poniedziałek, 30 maja 2016

KRÓLOWA TEARLINGU Erika Johansen 146/2016

KRÓLOWA TEARLINGU tom 1

"Historia jest wszystkim, bo w ludzkiej naturze leży powtarzanie wciąż tych samych błędów... Przeszłość czekająca tylko, by wydarzyć się na nowo."

Spędziłam wyjątkowo przyjemne popołudnie w towarzystwie tej książki. Bardzo dobrze mi się ją czytało, płynna narracja, szybkie tempo akcji. Z łatwością dałam się wciągnąć w fantastyczną historię o rodzącym się nowym obliczu tearlingowego królestwa. Powieść oczarowała mnie magicznym klimatem, niebezpiecznymi przygodami, intrygującą walką dobrych i złych mocy. Autorka przedstawiła interesujący i złożony świat, w którym ludzkie słabości i ułomności przeplatają się z silną wolą i niezłomnością. Poznajemy siłę przyjaźni, oddania, bohaterstwa, poświęcenia i empatii, ale również destrukcyjną moc zdrady, zazdrości, nienawiści i zemsty. Wydaje się, że tam gdzie toczy się bezwzględna walka o władzę nie ma miejsca na wahania i niepewność, liczy się konsekwencja i determinacja. Zawiązują się pozorne i krótkotrwałe sojusze, uaktywniają liczne spiski, podstępy, mataczenia, plotki i kłamstwa. Prawda przybiera najróżniejsze odcienie, triumfuje chciwość i mroczna magia krwi, a zaufanie staje się towarem deficytowym. A gdyby tak ktoś podjął próbę całkiem odmiennego sposobu rządzenia królestwem, gdzie stawia się na dobro każdego obywatela bez względu na status społeczny i zamożność, udostępnia mieszkańcom dostęp do edukacji i opieki zdrowotnej, zdejmuje zakaz upowszechniania czytelnictwa, posiadania książek. Taką właśnie drogę budowania swojego dziedzictwa przyjmuje Prawdziwa Królowa. Zanim jednak dojdzie do możliwości wdrożenia tych planów i zasad, najpierw trzeba zmierzyć się z wrogimi siłami i mocami.

Kelsea, mająca zaledwie dziewiętnaście lat, podejmuje się ogromnego wyzwania i decyduje na przeciwstawienie się nie tylko własnemu wujowi, uzurpatorowi królewskiej władzy, ale również Kościołowi Bożemu, Szkarłatnej Królowej, czarodziejskiej potędze Mortmesne, królestwu bezlitośnie i okrutnie dominującym nad pozostałymi - Tearlingiem, Cadare i Callae. Zdobycie przez Kelsea prawnie należnego jej tronu to tylko pierwszy krok w walce o zwycięstwo światłości nad mrokiem. Nieustannie grozi jej śmiertelne niebezpieczeństwo ze strony jawnych i skrytych wrogów, którym silnie zależy na trwaniu w korzystnym dla nich układzie sił. Wychowywana w ukryciu, z dala od królewskiego dworu, otrzymuje konieczne do rządzenia wykształcenie, jednak mnóstwo przed nią jeszcze niewiadomych do rozszyfrowania, poznania znaczących zdarzeń z historii królestwa, tajemnic z własnej przeszłości, sekretów z życia matki, tożsamości ojca. Stopniowo zdobywa niezbędne doświadczenie, sprzymierzeńców, oddanych i wiernych jej ludzi. Dostrzega fatalne skutki podejmowanych błędnych decyzji przez poprzednią władczynię i odważnie podejmuje próby ich naprawienia. Z wielkim zainteresowaniem śledzimy wewnętrzną przemianę młodej kobiety, obciążonej wielką odpowiedzialnością i przyznaną jej przez dziedzictwo rolą, dojrzewanie do niezwykle trudnych obowiązków, poznawanie siebie, własnych ograniczeń i możliwości. Czy uda się jej przeciwstawić zewnętrznemu najeźdźcy, wewnętrznym spiskom i knowaniom, a jednocześnie nie zatracić nic z przyjętych życiowych wartości? Jak uwolnić się od poczucia ściganej ofiary? W jaki sposób w chaosie, który opanował królestwo, wprowadzić rządy sprawiedliwości i wysłuchania drugiego człowieka? Czy uda się jej przekonać do siebie mieszkańców Tearlingu? Dlaczego zdobywa ona imię Prawdziwej i Naznaczonej Królowej? Gdzie w tym wszystkim miejsce na własne szczęście?

