wtorek, 25 lipca 2017

CZŁOWIEK, KTÓREGO NIE MA Gregg Hurwitz

ORPHAN X tom 2

"Najtrudniejszą częścią szkolenia nie jest przemiana w zabójcę. Najtrudniej jest zachować w sobie człowieka."

Książka dostarcza sporej satysfakcji czytelniczej, pierwszorzędnie napisana, trzyma w napięciu od pierwszej do ostatniej strony. Trudno się od niej oderwać, bo jak tylko pojawia się koniec rozdziału, natychmiast pragnie się poznać, jak dalej potoczy się scenariusz zdarzeń. Przyznam, że przez nią zarwałam noc, ale dla takiej przygody czytelniczej warto to zrobić. Wciągający styl pisania, z dbałością o szczegóły rozplanowana złożona fabuła, odpowiednie wyważenie wątków, fascynująca intryga, zaskakujące obroty spraw. Znakomita umiejętność dozowania odpowiedniej dawki thrillera, sensacji i ciemnych tajemnic. Właśnie czegoś takiego od niej oczekiwałam.

Ciekawy, wyrazisty, przekonujący głównym bohater, chętnie śledzimy jego poczynania. Evan Smoak, jako dwunastolatek zwerbowany został do tajnego programu rządowego, przeszedł intensywne i wymagające szkolenie na zawodowego zabójcę. Jednakże, pomimo wielkiego szacunku i bliskich relacji z mentorem, targany etycznymi wątpliwościami, w dorosłym życiu decyduje się na wycofanie z powierzanych mu ekstremalnych misji. Teraz także przeprowadza niebezpieczne i ryzykowne operacje, ale już pro bono, w obronie słabszych, tych którzy nie potrafią poradzić sobie z osobliwymi problemami. Wrażenie robi jego mieszkanie, wyjątkowo bezpieczny azyl, silnie strzeżona forteca, magazyn najnowszej broni, technologiczne centrum informacyjne. Wydaje się, że perfekcyjność i skuteczność Evana są nie do podważenia, a moralny kompas został już właściwie wyważony, tak aby nie wywoływać wewnętrznych rozterek.

Do czasu, bo przeszłość upomina się o Evana z wielką stanowczością, wystawiając jego wiedzę, umiejętności i doświadczenia na wielką próbę. Pękają filary stabilnych i niekwestionowanych przykazań profesjonalnych działań. Ale nie tylko w zawodowej działalności dokonują się brawurowe zmiany. Zamieszanie intensyfikuje się również w prywatnym życiu tego dotąd izolującego się od społecznych relacji samotnika. Czy człowiek, którego nie ma, człowiek znikąd, o tajemniczej przeszłości, faktycznie może stać się niewidzialnym dla świata, działać cicho i niepostrzeżenie, nie wzbudzać niczyjego zainteresowania? A może to własna osobowość okazuje się największym wyzwaniem? Dlaczego coraz trudniej jest mu odróżnić, co jest autentyczne, a co stanowi tylko strategiczną symulację rzeczywistości? Zapowiada się porywająca i ekscytująca seria, rewelacyjna dawka wciągającej sensacji, pobudzających wyobraźnię efektownych zdarzeń i mocnego dreszczyku emocji. Niecierpliwie czekam na drugą odsłonę tej przygody czytelniczej.

5.5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller, 448 stron, premiera 05.07.2017, tłumaczenie Robert Lipski
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Albatros. :)

74 komentarze:

  1. Ho, ho aż takie dobre?? Trzeba się zapoznać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wysoka ocena. a jak wypada pod względem warsztatu literackiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywne wrażenia, wciągający styl, dbałość o szczegóły, odpowiednie wyważenie wątków. :)

      Usuń
  3. Cytat na początku taki prawdziwy. Książka wydaje się zachwycić każdego. A jak jeszcze będzie kontynuacja. To chyba coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tematyka taka popularna, a w dalszym ciągu dobrze się to czyta ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę, że książka trzyma w napięciu, a takie pozycje bardzo lubimy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię książki w których rzeczywistość przenika fikcję, gdzie trudno odróżnić co jest prawdziwe a co nie. Koniecznie muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie coś dla mnie, będę polować :).

