czwartek, 7 kwietnia 2016

GWIAZDY FORTUNY Nora Roberts 94/2016

[PREMIEROWO]

STRAŻNICY tom 1

"Tak wyraźnie usłyszała, jak woda uderzyła w skałę, jakby ktoś szarpnął strunę harfy. Potem spadła kolejna kropla... połyskując w świetle i wydając... miłe dla ucha dźwięki."

Książka wpasowała się w mój nastrój, poszukiwałam właśnie przyjemnej i ciepłej powieści, otoczonej romantyczną nutką, pełną tajemnic i magii. Spełniła moje oczekiwania, ale również mogłam nacieszyć się sporą dawką mitologicznych akcentów, poznać pradawne boginie księżyca, zrozumieć znaczenie klejnotów z lodu, ognia i wody, a także odczuć wraz z bohaterami skutki silnych zaklęć i uroków. Z zainteresowaniem śledziłam losy głównych postaci powieści, osób obdarzonych nadprzyrodzonymi siłami i mocami, a wysłanymi przez przeznaczenie na poszukiwanie gwiazd i ocalenie światów przed katastrofą. Dobro walczy ze złem, jasność z ciemnością, otwartość umysłu z zaślepieniem, prawda z kłamstwem, strach z odwagą. Wszystko napisane i przedstawione czytelnikowi w pięknym stylu, z lekkością, czarując słowami i emocjami.

Z ciekawością podążamy szlakiem przygód Sashy, Rileya, Brana, Sawyera, Anniki i Doyla, podpatrujemy ich zmagania z czarnymi mocami, bezwzględnością i okrucieństwem Matki Ciemności, ryzykownymi wyzwaniami stawianymi przez los, niebezpieczeństwem i śmiertelnym zagrożeniem. Widzimy jak coraz większe znaczenie zdobywają takie wartości jak zrozumienie, szacunek, przyjaźń, oddanie, wiara, współpraca i zaufanie. Patrzymy na obietnice prawdziwej radości, spełnienia miłości, powstawania jedności i zrozumienia sensu fascynującej wędrówki. W tych przygodach nie mogło zabraknąć talizmanów, zaczarowanych przedmiotów, symbolicznych znaczeń, mnóstwa sekretów i niedopowiedzeń. Autorce świetnie udało się skomponować intrygującą mieszankę cech i uzdolnień kluczowych postaci, ich pochodzenia i źródeł mocy, z uwagą obserwujemy ich przeobrażenie i dojrzewanie do przypisanych im zadań, choć tak naprawdę wszystko jest jeszcze owiane wielką tajemnicą.

Natychmiast wyczuwamy, że autorka ma bardzo dobrze przemyślany pomysł na ten cykl, stopniowo wprowadza nas w meandry rozwoju wypadków i z wielką umiejętnością zagęszcza coraz bardziej niebezpieczny i intrygujący przebieg wydarzeń, dynamika akcji przyspiesza, pojawiają się zaskakujące sytuacje. Wciągamy się w tę opowieść w miarę jej czytania. Pierwszy tom to niejako wprowadzenie klimatu, przybliżenie idei i zamysłu serii, poznania źródeł i początków niesamowitej historii, zogniskowanie na poszukiwaniu Gwiazdy Ognia, pasji, prawdy, mocy, sił, bezwzględnej sprawiedliwości. Należy przypuszczać, że kolejne spotkania z ulubionymi bohaterami i czarnymi charakterami pogłębią naszą wiedzę o nich samych i dostarczą nam jeszcze intensywniejszej rozrywki czytelniczej, pozostało tyle niewiadomych do odszyfrowania i misji do zrealizowania. Z zainteresowaniem czekam zatem na kolejny tom "Gwiazd fortuny".

