poniedziałek, 7 marca 2016

PĘTLA Faye Kellerman 61/2016

PETER DECKER I RINA LAZARUS tom 19

"Nawet najinteligentniejsze osoby zdolne są do popełniania niewyobrażalnych głupstw."

Kryminał godny polecenia, ciekawa fabuła z dopracowanymi szczegółami, dość wartka dynamika akcji, wciągająca intryga, trudne do rozwiązania zawiłości i zagadki zbrodnicze. Autorka zaproponowała nam dwa wątki główne, rozwijające się równolegle, każdy silnie przyciągający naszą uwagę i podany w bardzo interesującej formie. Sympatyczny, inteligentny, bystry i konsekwentnie dążący do celu porucznik Peter Decker, sześćdziesięcioletni doświadczony detektyw, musi zmierzyć się z rozwikłaniem morderstwa młodej kobiety, pielęgniarki, a także odnalezieniem żony płatnego zabójcy, matki czternastoletniego chłopca. Wspierają go w działaniu liczni pracownicy działu zabójstw, a ich sylwetki i cechy charakteru nadają powieści kolorytu i lekkiego humoru. W miarę rozwoju zdarzeń pojawiają się intrygujące wątki, kreujące różne kierunki prawdopodobnych scenariuszy śledztwa, niewyjaśnione morderstwa, przestępcze działania, trudne do zinterpretowania dowody i sprzeczne relacje świadków. Sprawy mocno się komplikują, ciężko dotrzeć do motywów zbrodni, poszlaki zdają się wzajemnie wykluczać, a czarne charaktery sprytnie podsuwają fałszywe tropy zdarzeń.

Książkę czyta się z dużą lekkością i zainteresowaniem. Doskonale odnajdujemy się w rozbudowanej kryminalnej otoczce, ciekawie i wyraziście skonstruowanych postaciach, spójnych wątkach. W pewien sposób autorka stara się nas nakłonić do przemyśleń odnośnie coraz bardziej widocznych symptomów degradacji życia w obecnym społeczeństwie, nastawionym na zysk i żyjącym w wiecznym pośpiechu, rozpadu więzi rodzinnych, skłonności do wikłania się w toksyczne relacje, z których trudno później się oswobodzić, wszechobecnej przemocy, często również ze strony bliskich. Napisana bardzo przystępnym językiem, zabiera nas w krąg zbrodni, oszustw i kłamstwa, ale też dla kontrastu i podkreślenia najważniejszych wartości w życiu, pokazuje zupełnie inny świat, w którym wiodącą rolę odgrywa miłość, szacunek i zrozumienie. Zakończenie powieści w obu wątkach głównych w pewien sposób zaskakuje, w jednym kto okazuje się być mordercą, a w drugim ciekawa psychologiczna perspektywa i ujęcie tematu.

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał

Data premiery: 17.02.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska. :)


31 komentarzy:

  1. Nie znałam wcześniej tego autora. Z kryminałów zdarzyło mi się czytać Christie i Chmielewską, na co dzień wybieram fantastykę ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię podróże czytelnicze niemal po każdym gatunku literackim, oczywiście mam też swoje ulubione, jak każdy. :)

      Usuń
  2. Nie znałam wcześniej autora, ale myślę że książka by mi się spodobała :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcześniej wyszła tej autorki książka "Ciuciubabka", w której głównym bohaterem również był Peter Decker. :) Sympatycznie czyta się tę serię. :)

      Usuń
  3. Recenzja bardzo ciekawie napisana, ale ja unikam kryminałów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myszkuję w każdym gatunku literackim, a kryminały bardzo lubię, zwłaszcza takie jak ten, z pewnym przekazem nad którym warto się zastanowić. :)

      Usuń
  4. Bardzo lubię kryminały, a o tym autorze nie słyszałam. Muszę sprawdzić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo to kryminał w takim kobiecym ujęciu. :) Miło spędza się z nim czas. :)

      Usuń
  5. O, kolejna pozycja dla mnie :) Uwielbiam kryminały, szczególnie takie, które cały czas trzymają w napięciu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię zwłaszcza serie z danym bohaterem głównym, interesująco śledzi się jego losy w kolejnych wydaniach, odcinkach większej całości. :)

      Usuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. O, skoro kryminał, to chętnie zajrzę! Dzięki za pomysł ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę bardzo, cieszę się, że mogę pomóc. :)Przyjemnego kryminalnego zaczytania! :)

      Usuń
  8. Recenzja bardzo zachęca do przeczytania :) Rzeczywiście pożerasz książki - co rusz nowa recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, bardzo przyjemne uczucie, kiedy pasja dogaduje się w końcu z wolnym czasem. :) Rozkręciłam się w tym czytaniu, ale tak właśnie lubię, sprawia mi to wielką frajdę. :)

      Usuń
  9. Ostatnio polubiłam kryminały. Mam nadzieję, że znajdę tę pozycje w mojej bibliotece. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię takie właśnie kryminały, gdzie oprócz wątku śledczego pojawiają się jeszcze pewne przesłania życiowe, bardzo ciekawie się je czyta. :) Zaczytania z kryminalnym pazurem! :)

      Usuń
  10. Z twojego opisu rzeczywiście książka wydaje się bardzo ciekawa, na pewno zainteresuje miłośników kryminałów. Tylko mnie zastanawia bo napisałaś w podsumowaniu: "koniecznie przeczytaj" ale nie dałaś jednak oceny 6/6.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy książka ma według mojej oceny sześć na sześć daję wówczas komentarz "rozkosz zaczytania". :)

      Usuń
  11. Lubię takie książki szczególnie, w podróży, wtedy czas mija błyskawicznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie tak, książki potrafią oderwać nas od rzeczywistości, przenieść do innego świata, zawsze mam jakąś książkę ze sobą podczas podróży. :)

      Usuń
  12. Iza- ja się pytam kiedy Ty znajdujesz czas żeby te wszystkie książki czytać??!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W każdej wolnej chwili, a nawet w tej mniej wolnej też choć kilka stron łykam. :) Dziś zarwałam ponad pół nocy, ale warto było, bo książka ogromnie mnie wciągnęła. :)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Czyli możemy sobie podać łapki. :) Miłego zaczytania! :)

      Usuń
  14. Dziś mam pytanie z innej beczki: kiedy Ty to wszystko czytasz??? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedy i gdzie tylko mogę. :) Po bardzo intensywnym życiu zawodowym, a później prywatnym, mam teraz czas tylko dla siebie i przeznaczam go na moją pasję jaką jest czytanie. :)

      Usuń
  15. Świetnie mi się czytało :) Chcę więcej książek o Deckerze! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka w bardzo dobrym detektywistycznym klimacie. :) Też bardzo przyjemnie spędziłam z nią kilka godzin świetnego zaczytania. :)

      Usuń
  16. na pewno polecę mojej mamie, Ona lubi takie historie :-)

    OdpowiedzUsuń