czwartek, 28 kwietnia 2016

POJEDYNEK Z DIABŁEM Kristina Ohlsson 114/2016

MARTIN BENNER tom 2

"Żywi i martwi. Granica, która ich od siebie oddziela jest cienka jak włos. Świadomość tego faktu jest zarówno bolesna, jak i przerażająca."

"Pojedynek z diabłem" kończy tę świetną dwutomową szwedzką powieść kryminalną, wzbogaconą elementami thrillera i sensacji, oraz psychologiczną perspektywą. Bardzo udana gra autorki z czytelnikiem, poddajemy się jej z wielkim zaciekawieniem i silnym dreszczem niepewności. Książka wciąga od pierwszych stron, znów zostajemy zaskoczeni już na samym wstępie, potem stopniowo wyłaniają się mroczne tajemnice, sekrety i zagadki. Nic nie jest oczywiste, prawda miesza się z fałszem, a przeszłość ściera się z teraźniejszością. Dynamicznie przemieszczamy się po zawikłanych wątkach fabuły, starając się przypasować do siebie fragmenty układanki, spojrzeć na nią z szerszego ujęcia. Jednak autorce wielokrotnie udaje się zmylić trop, zaskoczyć nieoczekiwanym zwrotem akcji, zapędzić czytelnika w przysłowiowy kozi róg.

Wiele dowiadujemy się z dawnego życia głównego bohatera, a poznane informacje jeszcze mocniej wzmacniają napięcie, budują atmosferę podejrzliwości, braku zaufania, śmiertelnego zagrożenia. Młody i ambitny adwokat Martin Benner stara się dotrzeć do prawdy związanej ze zniknięciem chłopca Mio. Rozwikłanie tej zagadki okazuje się być kluczem do poznania tożsamości niezwykle groźnego przestępcy, bezwzględnego mordercy, zagrażającego życiu Bennera i jego najbliższych. Martin przestaje wierzyć w przypadki i zbiegi okoliczności, momentami czuje się bezradny i bezsilny wobec ogromu nienawiści spotykającego go ze strony nieznanych mu osób, które wydają się znać najdrobniejsze detale z jego życia. Zmiany zachodzące w jego otoczeniu niosą ogromne konsekwencje, zaburzają ustalony porządek rzeczy, wciągają w świat zagęszczających się intryg i kolejnych zabójstw. To faktycznie szalenie ryzykowny i niebezpieczny pojedynek z diabłem, rozgrywka o wielką stawkę, gdzie wszystkie chwyty są dozwolone, a końcowy rezultat niepewny. Zakończenie mocno nas zaskakuje, nie takiego obrotu sprawy się spodziewamy, prawda okazuje się być inna niż ta, którą przewidujemy.

"Zagadka Sary Tell" tom 1

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał

Data premiery: 02.03.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

19 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy artykuł - postaram się przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio nie mam czasu na książki z fabułą, ale postaram się nadrobić, bo bardzo lubię kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby tak mieć dzień na codzienne życie i dzień tylko na czytanie książek. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  3. Szwedzkie kryminały są bardzo intrygujące.. inne niż amerykańskie. Bardzo możliwe, że sięgnę po tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz co? Ale przypadek! Zaledwie wczoraj stałam w Empiku i zainteresowała mnie sterta książek, które były w dobrej cenie. Nawet jedną wybrałam "Na skraju ciszy",tej samej autorki, której książkę opisałaś, ale okazało się, że przecena nie dotyczyła tej pozycji. I teraz chyba wrócę i kupię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka napisała już sporo książek, świetnie się odnajduję w jej twórczości, potrafi wciągnąć czytelnika w fabułę i nadać stworzyć odpowiednie napięcie. :) Zaczytania z kryminalnym pazurem. :)

      Usuń
  5. Przyznam szczerze, że sam tytuł mnie zaintrygował i nawet nie znając fabuły, mogłabym po nią sięgnąć ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, sam tytuł już zaciekawia i obiecuje dobrą przygodę z książką. :)

      Usuń
  6. Kryminał interesujący. Gdybym tylko miała czas i dostęp do tej książki, z pewnością bym przeczytała;)
    Przewodnik Czytelniczy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, bo to bardzo dobry kryminał, z świetną fabułą i w specyficznym klimacie. :)

      Usuń
  7. Nigdy nie czytałam szwedzkich kryminałów. Może czas to zmienić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wdrożyłam się w miarę szybko i teraz cieszy mnie ich nietuzinkowy klimat. :) Zawsze to nowe inspiracje czytelnicze. :)

      Usuń
  8. Zainteresowałaś mnie, sięgnę po tę pozycję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść z bardzo dobrym kryminalnym pazurem. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  9. Już sam tytuł zachęca mnie do sięgnięcia po tę ksiązkę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie coś w sobie ma ten tytuł, trafnie odwołuje się do odpowiednich skojarzeń. :)

      Usuń
  10. szwedzi ogólnie potrafią zbudować taki klimat, że włosy same się jeżą, a ciało szykuje się do obrony... ja nie wiem jak oni to robią

    OdpowiedzUsuń