wtorek, 2 kwietnia 2019

CZY MNIE SIĘ WYDAJE, CZY TU JEST BARDZO GORĄCO? NIE BÓJ SIĘ MENOPAUZY Charo Izquierdo, Laura Ruiz de Galarreta

"Menopauza to nie choroba." - zatem nie daj się jej ograniczać

Publikacja o poradnikowym charakterze, wiele użytecznych informacji o codziennym funkcjonowaniu z menopauzą. Dziennikarskie spojrzenie na zaburzeniami gospodarki hormonalnej związanej z procesem stopniowego przejścia organizmu dojrzałej kobiety ze stanu płodnego w bezpłodny. Utrzymana w lekkiej, zabawnej i żartobliwej formie, tak aby oswoić z tematem, podkreślić jego naturalność, bez krępujących łańcuchów tabu i zakazów. Fantastyczne podnoszenie świadomości kobiecości, jej atutów związanych nie tylko z macierzyństwem. Liczyłam na szersze i głębsze potraktowanie wiedzy z menopauzy, gdyż to, co zaproponowano w książce, choć ciekawe i zajmujące, to jednak powszechnie znane i popularne. Nie zmienia to faktu, że próba wywołania zmiany nastawienia do menopauzy ze wstydliwego i negatywnego na akceptowany i motywujący, jest bardzo cenna i warta promowania.

Autorki podchodzą do menopauzy nie tyle od strony medycznej, choć oczywiście znalazły się podstawowe wyjaśnienia, co sposobów na podniesienie jakości życia. Bazują na własnych obserwacjach i zwierzeniach innych kobiet. Zerkają na to, jak kiedyś traktowana była menopauza, a jak obecnie podchodzi do niej środowisko kobiet, mężczyzn i lekarzy, oraz ile jest jeszcze do zrobienia we właściwym kierunku jej pojmowania. W książce znajdują się przydatne informacje z zakresu fizycznych i psychicznych objawów, krzywdzących stereotypów, leczenia hormonalnego, chorób towarzyszących, tak aby kobieta zrozumiała siebie i swój organizm. Sporą część zajmują porady dotyczące odżywiania, nawodnienia, diety, aktywności fizycznej, seksualności, a nawet fryzjerstwa i kosmetyków. Warto sięgnąć po książkę zanim menopauza da w kość i wtrąci w kompleksy, tak aby wbrew towarzyszącym jej niedogodnościom nabrać pozytywnego nastawienia, traktowania jej nie jako kryzysu i uciążliwego ciężaru, którego trzeba się bać, ale jako szansę na odkrywanie siebie na nowo, wygospodarowanie własnej przestrzeni, szukanie sposobów na podniesienie samooceny, definiowanie i pielęgnowanie aspiracji, pragnień i marzeń. Wstęp do lekcji pogodzenia się z rytmem życia własnego ciała, uczynienia z niego sojusznika w życiu rodzinnym, towarzyskim i zawodowym.

4/6 - warto przeczytać
zdrowie, 342 strony, premiera 06.03.2019 (2018), tłumaczenie Katarzyna Górska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Marginesy.

43 komentarze:

  1. Książka wydaje się być bardzo ciekawa jednak narazie po nią nie sięgnę :-P

    OdpowiedzUsuń
  2. No to coś dla mnie, niestety wiekiem już jestem blisko

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecę koleżance z pracy. Chyba zaczyna jej się menopauza. Jest nie do wytrzymania.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Menopauza to nie choroba." - zatem nie daj się jej ograniczać - w punkt! Polecę tę książkę koleżanką z pracy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Menopauza to nie choroba. zgadzam się z koleżanką

    OdpowiedzUsuń
  6. idealny prezent na zbliżające się urodziny dla mojej mamy, dziekuje

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jest to ksiazka dla mnie ale sprezentuje komus na wielkanoc ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Póki co, nie dla mnie, ale będę ją mieć w pamięci na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba to nie do końca coś dla mnie... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Może nie w najblizszym czasie ale w przyszłości będę miała ten tytul na uwadze

    OdpowiedzUsuń
  11. Polecasz kupić mamie czy może się obrazić? :P ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pewnie trzeba będzie niedługo sięgnąć po tą książkę! Rany, czasem aż nie mogę uwierzyć, że taki kawał życia już za mną. Mentalnie czuję się na upartą, rozmarzoną siedmiolatkę. Dobrze tylko, że naiwność mi odrobinę przeszła.

