czwartek, 25 listopada 2021

ROZMOWY Z SERYJNYMI MORDERCAMI. STALKERZY

CHRISTOPHER BERRY-DEE

"Splątane tkamy pajęczyny, kiedy kłamiemy i zwodzimy!" Walter Scott

Christopher Berry-Dee zagłębia się w umysły najpodlejszych ludzi na świecie, najgorszych szumowin, drapieżnych bestii, wcielonego zła. Przedstawia odrażające czyny seryjnych morderców, dla których życie drugiego człowieka nic nie znaczy, podobnie jak zadawany im ból. Przygląda się stalkerom, jak śledzą ofiary z ukrycia, uporczywie prześladują, stosują wyrafinowane podstępy, perfidnie manipulują, fiksują się na punkcie danej osoby. Kiedy mroczne podszepty dochodzą do głosu, intensyfikuje się pragnienie prześladowania i nękania, dochodzi do kradzieży, oszustw, bezpośrednich napaści, gwałtów, aktów sadyzmu, często kończy się morderstwem. Siła napędową są chore wyobrażenia, złamanie poczucia wartości, zaburzenie bezpieczeństwa, cierpienie i gehenna. Nie mają żadnych obiekcji, zastawiają pułapki, fałszują tożsamość, podstępnie szantażują, nikczemnie naciągają.

Autor demaskuje fałszywe narracje stalkerów, przybliża mechanizmy uruchamiania się myśli zbrodniczych. Jakie emocje poprzedzają morderstwo, czy można rozszyfrować psychikę i motywy popychające ku złu? Przygląda się stosowanym przez stalkerów kamuflażom i przynętom. Wskazuje na aspekt planowania i premedytacji. Wchodzi w aspekty obserwacji i podglądania. Rozpatruje modus operandi i pozostawianie sygnatur. Zbiera informacje o ulubionym typie ofiar. Poznaje miejsca zbrodni opowiadające zatrważające historie. Rozpatruje zagadnienia związane ze sporządzaniem profili psychologicznych. Berry-Dee wykazuje, że polowanie na ludzkie ofiary od stuleci opiera się na tych samych zasadach i imperatywach. Współcześnie oprawcy dysponują nowymi narzędziami, technologiami internetowymi i mobilnymi. Uwzględniajmy to w komunikacji, zdradzaniu informacjami o sobie, angażowaniu się w różne układy, aby uniknąć kontaktów z przestępcą. Między rozdziałami wkradają powtórzenia, dobrze byłoby je wyeliminować. Siódma książka Christophera Berry-Dee, po którą sięgnęłam, wcześniej poznałam "Rozmowy z seryjnymi mordercami. Głosy zza krat", "Rozmowy z seryjnymi mordercami. W otchłani zła", "Rozmowy z seryjnymi mordercami. Najgorsi na świecie", „Rozmowy z seryjnymi mordercami”, „Rozmowy z psychopatami”, „Rozmowy z seryjnymi morderczyniami”.

3.5/6 - w wolnym czasie
literatura faktu, kryminologia, 264 strony, premiera 28.07.2021 (2009)
tłumaczenie Tomasz Wyżyński
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Czarna Owca.

21 komentarzy:

  1. Widzę, że bardzo lubisz tematykę kryminalną to już kolejna taka książka w ostatnim czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że są pozycje warte uwagi w tym temacie, ale różnie to bywa.

      Usuń
  2. To może być dość ciekawa lektura i inna niz wszystkie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niestety tylko się taka wydaje, nie jest ani szokująca, ani odkrywcza

      Usuń
  3. Spodziewałam się, że tematyka stalkerow może być fajna i odkrywcza, ale chyba nie do końca. Moja przyjaciółka czyta tego typy książki, zapytam, czy ma już tę za sobą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie miałam jeszcze okazji się zapoznać z tym wydaniem i chyba to się nie zmieni.

      Usuń
  4. Sam temat bardzo interesujący moim zdaniem, ale niska ocena nie zachęca. Może faktycznie sięgnę...w wolnej chwili,jeśli taką znajdę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gwałty, morderstwa i inne okrutne rzeczy chyba nie dla mnie :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedyś chętnie czytałam ksiązki o tematyce literatury fakty. Ta jednak zupełnie mi się nie podoba.

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czuję się nią specjalnie zainteresowana. Na razie raczej się nie skuszę.

    OdpowiedzUsuń
  8. Paulina Kwiatkowska25 listopada 2021 21:28

    Nie czytam tego typu książek i nie będę się za nią rozglądać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zwróciłam uwagę na tę lekturę, ale nie skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasami na wydawałoby się ciekawym temacie można się przejechać.

    OdpowiedzUsuń
  11. seria popularna ze względu na ciekawe tytuły, mnie do siebie nie przekonała

    OdpowiedzUsuń
  12. Tu lektura idealnie wpisuje sie w moje zainteresowania, ciekawi mnie wiktymologia o którą z tego co piszesz zahacza książka. Fajnie że autor przybliża mechanizmy uruchamiania się myśli zbrodniczych.

    OdpowiedzUsuń
  13. kiedyś częściej sięgałam po tego typu ksiązki, ostatnio przez natłok wrażeń i sytuacji wole coś lżejszego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ostatnio bardziej sięgam po lekkie i przyjemne powieści.

      Usuń
  14. chciałabym aby cały ten cykl znalazł się w mojej domowej biblioteczce, lubię takie tematy

    OdpowiedzUsuń
  15. Szkoda, że książka trochę niedopracowana, bo brzmi naprawdę ciekawie. Bywa jednak i tak.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że trochę zawodzi, ale i tak chciałabym się z tym tytułen zapoznać.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubię takie książki. Może uda mi się w końcu nadrobić czytelnicze zaległości i po nią tez sięgnę 😎

    OdpowiedzUsuń