czwartek, 7 kwietnia 2016

ZDĄŻĘ CIĘ ZABIĆ James Patterson, Marshall Karp 92/2016

NYPD RED tom 2

"Nasz departament ma chronić wszystkich i wszystkim służyć, ale niektórzy otrzymują lepszą ochronę i lepsze usługi niż pozostali... zarządzanie miastem przypomina zarządzanie firmą. Po prostu trzeba dbać o najlepszych klientów... to ci, którzy generują największy dochód... sławni i bogaci."

Bardzo lubię styl pisania Jamesa Pattersona, z jednej strony świetnie buduje napięcie i poczucie zagrożenia, a z drugiej wprowadza do swoich powieści harmonię i uporządkowanie, wątki logicznie są ze sobą powiązane, precyzyjnie domknięte, bez względu na rozmach i szczegółowość akcji wszystkie detale składają się w spójną całość. I tak właśnie jest też w przypadku tej książki, czyta się ją błyskawicznie, bardzo dobrze skonstruowana, zbudowana z wielu krótkich tematycznych rozdziałów, dzięki którym zgrabnie się w niej odnajdujemy, odpowiada nam bardzo szybkie tempo akcji, złożoność kryminalnej intrygi, ciekawi bohaterowie i ten wyjątkowy kryminalny pazur autora.

Fabuła w miarę zagłębiania się w nią coraz bardziej się nakręca, pojawiają się nowe wątki i okoliczności prowadzące do wyjaśnienia zagadki czterech powiązanych ze sobą zabójstw. Policja podejrzewa, że morderca dokonuje osobistego wymiaru sprawiedliwości, zawiedziony bezsilnością systemu prawa, bezwzględnie eliminuje tych, którzy uniknęli kary, a obciążeni są różnymi przestępstwami. To swoiste oczyszczenie Nowego Jorku z niepożądanych jego mieszkańców. W tle rozwiązywanego śledztwa mamy brudną politykę, manipulowanie opinią publiczną nasilone zwłaszcza podczas kampanii o stanowisko burmistrza, siłę pieniądza, korupcję i mafijny świat. Presja czasu zaczyna odgrywać coraz większe znaczenie. Jak w tym zazębiającym się kołowrocie wydarzeń wyłuskać te prawdziwe i przydatne? Dlaczego tak trudno trafić na trop tego inteligentnego i przebiegłego seryjnego mordercy? Na ile adekwatne jest nadane mu przez prasę przezwisko Czyściciel? Które z zebranych poszlak okażą się kluczowe? Dlaczego ofiarami stają są bogaci i sławni? Czy uda się reprezentantom elitarnego wydziału policji RED dotrzeć do rozwiązania sprawy?

Autor proponuje nam również, rozgrywające się niejako w tle, bardzo ciekawe i pogmatwane osobiste relacje bohaterów książki, które dodają smaczku powieści. Zach Jordan i Kylie MacDonald, policjanci oddziału RED, to wyraziste i interesujące postaci, obdarzone różnymi osobowościami i nawykami. Z chęcią śledzimy towarzyszące im wydarzenia i postępy w rozwiązywaniu tej detektywistycznej łamigłówki. A trzeba przyznać, że wiele się w tej powieści dzieje, dużo niepewności, wątpliwości, przesłanek i prawdopodobnych przypuszczeń, trudnych do wyłapania dowodów, poczucie śmiertelnego niebezpieczeństwa i nieuchronnie upływającego czasu. Interesująca powieść kryminalna, osadzona na dobrej i sprawdzonej konstrukcji, trzymająca w napięciu, wypełniona intrygującymi okolicznościami zbrodni, ciekawym detektywistycznym dochodzeniem i mocno zaskakująca swoim zakończeniem. Zachęcam do zapoznania się z nią. :)

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał

Data premiery: 16.03.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska. :)

26 komentarzy:

  1. Świetna recenzja! Nigdy nie słyszałam o tym autorze, ale wygląda na to, iż warto by było:) No cóż brak czasu raczej mi na to nie pozwoli. To odwieczny problem każdego czytelnika:) Chciałby przeczytać dużo więcej niż jest w stanie:)
    http://przewodnik-czytelniczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autor świetnie konstruuje swoje książki, wciąga nas w te kryminalne i sensacyjne klimaty z wielką łatwością. :) Czytam wiele kryminałów, nie wszystkie już pamiętam, ale z jego książek zawsze coś mi zostaje w pamięci. :)

