne wrażenia. :)

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja. Od razu wiadomo, że będzie w niej mnóstwo skrajnych emocji. Powiem Ci, że tą propozycją bardzo mnie zainteresowałaś...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szybko się czyta, zdecydowanie za szybko, jednak nie można się powstrzymać od przerzucania kolejnych stron, chce się jak najszybciej dotrzeć do prawdy, wszystko wyjaśnić, poukładać. :)

      Usuń
  4. "Jednakże to, czego chciałam, i to, do czego byłam zdolna, to dwie zupełnie różne rzeczy... jakbym miała w głowie hamulec... albo jakbym się chowała za maską, której chyba wcale nie chciałam nosić." Świetny cytat. Chyba każdego z nas dopada czasem taki stan. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza jeśli człowiek mocno się pogubi w swoim życiu, a o to z pewnością nie jest trudno. :) Ten cytat najlepiej pasował mi do klimatu powieści. :)

      Usuń
  5. Koniecznie muszę bliżej przyglądnąć się tej publikacji, ponieważ jestem bardzo zainteresowana poznaniem tej historii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo interesujące i wciągające zaczytanie przed Tobą. :) Czekam na wrażenia po przeżyciu tej wspaniałej przygody. :)

      Usuń
  6. Zapowiada się bardzo dobra powieść, zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że o tej powieści będzie bardzo głośno, moim zdaniem zdecydowanie warto po nią sięgnąć. :)

      Usuń
  7. Mam już tę powieść na oku, mam nadzieję, że mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem przekonana, że tak będzie. :) Interesujących chwil z książką w ręku. :) Czekam na odczucia po jej przeczytaniu. :)

      Usuń
  8. Myślę, że ta książka może mnie zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, gorąco polecam, mnie się świetnie ją czytało. :)

      Usuń
  9. Zabrzmiało intrygująco :)
    Nie wiem czemu, ale zawsze jak wpadam do Ciebie, mam nieodpartą ochotę przeczytać książkę, którą aktualnie polecasz. Potrafisz naprawdę świetnie jej klimat ująć w zaledwie kilka słów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książki wywołują we mnie wrażenia, odczucia, refleksje, ja je tylko zapisuję, ciesząc się, że mogę je przeżywać. :)

      Usuń
  10. Takie książki które na długo zapadają mi w pamięci to uwielbiam chętnie po nią sięgnę jeżeli już ją dorwe :)
    Blog o książkach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tej powieści z pewnością długo nie zapomnę, a kolejne książki autorki będę z niecierpliwością wypatrywać. :)

      Usuń
  11. Przeczytałam ją w dwie godziny.... Mocna pozycja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rewelacyjna, jak dla mnie, świetnie się wnika w przedstawianą w niej historię. :)

      Usuń
  12. zapowiada się ciekawa pozycja :) z Twojego opisu wynika, że może to być rozchwytywana książka :)
    muszę zdobyć :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie połączenie wielu elementów zadecydowało, że aż tak mocno się w nią zaangażowałam, zostało to zrobione wyśmienicie i natychmiast silnie przykuło moją uwagę. Szczerze polecam. :)

      Usuń
  13. O tak, to jest taka historia, która mnie bardzo interesuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historia, o której później trudno zapomnieć, wciska się w serce, skłania do refleksji, tak jak lubię najbardziej. :)

      Usuń
  14. Chyba pierwszy raz słyszę o tej ksiażce i w sumie nie jestem przekonana czy to lektura akurat dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej po prostu się przekonać, potrzebna spora dawka empatii. :)

      Usuń
  15. Mam na nią wielką chęć, choć obawiam się, że jeszcze minie trochę czasu, zanim uda mi się do niej dorwać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na mnie też czeka mnóstwo wspaniałych przygód czytelniczych i to już od dłuższego czasu. Tak wiele chciałoby się przeczytać, a doba taka krótka. :) Na szczęście, książki potrafią wiernie na nas czekać, jak najlepsi przyjaciele. :)

      Usuń
  16. Widziałam ją w zapowiedziach i już wtedy mnie zaciekawiła, a po Twojej recenzji widzę, że słusznie.

    pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie po nią sięgnij, z pewnością się nie rozczarujesz, mocne emocje i zaczytanie z takim dreszczykiem. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  17. Brzmi intrygująco :) codziennik-kobiety.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie, jedna z lepszych książek, jakie ostatnio czytałam z literatury współczesnej. :)

      Usuń
  18. Jeśli bohaterkę można tylko albo pokochać albo znienawidzić, to musi być dobra pozycja czytelnicza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza, kiedy targają nami takie sprzeczne emocje. Bardzo ten efekt lubię, chętniej zagłębiam się w analizę zachowań powieściowej postaci. :)

      Usuń
  19. Oooo, ocena 6/6 daje do myślenia :) To zdecydowanie jest pozycja, po którą w przyszłości sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Satysfakcjonującego zaczytania i oczywiście chętnie poznam Twoje wrażenia po przeczytaniu tej książki. :)

      Usuń
  20. Świetna recenzja! Książką zainteresowało mnie to zdanie: "Autorka wyśmienicie wciąga w psychologiczne odtwarzanie skrawków przeszłości, ich dramatyczny odcień, interpretację tego, co już zdążyła przed nami odsłonić, oraz snucie przypuszczeń, co jeszcze czeka na odkrycie i ujawnienie."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pozostaje nic innego, jak przeżyć tę czytelniczą przygodę, gorąco zachęca, bo warto. :)

      Usuń
  21. Ale mnie zaciekawiłaś! I jeszcze ta szóstka na koniec! Koniecznie muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco zachęcam, bo powieść robi na człowieku niesamowite wrażenie. Uwielbiam, kiedy takie książki wpadają mi w ręce. :)

      Usuń