niedziela, 22 maja 2016

CIEŃ Marek Stelar 138/2016

KRUGŁY I MICHALCZYK tom 3

[PRZEDPREMIEROWO]

"Zemsta powinna być przemyślana... Za i przeciw, wady i zalety, zyski i straty, skutki, ale wszystkie możliwe, a nie tylko te, które sobie życzysz. Trzeba ją zaplanować w najdrobniejszych szczegółach!"

Świetnie poprowadzona intryga, dynamiczna akcja, sympatyczny duet detektywa i prokuratora. Powieść trzyma w napięciu i niepewności, zaskakuje zakończeniem i pozostawia z uczuciem pełnej satysfakcji czytelniczej. (bookendorfina na okładce)

Książka posiada wszystko to, co powoduje, że bardzo chętnie wciągamy się w jej mocną kryminalną intrygę, z dreszczykiem śledzimy zawiłości morderstw, próby ich wyjaśnienia przez sympatyczny duet detektywa Roberta Krugłego i prokuratora Mateusza Michalczyka. Krugły decyduje się pracować dla przedstawiciela szczecińskiego półświatka, podejmuje próbę udowodnienia niewinności młodego człowieka oskarżonego o zbrodnie. Trzeba przyznać, że autor prowadzi bardzo ciekawą grę z czytelnikami, świetnie buduje napięcie, podrzuca mylne tropy i fałszywe dowody mające prowadzić do prawdopodobnych wyjaśnień zdarzeń. Z łatwością dajemy się złapać w ślepe zaułki prawdy, nieoczywiste fakty i nieprawdziwe wnioski. Pojawia się coraz więcej pytań i niedomówień, poszerza krąg podejrzanych, włączając w to osoby tylko z pozoru cieszące się szacunkiem i pozytywnym wizerunkiem w oczach innych. Akcja stopniowo nabiera dynamiki, wielokrotnie zostajemy zaskoczeni obrotem spraw, a zakończenie powieści pozostawia nas z uczuciem pełnej satysfakcji czytelniczej.

Bardzo ciekawie został poprowadzony wątek prywatnego życia Krugłego, teraz już emerytowanego podinspektora. Z zainteresowaniem obserwujemy jego zmagania z lękami i obawami związanymi z nową sytuacją życiową, w jakiej musi natychmiast odnaleźć się, a także z silną ingerencją w nią następstw prowadzonego przez niego skomplikowanego śledztwa. Doskonale skomponowana mieszanka wad i zalet bohaterów, głównych i drugoplanowych, dzięki czemu stają się mocno przekonywujący i wyraziści. Interesująco śledzi się ich działania i postępowania, wywołujące sporo pozytywnych i negatywnych odczuć. Zastanawiamy się, jak bardzo może zaślepić człowieka uczucie? Czy zemsta może być lekarstwem dla bolącej duszy? Czemu z taką łatwością dajemy uwikłać się w niepożądane sytuacje? Dlaczego tak trudno wyzbyć się demonów przeszłości? Odpowiada mi mocno wciągająca narracja, dobry inteligentny humor, ciekawie wykreowany klimat niepewności i zagadkowości, sprytnie zazębiające się powiązania intrygujących wątków. "Cień", trzeci tom zamykający już niestety cykl przygód Krugłego i Michalczyka, zapewnił mi kilka godzin fascynującego zaczytania. Mam wielką nadzieję, że nie będę musiała długo czekać na kolejną książkę tego autora.

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał

Data premiery: 25.05.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Videograf. :)

36 komentarzy:

  1. Nigdy nie czytałam tego typu książek, bo niezbyt lubię kryminały. Może się skuszę i w końcu przełamię ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tyle różnych typów powieści kryminalnych, że można wśród nich znaleźć ten, który najbardziej nam odpowiada. :)

      Usuń
  2. Też jakoś nie jestem przekonana do kryminałów, ale w wakacje planuję kolejne do nich podejście, więc może akurat padnie na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wakacje to z pewnością dobry czas, aby sięgnąć po ten gatunek. :)

      Usuń
  3. Oj, ja nie lubię kryminałów. A może polecasz jakąś radośniejszą, "nie-kryminalną" propozycję na wspaniałe, letnie wieczory?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozejrzyj się po blogu, mnóstwo w nim czytelniczych inspiracji. :)

      Usuń
  4. Jeśli powieść trzyma w napięciu od początku do końca, to już mi się podoba ;) Zapisuję na kartkę :D

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobrze się czyta, wciągnęła mnie fabuła. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  5. Słyszałam gdzieś, że zemsta jest rozkoszą bogów. Chętnie sięgnę po tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zemsta może wciągnąć tam silnie jak miłość. ;) Miłego czytania! :)

      Usuń
  6. Ostatnio coraz częściej sięgam po kryminały, więc książka już leci na moją listę "do przeczytania" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też ostatnio więcej kryminałów pojawiło się na liście, czasami wpadam w taki kryminalny trans. ;)

      Usuń
  7. Intrygująca pozycja:) Muszę niedługo znów zacząć czytać kryminały, ponieważ ostatnio je sobie odpuszczam;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie okresy wzmożonego czytania kryminałów przeplatają się z okresami ich nieczytania, teraz mam na nie wielką chęć, więc chętnie po nie sięgam. :)

      Usuń
  8. Brzmi jak książka, którą chciałabym przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. No cóż jestem ogromną fanką kryminałów, nie zniechęca mnie nawet zbytnio fakt że to książka polskiego autora (Broń boże nie mam nic do polskich autorów) aczkolwiek jestem zdania że każdej książce należy dać szansę :) Mam nadzieję że niebawem uda mi się zabrać za tę pozycję i nie będzie ona zalegała na mojej czytelniczej liście tak jak setki innych książek :)
    Pozdrawiam cieplutko ^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coraz chętniej zaglądam do polskich autorów powieści kryminalnych, lubię wiedzieć, gdzie drzemie potencjał. Nie zawsze mi się spodobają, ale mają swój urok. :) Moja lista książek do przeczytania również mocno rozbudowana. :)

      Usuń
  10. Lubię kryminały, które nie są oczywiste i próbują wyprowadzić nas w pole. Chętnie poczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Kryminały ostatnio przejęły mój umysł i pożeram je kiedy tylko mogę :) Ten zapowiada się doprawdy obiecująco i mam ogromną chęć, aby po niego wkrótce sięgnąć.
    Justyna z livingbooksx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie się go czyta, mocno wciąga, zakończenie bardzo satysfakcjonujące. :)

      Usuń
  12. Czytałam "Twardego zawodnika", a na "Cień" właśnie czekam. Jestem bardzo ciekawa trzeciej części cyklu. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po przeczytaniu poprzedniej książki autora, wiedziałam, że warto sięgnąć po kolejną, bardzo dobrze mi się je czytało. :)

      Usuń
  13. Chciałabym ją przeczytać! Zdecydowanie w moim guście!

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam oba poprzednie tomy cyklu z Krugłym i Miachalczykiem i z niecierpliwością oraz z ciekawością czekam na ten tom. Świetne kryminały pisze pan Stelar! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, mają w sobie to coś, co tak bardzo lubią czytelnicy. :)

      Usuń
  15. Żebym ja tylko na to wszystko miała czas...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiele książek czeka na sięgnięcie po nie, zbyt wiele, jednak zawsze na nas poczekają. :)

      Usuń
  16. Kryminały średnio lubię, ale nigdy nie mówię nigdy dla książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej, że książki potrafią nas tak pozytywnie zaskoczyć. :)

      Usuń
  17. Zasypujesz mnie tu Kochana propozycjami. Powiedz mi kiedy ja to wszystko przeczytam? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odwieczny dylemat mola książkowego. :) Już rozglądam się za kolejnymi propozycjami czytelniczymi. :)

      Usuń
    2. Dokładnie, mimo, że na półce stoi kolejka pokaźna to i tak szuka się nowych :)

      Usuń
    3. Uwielbiam to uczucie, kiedy tyle książek oferuje mi swoją przygodę. :)

      Usuń