"Inwazja na Tearling" tom 2

4.5/6 - warto przeczytać
fantastyka

Data premiery: 04.02.2015

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Galeria Książki. :)

33 komentarze:

  1. Bardzo bardzo chciałabym mieć tę książkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam u Ciebie, że nosisz się z jej przeczytaniem, a zatem sympatycznego zaczytania! Czeka Cię wspaniała przygoda. :)

      Usuń
  2. Wydaje mi się, że spodobałaby mi się ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero po przeczytaniu drugiego tomu coraz bardziej zaczynam rozumieć ukryte przesłania w pierwszym. Bardzo intrygująca serią, nie mogę się doczekać, kiedy sięgnę po trzeci tom. :)

      Usuń
  3. Od pewnego czasu krążę wokół tej książki i ciągle się zastanawiam, czy chcę po nią sięgnąć :) Ogólnie tematyka nie moja, ale pewne elementy bardzo mnie do niej zachęcają. I myślę, że i tak skłonię się ku temu, aby ją przeczytać :)
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To taka fantastyka, ale z bardzo ciekawym przesłaniem, sama jestem mocno zainteresowana, co znajdę w trzecim tomie, bo drugi mocno mi się spodobał. :)

      Usuń
  4. jak akcja jest szybka i wciągając to już duży plus dla ksiażki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie jest moc w tej powieści. :) I to nie tylko ta magiczna. :)

      Usuń
  5. Umiesz budować napięcie:). Świetna recenzja, aż się chce sięgnąć po tę książkę. Pozdrawiam - Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To książka do mnie przemawia. :) Dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. Wyglada na to, że mam już coś na wakacje do poczytania. Ostatnio dużo siedziałam w psychologii, więc coś na odmianę się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Uwielbiam takie właśnie odskocznie od naukowej literatury, to jest nam bardzo potrzebne. :) A tę powieść bardzo szybko się pochłania. :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. I zdecydowanie jest, a drugi tom moim zdaniem jeszcze bardziej wciąga nas w swój świat. :)

      Usuń
  8. Od pierwszych słów Twojej recenzji, wiedziałam, ze to książka dla mnie. Tylko niestety nie czytam tak szybko i tak dużo, jak Ty, Izabela, dlatego tytuł ląduje na szarym końcu długiej, długaśnej listy "to read". Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka to wierny przyjaciel, z cierpliwością czeka na spotkanie z czytelnikiem. :) Czytam dużo, bo wreszcie mam na to czas, tak długo nie mogłam sobie pozwolić czasowo na te przygody czytelnicze. :)

      Usuń
  9. Ciekawie przedstawiona książka:)) No i co ja teraz biedna mam począć muszę ją wpisać do książek "do przeczytania":P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki już ten los moli książkowych. ;) Wciąż nowych czytelniczych inspiracji poszukujemy. :)

      Usuń
  10. Powiem szczerze, zachęciłaś mnie do przeczytania tej książki, dzięki :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, tym bardziej, że w drugim tomie również spora porcja emocji. :) Miłych chwil z książką w ręku. :)

      Usuń
  11. Już mi się spodobała. Kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Debiutancka powieść a już ma w tyle sobie magnetyzmu. :) Zdecydowanie warto się z nią zapoznać. :)

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. Przyjemnego zaczytania i od razu zachęcam do sięgnięcia po drugi tom, tam również świetna przygoda czeka na czytelnika. :)

      Usuń
  13. Odpowiedzi
    1. Książka powoduje, że natychmiast mamy ochotę sięgnąć po kolejny to, bardzo ciekawi jak dalej potoczą się losy bohaterów. :)

      Usuń
  14. Kolejna książka dla mnie, nie wiem kiedy ja nadrobię zaległości, a tu ciągle coś nowego się pojawia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytanie to moja pasja, żyję nią każdą wolną chwilą. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  15. Kolejna książka dla mnie, nie wiem kiedy ja nadrobię zaległości, a tu ciągle coś nowego się pojawia :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie lista książek do przeczytania ostatnio bardzo mocno się wydłużyła, uwielbiam takie wyczekiwanie na przygodę. :)

      Usuń
  16. Do przeczytania książki mnie zachęciłaś, ale powiedz mi kiedy Ty to wszystko ogarniasz? Ja mam na liczniku 38 pozycji a patrząc na Twoje osiągnięcia wpadam w depresję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama nie wiem, teraz mam czasowe możliwości i wykorzystuję je na maksa. :) Kocham czytać! :) A każdy ma swój rytm czytania, sposobność, są przecież jeszcze nasze podstawowe obowiązki, na wszystko przychodzi odpowiednia chwila. U mnie stało się pójście dzieciaków do gimnazjum i pewne ostrzeżenie od losu, że marzeń nie należy odkładać na później. :)

      Usuń
  17. fantastyki nigdy dość, co prawda ten tom wydaje się trochę wtórny, ale i tak bym sięgnęła ;-)

    OdpowiedzUsuń