czwartek, 10 marca 2016

TRZY SIOSTRY Susan Mallery 65/2016

"...życie wcale nie musi być łatwe... przede wszystkim chodzi o to, żeby żyć. Żyć tak naprawdę."

Powieść obyczajowa mająca dużą moc przykuwania uwagi czytelnika i wciągania go w historie trzech kobiet znajdujących się w dramatycznym momencie życia. Książka bardzo wzrusza i nakłania do wielu przemyśleń. Czyta się ją z niezwykłą lekkością, trudno się od niej oderwać, a wykreowaną przez autorkę rzeczywistość cechuje bogactwo uczuć, koloryt obrazu i zrozumienie ludzkich pragnień. Bohaterki świetnie sprofilowane, posiadające wyraziste cechy, dalekie od doskonałości, jednakże szybko wzbudzające nasze zainteresowanie oraz sympatię. Wręcz identyfikujemy się z ich porażkami, rozgoryczeniem, rezygnacją i bólem, współczujemy im, ale również staramy się popchnąć ku odzyskaniu równowagi duchowej, określeniu własnej tożsamości oraz wspomóc w pokonaniu życiowych problemów. Fabuła przyciąga intrygującymi zdarzeniami, ciekawymi sytuacjami, zaskakującymi zwrotami akcji. Dialogi naturalne i pełne pogłębionych odniesień do różnorodnych aspektów scenariuszy ludzkich losów. A do tego bardzo porywająca narracja, która współtworzy barwny i ciepły klimat powieści. Po takie książki chciałabym sięgać jak najczęściej, dostarczają bardzo dużą satysfakcję czytelniczą. Bo wszystko tu ze sobą współgra i świetnie komponuje się w przekazywanej treści. Bez względu na jakie natrafimy w swoim życiu labirynty uczuć i losowych zdarzeń, co nas spotka i co sami sprowokujemy, nie powinniśmy wątpić w umiejętność wybaczenia samemu sobie, tracić zaufania do drugiego człowieka, nadziei na szczęśliwe życie, wiary we własne możliwości stawienia czoła najtrudniejszym nawet wyzwaniom.

Andi, Boston i Deanna, to główne bohaterki powieści, charakteryzujące się zupełnie odmiennymi osobowościami i mające za sobą różnorodne doświadczenia życiowe. Spotykają się na pięknej wyspie "Trzy siostry", a ich drogi krzyżują się w bardzo trudnym okresie dla każdej z nich. Andi, pediatra, porzucona przez narzeczonego, przeprowadza się z dużego miasta do małego miasteczka, aby tam zacząć nowy etap życia, przestać spełniać cudze oczekiwania, a skoncentrować się na własnych pragnieniach i marzeniach. Boston, malarka, mająca wielką pustkę w sercu, wraz z mężem, każde na swój sposób, opłakują śmierć synka. Deanna, matka pięciu córeczek, przeżywająca kryzys małżeński, a wszystko nad czym pracowała przez kilkanaście lat, o co się starała, straciło swój blask i sens, dążenie do ideału i perfekcjonizm stały się jej obsesjami i ogromnymi obciążeniami. Kobiety stopniowo pozwalają sobie na zmiany w życiu, próbują odzyskać ufność i pewność, pogodzić się z tragedią, pozwolić sobie na niedoskonałość. Jak potoczą się ich dalsze losy? Czy Andi, Boston i Deanna okażą się dla siebie wsparciem, połączy je prawdziwa przyjaźń? Będą potrafiły zaakceptować własne ułomności i ograniczenia? Rozwiązać nawarstwiające się przez wiele lat problemy i przeszkody życiowe? Odciąć się skutecznie od demonów przeszłości uniemożliwiających pójście na przód? Znaleźć swoje miejsce na ziemi, satysfakcję, miłość i szczęście?

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura obyczajowa

Data premiery: 17.02.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska. :)

36 komentarzy:

  1. Już któryś raz słyszę o tej książce - i to w samych pozytywnych. Niby nie moje klimaty, a jednak coś mnie ciągnie do lektury tej powieści... Być może więc skuszę się na nią w najbliższej przyszłości :)

    Pozdrawiam,
    http://faaantasyworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zabierając się za czytanie tej książki nie spodziewałam się, że tak mocno mnie wciągnie i dostarczy dużej satysfakcji czytelniczej. :) Bardzo mi się spodobała. :)

      Usuń
  2. OO to książka dla mnie, lubię takie tematy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przypadł mi bardzo do gustu, klimat powieści, który wyczarowała autorka. Niezwykle przyjemnie się zaczytywałam w tych historiach kobiet. :)

