wtorek, 24 maja 2016

WŁADCY CIEMNOŚCI Frank E. Peretti 140/2016

"Kiedy trzeba pomagać prostować czyjeś życie, oparte na kłamstwie, nabiera się autentycznego szacunku dla prawdy."

Intrygująca i wciągająca mieszanka horroru, kryminału, fantasy, motywów obyczajowych i religijnych. Świetne przedstawienie walki dobra ze złem, świata ludzi oraz żyjących pośród nich aniołów i demonów. Odwołanie do słabości charakterów człowieka wykorzystywanych przez złe byty do sięgnięcia po bezwzględną władzę. Dla kontrastu, głęboka wiara i otwarcie na drugiego człowieka wspomagające uczucie głębokiego szczęścia i prawdziwej wolności. Powieść mocno trzyma w napięciu, bardzo dynamiczna akcja, intryga z każdym rozdziałem zagęszcza się. Z zainteresowaniem śledzimy działania podejmowane przez czarne charaktery i przeciwstawiającą się im siłę autentycznej wspólnoty ludzkiej. Bohaterowie wyraziści i przekonywujący, chętnie zagłębiamy się w ich przeżycia, dylematy i wątpliwości. Lekkość przykuwania uwagi czytelnika, atrakcyjne opisy, inspirujące dialogi, to z pewnością duże walory stylu autora. A do tego, ciekawe przedstawienie stopniowego dochodzenia do kluczowych wartości w życiu człowieka, zrozumienia ich wagi i przesłania w codzienności, wdrażanie tego, co stanowi esencję człowieczeństwa, istotę miłości i szacunku wobec innych.

W Ashton dochodzi do starcia między niebieskimi zastępami a wysłannikami szatana. Spotykają się odwieczni wrogowie, gotowi kolejny raz uczestniczyć w niepewnej i niebezpiecznej walce. Wydaje się, że szala zwycięstwa przechyla się na korzyść armii złych duchów, doskonale przygotowanych do misji, niezauważalnie podporządkowujących swojej woli znaczącą część mieszkańców miasteczka. Jednak, nie wszystko układa się zgodnie z ich planem, na drodze staje im zaledwie kilka osób, w których jednak drzemie ogromna potęga światłości. Czy tym nielicznym uda się skutecznie przeciwstawić ciemności, uratować Ashton od zagłady? W jaki sposób prowadzić walkę z czystym złem? Gdzie szukać sprzymierzeńców? Jak odkryć w sobie odwagę i pragnienie czynienia dobra? Książka skłania do zatrzymania się w pędzie pogoni za fałszywymi potrzebami, podarowania sobie spokojnej chwili na przemyślenia i refleksje, spojrzenia na świat z nieco innej perspektywy, dostrzeżenia tego, co dla nas najcenniejsze. A jednocześnie zapewnia kilka godzin fantastycznego relaksu z dreszczykiem. Chętnie sięgam po kolejną powieść tego autora, tym razem czeka mnie interesująca przygoda z "Synami buntu."

5/6 - koniecznie przeczytaj
horror

Data premiery: 12.07.2012

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Vocatio. :)

21 komentarzy:

  1. Lubię takie książki, które potrafią przyprawić o gęsia skórkę. A jako że nie znam jeszcze tego autora, z ochotą sięgnę po tę pozycję. Pozdrawiam! Bardzo miło się czyta Twoje recenzje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor bardzo ciekawie pisze, zarówno dla dorosłych, jak i młodszych czytelników, w jego książkach zawsze znajdziemy wiele cennych życiowych przesłań. :)

      Usuń
  2. W niedawno przeczytanej "Samulce" Kingi Facon była mowa o tej książce. Od razu zapisałam sobie na listę, a po twojej opinii jeszcze bardziej mam na nią ochotę. :) Chcę spojrzeć na świat z tej innej perspektywy!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tytuł, z którym warto nawiązać znajomość, inaczej, nietuzinkowo, ale niezwykle ciekawie. :)

      Usuń
  3. Dzięki! Chyba znalazłam książkę dla męża, już wiem co mu kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ mnie zaciekawiłaś tą książką! Koniecznie muszę ją gdzieś dorwać i przeczytać w wolnej chwili, bo uwielbiam takie klimaty! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna pozycja dla mojego męża ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Miałam kiedyś tę książkę w domu, pamiętam jak czytałam ją siedząc na strychu - nie wiem dlaczego akurat tam, inne książki czytałam normalnie w domu. Oceniam ją dobrze, ale bez rewelacji. Pamiętam, że bardzo podobały mi się anioły, spisywałam sobie gdzieś na kartce ich imiona, kolor włosów i oczu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż takich notatek nie robiłam, jednak nie dziwi mnie ta fascynacja. :)

      Usuń
  7. Po Twojej recenzji widzę, że to coś dla mnie :) uwielbiam takie klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A widzisz, ja tę książkę zaczęłam czytać, bo moja mama bardzo mi ją zachwalała i po kilkunastu stronach odłożyłam. Fabuła brzmi dla mnie bardzo interesująco, ale totalnie zniechęcił mnie styl autora, któremu wprawdzie nic się nie da zarzucić, ale nie w moim stylu całkowicie. Taki, jakby za bardzo reporterski, jak na powieść. Ale może jeszcze wykonam drugie podejście, teraz mnie znowu do tej książki zachęciłaś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, że książka ma swój specyficzny klimat, mnie jednak ta jej nietuzinkowość bardzo się spodobała. :)

      Usuń
  9. Z jednej strony typowy kontrast dobra ze złem, z drugiej jakieś głębsze przemiany w bohaterach - może być ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Relaks z dreszczykiem to raczej nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. bardzo lubię taką tematykę, więc chętnie sięgnę, zwłaszcza w takim mrocznym klimacie

    OdpowiedzUsuń