      Usuń
  2. Jak zawsze recenzja super. Podziwiam Twoją miłość do książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa, to tylko utwierdza mnie w sile realizacji moich marzeń. :) Dla mnie przygoda z książką to już od dzieciństwa największa życiowa pasja, a za nią podróże. :)

      Usuń
  3. Dzięki Tobie będę musiała kupić nową szafkę na książki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dziś rano stwierdziłam, że kolejne półki na szacowne książki trzeba przygotować, tym bardziej, że lubię je mieć tak poukładane gatunkami, często wracam do książek czy ich fragmentów. :)

      Usuń
  4. Odpowiedzi
    1. Mocne emocje się nam włączają przy czytaniu takich książek, a ja też lubię ulec im. :) Świetnego zaczytania z detektywistycznym pazurem! :)

      Usuń
  5. Nie czytałam nic tego Pana, pewnie jak mi wpadnie w ręce to nadrobię.
    Jak Ty dajesz radę czytać tyle pozycji na raz?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autora polecam, lubię jego uporządkowanie fabuły a jednocześnie jej nieprzewidywalność. :) Czytam zawsze to, na co mam ochotę, badam swój nastrój i sięgam po tytuły najlepiej mu odpowiadające, dzięki temu niejako naturalniej i szybciej wkradam się ich świata. :)

      Usuń
  6. Iza kochana jak zwykle kusisz recenzjami. Jeśli ja czegoś nie czytam od Ciebie (w sensie książki) to polecam wpisy. Mój znajomy przeczytał już kilka recenzji i pozycji dzięki Tobie Cytat o usługach do naszego kraju by się nadał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia, dziękuję za ciepłe słowa, bardzo się cieszę, tak bardzo lubię czytać książki, to daje nam tyle możliwości poznania nowych rzeczy, nauczenia się innych i siebie, spojrzenia na pewne sprawy z różnych perspektyw. :) Wciąż odczuwam to nienasycenie czytelnicze. :)

      Usuń
  7. Akurat o tej książce wcześniej nie słyszałam, a tytuł jest baaardzo zachęcający jak dla mnie;) No i po przeczytaniu Twojej recenzji jestem zachęcona jeszcze bardziej:) Coś mi w ogóle mówi nazwisko autora i mam wrażenie jakbym kiedyś już czytała jakieś jego dzieło... Muszę sobie przypomnieć;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chciałabym się zapoznać jeszcze z pierwszym tomem tego cyklu. "Scenariusz mordercy" jakoś tak umknął mojej uwadze, koniecznie muszę to nadrobić. :)

      Usuń
  8. A no przecież! "Pamiętnik pisany miłością" - nie wiem jak mogłam o tym zapomnieć;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam jak zaczytywałam się w przygodach Alexa Crossa, tyle tomów i w każdym zawsze coś nowego. :)

      Usuń
  9. Dzięki za kolejne zdanie relacji z tego co się dzieje w czytelniczym świecie! Czy jeśli czytam blog o książkach- Twój to tak jakbym sama je czytała? ;)
    ps. Skad Ty bierzesz na to czas ja się pytam btw?! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I już wiesz co w trawie piszczy, jaka książka domaga się Twojej uwagi. ;) Wiadomo, że nie na wszystko ma się czas, ale kiedy się on pojawi, to pomysły na czytelnicze podróże już są gotowe. :) A z książkami się nie rozstaję, towarzyszą mi przez cały dzień. :)

      Usuń
  10. Bardzo interesująca recenzja. Widać bardzo, że kochasz czytać książki i zarażasz pozytywnie swoją pasją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam, uwielbiam czytać książki, różne, najróżniejsze, a potem dzielić się wrażeniami jakie we mnie wywołały, porównywać z opiniami innych osób. :) Tym bardziej cenię sobie możliwość swobodnego czytania, gdyż przez kilka lat nie miałam możliwości pochłaniać książek w takim wymiarze. :)

      Usuń
  11. Co przeczytam recenzje ksiazki napisana przez Ciebie to dodaje kolejna pozycje na mojej liscie do przeczytania.. Nie wiem czy to dobrze czy zle :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo dobrze, później jak tylko mamy więcej wolnego czasu na czytanie, taka lista natychmiast podaje nam gotowe rozwiązania. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  12. ksiazka ewidentnie dla mnie!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę. :) Intrygujących chwil z książką w ręku! :)

      Usuń
  13. Brzmi ciekawie, lubię kiedy autor potrafi budować napięcie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I jeszcze zaskakiwać w zakończeniu, to też bardzo lubię. :)

      Usuń