      Usuń
  3. Czytałam. Nawet mi się podobała, choć za obyczajówkami nie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo ta książka ma w sobie to coś co jest niezbędne, abyśmy się w nią mocno wciągnęli. Sympatycznie się ją czyta. :)

      Usuń
  4. Wygląda bardzo ciekawie, już dopisuję do listy książek, które chcę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobra książka, dlatego jestem przekonana, że będzie Ci się ją wspaniale czytało. :)

      Usuń
  5. Lubię gdy bohaterkami są głownie kobiety. Mam ochotę na książkę obyczajową, więc być może sięgnę będąc w księgarni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tu tego kobiecego wątku jest mnóstwo, też bardzo lubię oglądać czyjeś życie z tej perspektywy. :)

      Usuń
  6. Zazwyczaj czytam kryminały, biografie i książki kucharskie, ale ta recenzja bardzo mnie zaciekawiła, może przekonam się do innych gatunków :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zaglądać do różnych gatunków literackich, mnóstwo w nich inspiracji, często sami nawet nie wiemy kiedy, a wciągną nas do swojego czytelniczego świata. :) Kryminały i biografie również bardzo chętnie podczytuję, a kiedyś szalałam na punkcie książek kucharskich. :)

      Usuń
  7. Nie po raz pierwszy słyszę o tym tytule. Szkoda, że w mojej miejskiej bibliotece tego nie ma :) www.literattka.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma teraz, ale to nie znaczy, że nie będzie, warto lekko naciskać, aby zakupili. :) A książka naprawdę bardzo dobra, świetnie spędza się z nią te kilka godzin przyjemnego zaczytania. :)

      Usuń
  8. brzmi bardzo ciekawie! muszę poszukać... chętnie bym przeczytała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść z mocą czytelniczą, więc zdecydowanie warto po nią sięgnąć. :)

      Usuń
  9. Brzmi jak ciepla, kobieca lektura. W sam raz dla mojej mamy - musze jej podrzucic ten wpis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Historie trzech kobiet opowiedziane z dużą wrażliwością, warto się w nie zagłębić, właśnie ukazują takie ciepłe przesłania. :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Interesująca pozycja czytelnicza, wiele się dzieje, mocno nas wciąga. :)

      Usuń
  11. Dla mnie nie koniecznie, ale mamie podeślę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo kobiecy świat, z pewnością przypadnie do gustu. :)

      Usuń
  12. Oj znów ciekawa pozycja do zapisania na listę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie spodziewałam się takiego przyjemnego zaczytania. :) Pochłonęłam w trybie ekspresowym. :)

      Usuń
  13. Najpierw pomyślałam "nuda,nie moje klimaty" i zaczęłam przewijać niżej. Jednak przyciągnęła mnie druga część wpisu. I wiesz? Poczułam się zaintrygowana tą książką i chętnie dopadłabym ją w moje macki. Dziękuję!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podoba mi się w tej powieści to, że wszystkie historie opowiedziane są z pogłębionymi wątkami, bohaterki mają bardzo wyraziste charaktery, takie jak wiele kobiet wokół nas, bardzo łatwo się z nimi zidentyfikować, a każdy z ich scenariuszy życiowych jest inny, bardzo realistyczny. :)

      Usuń
  14. Rany, kiedyś miałam pomysł na napisanie powieści właśnie pod takim tytułem! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko przed Tobą. :) Z wielką przyjemnością bym przeczytała. :)

      Usuń
  15. O, tę książkę z chęcią bym przechwyciła. Myślę, że mogłaby mi się spodobać :)
    dziękuję za odwiedziny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść ma w sobie tego niezbędnego pazura, a jednocześnie osadza opowiadane historie we wspaniałym klimacie. Bardzo dobrze mi się ją czytało. :) Również dziękuję za odwiedziny. :)

      Usuń
  16. Bardzo podobała mi się ta książka :)
    Sięgnęłam po nią z polecenia zaraz po przeczytaniu "Siostry" Nory Roberts :)
    Bardzo ciekawa recenzja :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba przyznać, że książka ma w sobie moc, której jako czytelnik tak bardzo poszukujemy w publikacjach. :) Dziękuję za miłe słowa. :)

      Usuń
  17. Siostra lubi twórczość tej autorki, z tą pozycją też miała szansę się zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  18. nie znam autorki, ale widzę, że uważnie obserwuje rzeczywistość i chętnie sięgnę po tę historię

    OdpowiedzUsuń