piątek, 5 listopada 2021

PEWNEGO DNIA, NIEDŹWIADKU

STEPHANIE STANSBIE

"Już teraz każdy upadek uczy cię, że zawsze można się podnieść."

Przeczuwałam, że książeczka sprawi wiele radości przy wspólnym czytaniu z młodziutką czytelniczką, stanie się ulubioną propozycją na spędzenie kilku chwil z niezwykłą opowieścią. Cieszę się, że miałam rację, bo właśnie takie tytuły powinny wzbogacać domowe dziecięce biblioteki. "Pewnego dnia, niedźwiadku" to książka dla dzieciaków od trzeciego roku życia, do wspólnego poznawania z rodzicem, bo wchodząc w jej świat każdy na tym korzysta. Przykład literatury, która zapewnia wspaniałą przygodę, mnóstwo emocji, materiał do refleksji, ale również dysponuje siłą wpływania na nasze życie, to złożone z wzniosłych celów i to zupełnie zwyczajne. Mało tekstu, a mnóstwo przesłań, odwołujących się do obrazów wyobraźni, pięknych słów, ciepłych uczuć, ważnych wartości w życiu człowieka kształtującego tożsamość.

Opowieść o misiach przypomina, że życie składa się z cudownych chwil, na każdym etapie spotykamy coś wyjątkowego, co warto pielęgnować w sercu i pamięci. Trzeba umieć dostrzegać blaski codzienności, doceniać, szanować, cieszyć się nimi i traktować jak małe cudy. Każdy dzień to szansa na uśmiech, nadzieję i powodzenie. Zanim człowiek stanie się w pełni tego świadomym, może liczyć na drogowskazy budowane przez bliskich sercu dorosłych, otaczających go opieką, zrozumieniem i miłością. Rodzice stają się pierwszym wzorem dla dzieci, które intuicyjnie się ku nim zwracają, aby otrzymać odpowiedzi na wiele pytań. Chociażby, jak pokonywać trudności, nie poddawać się, realizować marzenia, pielęgnować wspomnienia, odnajdywać odwagę, budować wspomnienia, czerpać wiedzę z lekcji życia.

Stephanie Stansbie z wyczuciem opowiada o dorastaniu, o znaczeniu rodzinnych korzeni, zaspakajaniu potrzeby czułości, okazywaniu miłości bliskim, uskrzydlaniu dzieci, poszanowaniu starszych. Warto myśleć o przyszłości, pamiętać o przeszłości, ale to teraźniejszością trzeba się przede wszystkim cieszyć. Dobrze przeżyte kolejne dni stają się filarem ciekawie urządzonej historii własnego życia. Frances Ives nadała książce uroczą oprawę graficzną, na każdą z ilustracji patrzy się z przyjemnością, odbiera gorące znaczenie, jednocześnie do każdej można dopowiedzieć coś od siebie, podeprzeć się własnymi doświadczeniami i przemyśleniami. Na przyjaźni z książką korzystają nie tylko dzieci, ale rodzicie i dziadkowie. Zdecydowanie warta uwagi, rzuca urok czegoś szczególnego, uniwersalnego, ponadczasowego, co długo w duszy pozostaje.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura dziecięca, wiek 3+, stron, premiera 15.09.2021 (2018)
twarda okładka, 32 strony, format 24,6cm x 26,6cm
tłumaczenie Agnieszka Stefańczyk, ilustracje Frances Ives
Tekst powstał w ramach współpracy z DużeKa.pl


26 komentarzy:

  1. Już sama okładka mi się podoba. Pewnie komuś zarekomenduję tę książeczkę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie opowiedziane. Muszę zajrzeć do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie ksiazeczki, ktore zblizaja do siebie rodzicow z dziećmi, sa kochane

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też bardzo chętnie po nie sięgam, są doskonałym wstępem do rozmowy

      Usuń
  4. Ta książka już wcześniej wpadła mi w oko,a po Twojej recenzji jestem w 100% przekonana do jej zakupu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zachwycona tym wydaniem, zajmuje honorowe miejsce w mojej biblioteczce. Jest super.

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że to świtny pomysł na prezent. Mojej corce na pewno by się spodobała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mnie zaciekawiłaś tym tytułem dla małego czytelnika. Z pewnością poszukam książki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepiękne wydanie. Widziałam już tę książeczkę na innym blogu i będę ją miała na uwadze, kiedy będę robiła zamówienie dla moich dzieciaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, ta pozycja jest naprawdę perfekcyjnie wydana ;)

      Usuń
    2. Bardzo polecam, jest naprawdę świetna fabularnie i pod względem wydania.

      Usuń
  9. Paulina Kwiatkowska5 listopada 2021 20:45

    Bardzo podoba mi się ta książka i uważam, że jej treść jest naprawdę świetna.

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie zapoznałam się z treścią tej książki, dla mnie jest rewelacyjna.

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się prostota tej książeczki i jej piękne wydanie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Sztywna oprawa, duże wydanie, genialna treść. Nie można chcieć niczego więcej.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię takie wciągające książki z niedźwiedziami, podoba mi się jej przesłanie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakaż ta książeczka jest urocza i przepiękna. Żałuję, ze do mnie nie dotarła, ale mam nadzieję, że się to zmieni. Już czeka koszyku w księgarni internetowej.

    OdpowiedzUsuń
  15. myślę, że moje dzieciaki byłby zachwycone, dodatkowo te ilustracje są po prostu cudowne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna książeczka, mamy ją w bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie czytanie z dziećmi to rewelacyjna forma spędzania czasu razem!

    OdpowiedzUsuń
  18. To odpowiednia książeczka dla mojej córki, bardzo lubi kiedy bohaterami historii są zwierzęta

    OdpowiedzUsuń
  19. O z chęcią zapoznam się z taką malutką czytelniczką, z tą pozycją. Wydaje się być bardzo ciekawa i jestem przekonana, że taka będzie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Nie słyszałam o tej książce, ale po przeczytaniu opisu mogę stwierdzić, że chętnie po nią sięgnę razem z moimi dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cudna okładka i piękna książeczka. Oczywiście, że po każdym upadku można się podnieść. Doskonały pomysł na prezent. 🙂

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna jest ta książeczka. Bardzo mi się spodobała i muszę ją synkowi zamówić.

    OdpowiedzUsuń
  23. Idealna pozycja dla młodych czytelników. Pięknie wydana. Idealna na prezent :) Kinga

    OdpowiedzUsuń