czwartek, 31 marca 2016

PIĘTNO VON BECKÓW Joanna Jax 83/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

SAGA VON BECKÓW tom 2

"A życie to nie tylko spokój i brak zmartwień. To wzloty i upadki. Namiętność, strach, euforia i rozpacz. I to czyni człowieka bardziej ludzkim."

Kolejna wspaniała i wzruszająca czytelnicza podróż z Joanną Jax. Niezwykle wciągająca, napisana z dużą wrażliwością, wielopokoleniowa saga rodzinna, wypełniona barwami życia, poplątanymi losami, tajemnicami, ludzkimi dramatami i ulotnymi chwilami szczęścia. Wyjątkowa mieszanka wielu skrajnych emocji, nienawiść zaślepia, zazdrość rani, miłość nie zna granic a prawda wyzwala od demonów przeszłości. Oczarowała mnie ta historia. (bookendorfina na okładce)

Często z pozoru nieistotne zdarzenie, gest lub zaniechanie, może zdeterminować scenariusze wielu ludzkich losów a nawet kolejnych pokoleń. Ten łańcuszek następujących po sobie zdarzeń prowadzi w całkiem nieprzewidywalnych kierunkach szczęścia lub tragedii. W drugim tomie sagi nie brakuje zaskakujących wydarzeń, nieoczekiwanych sytuacji, gwałtownych zwrotów akcji, intrygujących powiązań między różnymi gałęziami rodziny von Becków. Tak wiele się dzieje, że bardzo trudno jest nam oderwać się od kart powieści, wciąga nas jej niesamowity klimat, historyczne tło, nietuzinkowe postaci i wielka chęć poznania ich losów. Bardzo plastyczna i trzymająca w napięciu narracja, ciekawie prowadzone dialogi, dopracowana w szczegółach fabuła, oraz to co powoduje, że powieść nabiera bardzo ludzkiej perspektywy, czyli skrajne i intensywne emocje, mnóstwo namiętności, przyjaźni, przywiązania, bezwarunkowego oddania, poświęcenia, lojalności, ale również nienawiści, zdrady, zemsty, poczucia oszukania, bólu i rozpaczy. I podobnie jak w pierwszym tomie, nadzieja, siła walki z przeciwnościami losu, pragnienie szczęścia i życiowego spełnienia.

Razem z Julią Kunis, staramy się dotrzeć do źródeł tajemniczych zdarzeń z życia rodziny von Becków. Okazuje się jednak, że nie jest to łatwe i proste, a głównej bohaterce powieści grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Jakie znaczenie w opowiadanej historii ma stara teczka z dokumentami, jubilerski skarb i zdjęcie szczęśliwej pary? Czy uda się rozwikłać i ujawnić wszystkie nakładające się na siebie sekrety, zrzucić z rodziny odciśnięte na jej losach piętno? Jak z pozoru zwyczajne sytuacje potrafią zmienić ludzkie życie w koszmar? Czy można obdarzyć innych miłością, jeśli nie jest się w zgodzie ze sobą i nie czuje do siebie samego sympatii? Dlaczego tak łatwo zatracić się w miłości, oddać namiętności, nawet jeśli wiąże się ona z wyrzutami sumienia i utraconym zaufaniem? Jak łatwo nadmiernej szczerości zniszczyć szczęście drugie osoby? Autorka w bardzo zręczny sposób łączy i nawiązuje do wydarzeń z pierwszego tomu, jednak i tak proponuję czytanie sagi od "Dziedzictwa von Becków", tak aby nie utracić jej niezwykłego klimatu i barwy wielowątkowych aspektów intrygująco opowiadanej historii.

"Dziedzictwo von Becków" tom 1

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura obyczajowa

Data premiery: 04.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Videograf. :)

35 komentarzy:

  1. Interesująca pozycja:) Lubię sagi rodzinne. Niebawem zabiorę się za Forsyte'ów:)Zapraszam do mnie na recenzję "Samotności Bogów":)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie mi się w niej zaczytywało, wiele zaskakujących wydarzeń, ciekawych postaci, trudno było mi się od niej oderwać. :)

      Usuń
  2. ja bardzo lubie obyczajówki. Szukam teraz czegoś we stylu mojego ukochanego "Domu nad rozlewiskiem"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Często mam taką wielką chęć na powieści obyczajowe, tak sympatycznie skłaniają nas do refleksji. :)

      Usuń
    2. oj tak, mi tez wiele uczuć towarzyszy podczas czytania takich historii.

