piątek, 29 kwietnia 2016

UKRYTE WODOSPADY Barbara Freethy 115/2016

"Odkryłam, że układanie sobie planów, to zazwyczaj strata czasu. Moje życie przewraca się do góry nogami, ilekroć najmniej się tego spodziewam... teraz żyję dniem dzisiejszym i wolę nie myśleć o przyszłości."

Czwarty tom cyklu "Zatoka Aniołów" spodobał mi się najbardziej, może dlatego, że było w nim jeszcze więcej szczegółowych odniesień do ciekawych postaci z pozostałych spotkań z tą serią, a także wyraźne magiczne i zmysłowe elementy łączące przebiegające zdarzenia. Autorce wspaniale udało się zachować równowagę między intrygującymi wątkami sensacyjnymi i kryminalnymi a romantycznym nastrojem towarzyszącym dojrzewającym miłością, partnerskiej i rodzicielskiej. Pogłębione profile charakterologiczne głównych bohaterów, ich zachowania, historia doświadczeń życiowych, spojrzenie na otaczający świat, uczyniły fabułę niezwykle interesującą i mocno przykuwającą uwagę. Poszczególne fragmenty powieści świetnie ze sobą komponują, podsycając napięcie i tajemniczą atmosferę. Książkę czyta się szybko i lekko, wiele w niej sympatycznych akcentów, zapewnia uczucie odprężenia, relaksu i wprawia w dobry nastrój. To ciepła i barwna powieść o wartościach rodzinnych, ludzkich namiętnościach, dramatach wpisanych w scenariusze życia, nieoczekiwanych niespodziankach losu, sile charakterów, wiary we własne możliwości i mocy urzeczywistniania pragnień. A wszystko w niezwykłym klimacie uroczego nadmorskiego miasteczka i jego życzliwych mieszkańców, oraz legendy o aniołach opiekujących się potomkami ocalałych pasażerów zatopionego półtora wieku temu statku.

Nie ma gotowych rozwiązań na zawiłości życia, przeszkody i wyzwania, którym musimy stawić czoło. Nikt też nie wykonana za nas pracy w walce o szczęście, marzenia i własne miejsce na ziemi. Osiągnięcie spokoju i satysfakcji wymaga często mnóstwa sił, poświęcenia i wyrzeczeń, ale warto zmierzyć się z przeciwnościami losu i konsekwentnie dążyć do celu. Czasami trzeba zawierzyć przeczuciom prowadzącym nasze ścieżki życia we właściwym kierunku. Tak też było i w przypadku głównej bohaterki, Isabelli Silveiry, która poddała się czarowi Zatoki Aniołów, przybywając do niej w poszukiwaniu spokoju i ukojenia. Kobieta podejmuje decyzję o zmierzeniu się z niewyraźnymi wizjami przyszłości i dziwnymi proroczymi snami niosącymi w sobie silne poczucie zagrożenia i niebezpieczeństwa. Próbuje zburzyć obronne mury, którymi się otoczyła, uciec od rzeczywistości nudnego dnia, zaakceptować siebie i swój dar, dopuścić do głosu silne uczucia i dać szansę miłości. Pojawia się wiele tajemnic i sekretów, niezrozumiałych obrazów w pamięci, trudnych do wytłumaczenia zdarzeń. Dlaczego niektóre rany duszy tak wolno się goją? W jaki sposób wypadek samochodowy odmieni jej los? Czy uda się Isabelli zapobiec nieszczęściom bliskich jej osób? Jakie znaczenie będą miały zagadki z dalekiej przeszłości? Czy pobyt w Zatoce Aniołów magicznie wpłynie na odnalezienie zrozumienia, akceptacji i radości z życia?

"Lato w Zatoce Aniołów" tom 1
"Na Cienistej Plaży" tom 2
"Trzy twarze Ewy" tom 3
"Ogród tajemnic" tom 5

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura piękna

Data premiery: 19.06.2013.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu BIS. :)

27 komentarzy:

  1. aaaa, to kolejna część!!! Ale jednak tym razem masz coś bardziej dla mnie :) Na ogół albo tytuły podrzucam mężowi albo siostrze :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiedziałam, że w końcu znajdzie się książka i dla Ciebie. :) Buszuję sobie w tych różnych gatunkach z wielką zachłannością, nadrabiam stracone lata. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  2. zainteresowałaś mnie, koniecznie muszę przeczytać całą serię to historia idealna dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyta się bardzo przyjemnie, lekko i z takim sympatycznym, nieco magicznym, klimatem. :) Bardzo lubię takie serie, zwłaszcza kiedy szukam wewnętrznego spokoju. :)

      Usuń
  3. Jak zapewnia odprężenie i relaks to może spodobałaby mi się ;-) Tylko wcześniej musiałabym zapoznać się również z wcześniejszymi pozycjami :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie musisz znać wcześniejsze tomy, autorka świetnie wstawia najważniejsze z poprzednich opowieści, choć oczywiście warto nasycić się klimatem tego cyklu. :)

      Usuń
  4. Nie wiem, czy przeczytam, ale już sam twój opis fajnie się czyta. "Nic nie planować" dobry pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyłapuję takie cytaty z książek, bywają mocno pomocne podczas naszych przemyśleń czy zanim podejmiemy jakieś działania. :)

      Usuń
  5. Niespecjalnie przepadam za powieściami wielotomowymi, ale ten cykl mnie coraz bardziej intryguje :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapowiada się naprawdę interesująco, ale musiałabym zacząć od pierwszego tomu ;)

    A na blogu u mnie czeka na Ciebie nominacja - zapraszam
    http://czytaninka.blogspot.de/2016/04/lba-read-me-more-tag.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie trzeba zaczynać od pierwszego tomu, ja czytałam skacząc po nich i świetnie się w nich odnalazłam. :) Dziękuję za nominację, jednak na takie wyzwania nie pozostaje już mi czasu. :)

      Usuń
  7. Czasami lepiej nie planować, los może nas rzucić w zupełnie inną stronę... Z Twojego opisu wynika, że to idealna książka na weekend:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plany są dobre, porządkują nasze życie, ale i tak los szykuje dla nas nowe niespodzianki. :)

      Usuń
  8. Zapowiada się interesująco na letnie wieczory będzie jak znalazł

    OdpowiedzUsuń
  9. Może nie wypada tak mówić, ale ja tę książkę kupuję po okładce:) Oczywiście Twoja recenzja tylko potwierdziła moje przeczucie:) Już mam ją w koszyku w księgarni:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również zwracam uwagę na okładkę, często w trakcie czytania książki zerkam na nią, lubię kiedy komponuje się z treścią powieści. :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania i czekam na Twoje wrażenia po jej przeczytaniu. :)

      Usuń
  11. Kto wie, może niedługo przeczytam, gdy będę miała luki w harmonogramie;D świetna recenzja;D
    Przewodnik Czytelniczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak każda luka w harmonogramie natychmiast jest przez nas zapełniana. :)

      Usuń
  12. Bardzo interesująca! Udanego weekendu! :)

    http://kasztanowydomek.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cały cykl spodobał mi się bardzo, szkoda, że już wszystkie tomy przeczytałam, będzie mi ich brakować.

      Usuń
  13. bardzo wnikliwa fabuła, już po samym opisie się bardzo zainteresowałam, także z chęcią sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. W ogóle nie kojarzę tej serii, a książki nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo ciekawa pozycja, dopiero teraz do niej dotarłam. Dziękuję. :)

    OdpowiedzUsuń