piątek, 27 października 2023

CO ZROBIŁABY WEDNESDAY?

WITAJ W ERZE NIKCZEMNOŚCI #VILLAINERA

SARAH THOMPSON

„Dzisiejsi młodzi ludzie zasługują na własną wersję Wednesday.” Christina Ricci

Kapitalny pomysł, by na osobę motywującą i inspirującą nastolatków wybrać Wednesday Addams, niezwykle popularna i lubiana postać, fantastycznie wykreowana i cudownie przekonująca, a przy tym zabawna i surrealistyczna, wbrew czarnym strojom i brakowi uśmiechu. Dziewczyna, która podoba się młodym i starszym czytelnikom, chętnie podziwiana jest w produkcjach filmowych. Czy podążać za Wednesday drogą okazywania własnej indywidualności i dumy z niej? Jak najbardziej, warto jednak pamiętać, aby ściągać wzorce i zasady walki o swoje prawa i odkrywania wewnętrznej siły, bez kopiowania a wykorzystując sugestie i zachęty. 

Satysfakcjonującym uczuciem jest poszukiwanie własnej tożsamości, sposobu na życie i klucza dobierania przyjaciół. Trzeba ożywić w sobie odwagę użycia mocy niepodporządkowania się schematyzmowi i ujednoliceniu, odrzucania zbędnych i niesprawiedliwych oczekiwań, zrywania szkodliwych i toksycznych relacji. Prawdziwe szczęście tkwi w nas samych, w pożądanych relacjach społecznych, w spełnianiu się w pasjach, w kierowaniu się siedmioma życiowymi zasadami, o których wspomina bohaterka książki. Przyglądamy się wskazówkom poruszania się po ważnych aspektach życia, jak rodzinne zrozumienie i wsparcie, lojalna i sprawiedliwa przyjaźń, osobista przestrzeń domowa, styl podkreślający oryginalność, ukojenie i rozrywka muzyki, entuzjastyczne rozwiązywanie problemów, wybór ciekawych zajęć, oddawanie się procesowi twórczemu, okazywanie bliskim, że są dla nas ważnymi. Na koniec spisujemy listę rzeczy, które ubarwiają nasze życie, ćwiczenie znakomicie uświadamia, co mamy w sobie i przy sobie, a co jeszcze dobrze by było przyswoić i nauczyć się. Jestem przekonana, że książeczka spodoba się, uczy, bawi, wzmacnia poczucie własnej wartości i pewności siebie, wspiera w pielęgnowaniu własnego zdania i stanięcia w jego obronie, bez wyrządzania krzywdy i z szacunkiem dla innych. Udanie dobrane cytaty urozmaicają i podkreślają ważne przekazy na ścieżce rozwoju osobistego.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura młodzieżowa, poradnik, rozwój osobisty, 128 stron, premiera 25.10.2023
miękka okładka, format 12cm x 16,8cm
tłumaczenie Robert Waliś, ilustracje Ollie Mann
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros.

10 komentarzy:

  1. Niebawem sięgnę po tę czytelniczą propozycję i myślę, że też mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam postać Wednesday i sama chętnie bym do tego poradnika zajrzała. :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Również dostałam tą przesyłkę i moje dzieciaki były nią zachwycone, a książka pozytywnie mnie zaskoczyła.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale świetna propozycja! Mam małą fankę Wednesday i zamierzam jej sprawić taki prezent. Dziękuję za recenzję, przydała mi się.

    OdpowiedzUsuń
  5. Super propozycja, mam w domu fankę tej postaci więc pewnie byłaby zadowolona z tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie świetna propozycja, muszę przemyśleć zakup

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie świetny wybór postaci. Zaciekawiłaś mnie tą pozycją. Po prostu MAMA

    OdpowiedzUsuń
  8. Od zawsze lubiłam tę bohaterkę, więc coś czuję, że to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. może literatura młodzieżowa ale ja lubię WEDNESDAY i chętnie bym sobie przeczytała
    dyedblonde

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie jestem fanką Wensdey. Książka nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń