sobota, 23 kwietnia 2016

ZAKAZ Anna Niedbał 109/2016

ZAKAZ tom 1

"Zaufanie jest czymś tak pięknym, że nawet największy oszust odczuwa pewien szacunek dla tego, kto go nim obdarza." 
Marie von Ebner-Eschenbach

Jestem bardzo ciekawa drugiego tomu tej fantasy dla młodzieży, w jaki sposób autorka poprowadzi dalej złożoną fabułę, jaki nada klimat powieści, czy wzbogaci opisy postaci. Zapowiada się sympatyczny cykl, choć nie potrafię do końca uchwycić, co mi się w "Zakazie" podobało, to jednak wywołał on we mnie przyjemne odczucia. Podczas czytania książki miałam sugestywne wrażenie, że obserwuję z boku czyjś bardzo barwny sen, w którym dzieje się wiele niewytłumaczalnych i niespodziewanych wydarzeń, pojawiają się różnorodne postaci, a wszystko owiane jest tajemnicami, niedopowiedzeniami i magią. Główna bohaterka, Angelika Langer, to tylko pozornie zagubiona osoba, nieco wycofana z życia i niosąca w sobie ciężar przypisanej jej roli kapłanki. Nastolatka widzi dusze zmarłych, to wybranka oczyszczająca ziemię poprzez wysyłanie duchów do nieba lub piekła. W dramatycznych okolicznościach poznaje bardzo zagadkowego opiekuna Oscara. Dziewczyna decyduje się na porzucenie dotychczasowego życia i wyruszenie w niebezpieczną podróż w poszukiwaniu darów wyroczni oraz księgi przejścia między odrealnionymi światami. Upiory, wampiry, medium, wymiary, teleportacja, ceremonie, czary i zaklęcia. Wszystko to podane czytelnikowi w zachęcającej formie, z dreszczykiem emocji, dynamiczną akcją, wrażeniem spełniającego się przeznaczenia i grożącego niebezpieczeństwa. Niewątpliwie, książka ma w sobie coś co przykuwa naszą uwagę, jednak kontynuacja historii Angel wymagać będzie większego uszczegółowienia wątków, rozbudowania akcji i dopracowania wyrazistości postaci. Z zainteresowaniem zapoznam się z dalszymi przygodami Angel.

3.5/6 - w wolnym czasie
fantasy

Data premiery: 29.03.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Novae Res. :)

11 komentarzy:

  1. Fantasy to nie mój klimat. Nie mogę się jakoś do tego gatunku przekonać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie proces przekonywania się do fantasy też zajął trochę czasu, jednak jak trafiłam na książki Ursuli Le Guin, natychmiast się w niej zakochałam. :)

      Usuń
  2. Nie lubię fantasy, więc na pewno po nią nie sięgnę. Jakoś nigdy mnie nie ciągnęło do tego gatunku. Może jednak, kiedyś znajdzie się taka książka, którą przeczytam ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie, że mamy taki wybór propozycji czytelniczych, w których każdy znajdzie coś dla siebie. :) Uwielbiam różnorodność, także w tematyce książek. :)

      Usuń
  3. Fantasy jest dla mnie nie do przebrnięcia ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. We mnie zostało jeszcze dużo z dziecka, dlatego ciągnie mnie w takie klimaty. :)

      Usuń
  4. bardzo lubię książki fantasy ale tej jeszcze ie czytałam w wolnym czasie na pewno po nią sięgnę :) pozdrawiam i zapraszam do nas http://siostrydajarade.blogspot.com/2016/04/apacze-snow-na-rozowym-wiosenny-zestaw.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko mamy otwarte umysły, możemy przeżyć wiele inspirujących czytelniczych przygód, również chętnie korzystam z takich możliwości. :)

      Usuń
  5. A ja tak bardzo nie lubię fantasy, zarówno książek jak i filmów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie fascynują takie nierealne rzeczywistości, pokazują ogromne możliwości ludzkiej kreatywności. :)

      Usuń
  6. historia jakich wiele, ale jak już się na nią trafi to się czyta ;-)

    OdpowiedzUsuń