4.5/6 - warto przeczytać
literatura obyczajowa

Data premiery: 07.04.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

22 komentarze:

  1. Ta okładka mnie zachwyca. :) Na razie nie planuję wchodzenia w kolejne cykle, ale zapisałam sobie wczoraj ten tytuł, tak przyszłościowo. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno nie miałam okazji wpaść w takie książkowe ciągi cyklowe, dlatego z miłą chęcią zabrałam się za kilka, wyczekuję tych wspaniałych czytelniczych podróży. :) A Gwiazdy Fortuny zapowiadają się obiecująco. :)

      Usuń
  2. Gdy za dużo Nory, to nie dobrze. Przynajmniej jak dla mnie :) Ale gdy od czasu do czasu spotkam się z jej książkami jestem nimi zauroczona <3
    http://piszeczytamgotuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam bardzo podobne odczucia, bardzo chętnie sięgam po jej twórczość, ale właśnie tak na spokojnie nie łapczywie. :) Cykle są bardzo dobrym rozwiązaniem, bo wiążą się z niecierpliwym wyczekiwaniem na kolejny tom. :)

      Usuń
  3. Taka powieść jest idealna na leniwe wiosenne popołudnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, czyta się błyskawicznie, a ten magiczny klimat towarzyszy nam jeszcze przez jakiś czas. :)

      Usuń
  4. lubię od czasu do czasu sięgnąć po takie książki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nasz nastrój sam nam podpowiada po jaką książkę sięgnąć, zawsze słucham podszeptów tego wewnętrznego głosu i dzięki temu mam większa satysfakcję czytelniczą, takie dobre zgranie z książką. :)

      Usuń
  5. Odpowiadając u Ciebie na Twój komentarz na mojej stronie: oj tak, mam ciarki <3 Ale ciarki też mam gdy siadam przed komputerem i mam pomysł na opowiadanie lub gdy zasiadam z długo wyczekiwaną książką ;) Więc mogę "ciarkami" określić jakość mojego zainteresowania daną dziedziną :D
    http://piszeczytamgotuje.blogspost.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciarkowy wskaźnik ekscytacji. ;) To wyczekiwanie, kiedy bierzesz książkę do ręki i masz już ją otworzyć, ciekawość jaka powieściowa przygoda cię czeka tym razem. :) Cudownie jest móc realizować swoje marzenia, w jakiejkolwiek dziedzinie, byle były zgodne z naszymi pragnieniami. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. Nigdy nie czytałam bić Nory Roberts. Nie wiem czy się skuszę. Nie przepadam za typową literaturą obyczajową:) świetna recenzja:)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jesteśmy w stanie przeczytać wszystkiego, dlatego wybieramy to, co nas najbardziej interesuje, i dlatego właśnie jest tak interesująco i ciekawie, różne doświadczenia i wrażenia czytelnicze. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  7. Coś dla mojej mamy- muszę jej podrzucić tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatyczne chwile zaczytania, idealna powieść na miłe zakończenie dnia. :)

      Usuń
  8. Mam sentyment do książek Nory Roberts, jak byłam młodsza chętnie po nie sięgałam, ale prawdę mówiąc nie wiem czy cykl urzekłby mnie tak jak kiedyś... Aczkolwiek nie mówię nie, może w wolniejszym czasie sięgnę bo historia zapowiada się całkiem interesująco :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie wypatruję nowych tytułów Nory Roberts, mam pewność, że sympatycznie spędzę z książką czas. :) A takie naturalne przerwy też często robię, ale jak już mnie odpowiedni nastrój dopadnie to czytam jej jedną książkę za drugą. :)

      Usuń
  9. Bardzo lubię twórczość tej autorki, ale ostatnio miałam sporą przerwę od jej prozy. Ta książka chyba to zmieni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle, autorka zaproponowała nam coś innego niż dotychczas, przyznam, że spodobała mi się taka mieszanka, przyjemnie się zaczytywałam. :)

      Usuń
  10. Tak myślałam, że książka będzie ciekawa teraz z pewnością muszę ją przeczytać. Dziękuję Izabelo za tą recenzję :* Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść wciąga nas w taki sympatyczny klimat, idealna na relaks po ciężkim dniu. :) Miłego zaczytania! :)

      Usuń
  11. Coś się nie mogę zabrać za książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz właśnie wyszedł drugi tom tej serii, można się magicznie zrelaksować. :)

      Usuń