    OdpowiedzUsuń
  13. Chyba zostawię sobie taką lekturę na za 20 lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Za dobrych parę lat będzie jak znalazł :P

    OdpowiedzUsuń
  15. Zdecydowanie póki co nie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mam nadzieję, że do Menopauzy jeszcze mi daleko, ale fajnie, że są takie lektury :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna książka! Idealna dla kobiet i... mężczyzn by można było puknąć się w głowę kiedy ktoś zacznie narzekać na miesiączkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. ciekawa pozycja tym bardziej że menopauza dotknie w mniejszym bądź gorszym stanie nas wszystkie. Taki urok bycia kobietą ;P

    OdpowiedzUsuń
  19. Akurat temat dotyczy mojej mamy muszę jej polecić ta książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dobrze, że powstaja takie książki .

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię takie książki :D Może po nią w niedalekiej przyszłości sięgnę ;)

    OdpowiedzUsuń
  22. Myślę że spodobałaby się i mnie i mamie :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oj, moja mama miała problemy z uderzaniem gorąca. Na szczęście już tego nie ma.

    OdpowiedzUsuń
  24. Tematyka raczej dla mnie odległa, bo do menopauzy mam zdecydowanie dalej niż bliżej. Pozycja dobra ale na tak za 20+ lat ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo fajna ksiażka. Czas menopauzy jeszcze daleko przede mną, mam nadzieję, ale chętnie ją przeczytam

    OdpowiedzUsuń
  26. Mam nadzieje, ze temat menopauzy zostanie przez spoleczenstwo traktowany z nalezyta otwartoscia i... szacunkiem! Tak samo temat okresu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Chętnie poczytam, gdy wkroczę w ten wiek :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Mam nadzieję, że jeszcze trochę czasu mi zostało do tego okresu w moim życiu 😁 ale tytuł zapisuję :) moja mama chętnie o tym poczyta :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Tematyka książki niespecjalnie we mnie uderza, bo na przybycie w me skromne progi menopauzy mam jeszcze trochę czasu, ale dla kogoś, kogo ten problem może lada moment dotyczyć to całkiem interesującą publikacja. Może porusza one znane i omawiane zewsząd problemy z nią związane, ale jak już wspomniałaś – ten przystępny sposób ukazania tego powinien zachęcać do lektury.

    OdpowiedzUsuń
  30. Książka dla niejednej kobiety, którą przeraża menopauza, żeby mogła oswoić się z tematem :)

    OdpowiedzUsuń
  31. To jeszcze nie mój czas, za ciekawe tematy się zabierasz ;)

    OdpowiedzUsuń
  32. Na szczęście mnie ten temat jeszcze nie dotyczy, ale warto go na pewno poznać na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  33. Na moją menopauzę to jeszcze hohoho i jeszcze długo, ale dobrze, że powstają książki, które oddemonizowują ten trudny okres w życiu kobiet.

    OdpowiedzUsuń
  34. Zapowiada się ciekawie. Temat jeszcze przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Co prawda temat jeszcze przede mną, ale książkę warto przeczytać, żeby wiedzieć z czym się je menopauzę i na co się przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Książka idealna dla każdej kobiety! Warto wiedzieć :) Trendy Mama

    OdpowiedzUsuń
  37. I takie powinno być prawidłowe podejście każdej kobiety. Menopauzy nie można się bać, bo i tak przyjdzie, a może jeśli przestaniemy się stresować to przyjdzie trochę później? Moja mama np. jest już przygotowana na ewentualne objawy, poniewaz trafiła na taką stronę https://apteline.pl/seks-i-zdrowie-intymne/menopauza i powiedziała, że wie, gdzie szukać odpowiednich tabletek, kiedy przydadzą się na łagodzenie wszystkich objawów.

    OdpowiedzUsuń
  38. Książka wydaje się być naprawdę interesująca.

    OdpowiedzUsuń