    OdpowiedzUsuń
  8. Intryguje mnie ten tytuł. Książka dla której zarwałaś noc, ta zerwana noc2to najlepsza rekomendacja. Widać, ze fabuła wciąga. Chyba się skuszę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie książki lubię :). Bardzo zachęcająca recenzja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozytywne odczucia po przeczytaniu książki musiały znaleźć się i w jej opisie. :)

      Usuń
  10. Brzmi trochę jak jason bourne w nowej odsłonie. ale może się skuszę

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajnie, że jest wciągająca i trzyma w napięciu, jednak dziś wypożyczyłam sporo książek, więc szybko do niej nie zajrzę. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Już się w nią zaopatrzyłam, bo coś mi mówiło, że to książka w moim guście ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Takie książki właśnie uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie spodziewałam się tak dobrej oceny, bo opis książki kompletnie nie przypadł mi do gustu - zignorowałam tytuł. Niesamowita niespodzianka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie nieco okładka początkowo odstraszyła, ale później do głosu doszła intuicja, cieszę się, że ją posłuchałam. :)

      Usuń
  15. Świetny cytat wybrałaś.Przyznam, że nie przypuszczałam, iż książka okaże się tak dobra - stąd dotąd nie wzięłam ją pod uwagę. Ale jeszcze nie wszystko stracone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie warto uwzględnić ją w planach czytelniczych. :)

      Usuń
  16. Brzmi niesamowicie, ale na razie nie sięgnę, bo mam zbyt wiele zaległości i nie jestem pewna czy mi się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nawet o twojej recenzji nie sądzę, abym miała się z książką polubić ;P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To naturalne, że każdy poszukuje czegoś dla siebie, to, co mnie bawi, niekoniecznie musi się Tobie podobać. :)

      Usuń
  18. Nawet o twojej recenzji nie sądzę, abym miała się z książką polubić ;P

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Książki zawsze wybieram według własnego uznania, jeśli trafię w gusta innych, to niejako przy okazji. :)

      Usuń
  20. Świetna recenzja, co prawda żadko sięgam po takiego typu książki, ale jak mnie najdzie na pewno po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Same pozytywy! Tym bardziej zachęca mnie fakt, że książka porusza tematy, które bardzo mnie ciekawią.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyczekiwać będę zatem Twoich wrażeń po spotkaniu z książką. :)

      Usuń
  22. Ja ostatnio zarwałam noc dla "Ocalałych", ale generalnie w nocy czytanie mi nie idzie. Ostatnio chyba gdzieś na studiach, przy "Czterech porach roku" Kinga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzadko zarywam noce dla książki, zdecydowanie bardziej wolę wstawać jeszcze przed świtem i wówczas delektować się lekturą, jednak niekiedy nie mogę sobie odmówić kontynuacji przygody, napędzana jestem ciekawością, co będzie dalej. :)

      Usuń
  23. Nie wiem, czy odnalazłabym się w takiej "męskiej" tematyce - ale zawsze warto spróbować , bo można się pozytywnie zaskoczyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w zasadzie nie ma znaczenia męska czy kobieca, lubię przeplatać mocne i delikatne akcenty. :)

      Usuń
  24. Faktycznie, brzmi interesująco!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie wszystko opracowane, to się natychmiast przekłada na odbiór powieści. :)

      Usuń
  25. Chyba coś w klimacie Borna, więc interesuje mnie jak najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
  26. Skoro to kategoria "koniecznie przeczytaj" nie pozostaje mi nic innego :) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  27. Chyba lubisz takie mroczne książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie w każdym klimacie dobrze się odnajduję, ale czasami jeden gatunek przez jakiś czas mocniej mnie ku sobie przyciąga. :)

      Usuń
  28. Przyznam, że jeszcze nigdy nie czytałam takiej książki. Jestem zaintrygowana, ale zostawię ją sobie raczej na jesień. Wtedy łatwiej jest mi się skupić ;) Nie mniej odnotowuję tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  29. Widzę, ze wysoko oceniłaś te pozycję więc z całą pewnością zasługuje na przeczytanie. Zawsze ufam Twoim recenzjom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawiam oceny jako ogólne wrażenie po przeczytaniu książki, na ile mnie wciągnęła, ile z niej wyciągnęłam dla siebie, jak mocno utożsamiam się z bohaterami. Dziękuję. :)

      Usuń
  30. Tytuł intrygujący, ale po opisie wiem, że to nie mój świat. Mimo iż recenzja bardzo dobra. :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Kolejna ciekawa propozycja :) Żebym ja miała tyle czasu na czytanie ;) Przy (prawie juz) trójce dzieci to ciężka sprawa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przy dwójce miałam czas już tylko na kwadrans dziennie, tuż przed zaśnięciem. :)

      Usuń
  32. Może kiedyś się skuszę, bo zapowiada się interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  33. ahhhh z tym człowieczeństwem to szeroki temat

    OdpowiedzUsuń
  34. Jakoś nie jestem przekonana do thrillerów. Wolę spokojniejsze książki.

    OdpowiedzUsuń
  35. Czeka w kolejce *_*

    http://houseofreaders.blogspot.com/2017/07/smiercionosny-book-tag.html

    OdpowiedzUsuń