      Usuń
  3. Bardzo ciekawa propozycja :) szkoda,że coraz mniej mam czasu na czytanie :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie powoli wdraża się nowa reorganizacja dnia, aby jeszcze więcej czasu wygospodarować na czytanie. :)

      Usuń
  4. Choć z reguły nie lubię sag (jakoś smutno mi się robi, kiedy mogę w pare dni poznać CAŁE życie bohaterów), to zainteresowałaś mnie tą pozycją :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo interesująca pozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, to prawda, zarówno pierwszy jak i drugi tom wciągnęły mnie bardzo w swój świat. Bardzo cenię autorkę za lekkie pióro, wrażliwość i umiejętność przyciągania uwagi czytelnika. :) Gorąco polecam również fascynującą powieść "Długa droga do domu" :) http://bookendorfina.blogspot.com/2015/12/duga-droga-do-domu-joanna-jax-1312015_27.html

      Usuń
  6. Ja z kolei za sagami rodzinnymi nie przepadam. Może to trochę z zazdrości, ponieważ moja najbliższa rodzina jest bardzo mała, z kolei z dalszą mam bardzo słaby kontakt.
    Wietrzę tu jednak dużo zagadek do rozwiązania, które w moich oczach zdecydowanie uatrakcyjniają tego typu powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta saga ma w sobie odpowiedni pazur, aby przyciągać naszą uwagę i najzwyklej w świecie zaczytywać się w niej, wiele się tu dzieje, ale wszystko w pięknym stylu podane. :)

      Usuń
  7. Ja też nie przepadam za sagami bo są zbyt długie i wątek jest czasem bardzo poplątany a rozwiązanie dopiero w następnych częściach grr... cytat i recenzja książki jak zwykle świetna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy właśnie te poplątania, tajemnice i niedomówienia, są takie intrygujące, tak różne mogą być scenariusze ludzkich żyć i mieszanki emocji. :)

      Usuń
  8. brzmi ciekawie, może się skuszę jak skończę tasiemca o Stephanie Plum ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To faktycznie niezły tasiemiec, ale chętnie się za takie zabieram. :) A Piętno von Becków i pierwszy tom Dziedzictwo, mocno polecam, świetne lektury. :)

      Usuń
  9. Zaciekawiłaś mnie tą pozycją. Chętnie sięgnę po tę sagę, jak tylko znajdę trochę więcej czasu (a usilnie nad tym pracuję ;-) )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też reorganizacja czasowa w pełnym wymiarze, wprowadzam w czyn świąteczne przemyślenia. Mam nadzieję wygospodarować jeszcze więcej czasu na czytanie. :) A sagę czyta się rewelacyjnie. :)

      Usuń
  10. Ta ksiazka to chyba troche nie moja bajka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyróżnia się na tle innych, podobnych do niej pozycji książkowych, świetną narracją i interesującą fabułą, przyjemnie było się w niej zaczytać. :)

      Usuń
  11. Czuję się zainteresowana tą książką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam pomóc i przybliżyć nieco tę powieść, sympatycznych chwil z książką w ręku. :)

      Usuń
  12. Dzięki Twoim opiniom już nie mogę się doczekać kiedy będę miała wolny czas i będę mogła wypożyczyć kolejną książkę, którą polecasz :) Bardzo ciekawa i wartościowa opinia :) Pozdrawiam :) http://olamabloga24.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego wolnego czasu zawsze nam brakuje, człowiek sobie obiecuje, że w wakacje więcej literatury pochłonie, a i tak nie udaje mu się przeczytać tyle ile zaplanował. :) Piętno von Becków polecam serdecznie. :)

      Usuń
  13. Uwielbiałam sagi rodzinne gdy byłam nastolatką! Już dawno nie zdarzyło mi się jakąś czytać.

    OdpowiedzUsuń
  14. mnie jakoś nie kręcą takie książki, ale twoje recenzje zawsze są ekscytujące! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zależy od naszego nastroju i potrzeb czytelniczych, u mnie często się to zmienia, stąd bardzo chętnie zaglądam do wielu gatunków literackich. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  15. Rodzina zawsze będzie źródłem wielu różnobarwnych historii o życiu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niewyczerpane źródło intrygujących scenariuszy ludzkiego życia, tak diametralnie różnymi ścieżkami życia może potoczyć się nas los, czasami jedno spotkanie może poprowadzić nas w nieprzewidywalnym kierunku. :)

      Usuń