poniedziałek, 8 lutego 2016

CHCĘ CIĘ USŁYSZEĆ Diane Chamberlain 27/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

"Każde życie jest tylko przelotnym błyskiem na ekranie wieczności... Człowiek patrzący w gwiazdy szybko odkrywa, jak niewiele znaczy."

Książka bardzo mi się spodobała, wgłębiałam się w nią z coraz większym zainteresowaniem, nie mogłam doczekać się, co jeszcze z niej wyczytam. Jedna z lepszych powieści Diane Chamberlain, z jakimi zapoznałam się do tej pory. Fabuła mocno intrygująca, oparta na nietuzinkowym scenariuszu zadziwiających wydarzeń. Narracja ciepła i przyjemna, wprowadzane wątki płynnie ze sobą korespondują, zazębiają się, tworzą niezwykłą historię. Autorka bardzo umiejętnie buduje coraz większe napięcie, wyzwala w czytelniku mieszankę różnorodnych emocji, zabarwia powieść kryminalnym pazurem, poczuciem niepewności i strachu, niebezpieczeństwa grożącemu głównym postaciom książkowym. Bohaterowie ciekawie wykreowani, bardzo chętnie śledzimy ich poczynania, mocno sympatyzujemy z nimi.

Laura stara się spełnić obietnicę złożoną umierającemu ojcu, aby zaopiekować się nieznaną jej wcześniej staruszką przebywającą w domu opieki. Kobieta nie zdaje sobie sprawy jak wielki wpływ na jej życie będzie miała ta starsza pani, jak mocno odmieni los Laury i jej córeczki Emmy. Stopniowo pojawia się szokujące oblicze prawdy, która czekała na ujrzenie światła dziennego przez wiele lat. Dynamiczna akcja toczy się dwutorowo, poruszamy się po współczesnych czasach, ale zaglądamy również do życiowych historii począwszy od lat trzydziestych ubiegłego wieku. Zaskakiwani jesteśmy nagłymi i nieoczekiwanymi sytuacjami, poszukujemy wyjaśnień poznawanych wstrząsających faktów. Dlaczego mąż Laury popełnia samobójstwo? Czy chce kogoś w ten sposób ochronić? Jak bardzo zmieni się zachowanie dziewczynki po śmierci mężczyzny? Czy Laurze uda się z pomocą terapeutki i biologicznego ojca Emmy pomóc córce, przerwać jej nagłe milczenie, uwolnić od traumy i tchnąć radość w serce?

Jak zwykle, autorka proponuje nam wiele psychologicznej czytelniczej zabawy, spojrzenia na sprawę z różnych perspektyw i koncepcji możliwych rozwiązań. Bardzo lubię taką wielowarstwowość fabuły, tajemnice z przeszłości, niedomówienia, drobne zawieszenia akcji, które skłaniają do głębszej interpretacji powieściowych zdarzeń i odniesień do własnych doświadczeń życiowych. Jak choćby to, na ile znamy osobę, która wydaje nam się bardzo bliska i którą obdarzamy bezgranicznym zaufaniem? Jak mocno może zmienić się nasze życie, kiedy odkryjemy szokującą prawdę z przeszłości? Czy jesteśmy w stanie pogodzić się z tym, że kochający nas ludzie mogą być uwikłani w niewyobrażalne zło? W jaki sposób poradzić sobie ze wstydem, wyrzutami sumienia, samotnością i poczuciem bycia wykorzystywanym?

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura współczesna

Data premiery: 09.02.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

38 komentarzy:

  1. Nigdy nie czytałam żadnej książki tej autorki, ale chyba w końcu trzeba będzie po jakąś sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proponuję jeszcze W słusznej sprawie, Dobry ojciec czy Prawo matki. Miło spędziłam czas przy tych wzruszających historiach. :)

      Usuń
    2. Ja już jedną książkę autorki mam na liście. Teraz muszę dopisać drugą :)

      Usuń
    3. Tę książkę zdecydowanie warto, świetnie się spędza z nią czas, bardzo wciąga. :)

      Usuń
  2. Lubię powieści z wątkiem retrospekcji (te lata 30. brzmią kusząco) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też bardzo podobają się takie spojrzenia wstecz, do klimatu odległych czasów, wydarzeń wcześniejszych pokoleń i zawsze towarzyszy mi przeświadczenie o ciągłości życia, ludzkich pragnień i emocji. :)

      Usuń
  3. Nie mam pojęcia, co to za pisarka, prawdę mówiąc. Ale... opis książki mnie zaintrygował. Lubię tego typu powieści, z których się wynosi coś więcej niż frajdę, że przeczytało się kolejną książkę! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka zawsze w swoich powieściach porusza wiele wątków psychologicznych, zmusza do głębszych refleksji, porównań z własnymi doświadczeniami życiowymi, wyostrza nasze zmysły na historie ludzi obok nas. Długo się nosi taką książkę w sobie, a ta bardzo mnie do siebie przekonała. :)

      Usuń
  4. Dopisuje do listy książek do przeczytania ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawie się zapowiada:) Niestety nie znam tej pisarki, ale bardzo lubię tego tupu książki więc chyba będę musiała się bliżej zapoznać z autorką:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka umiejętnie wciąga nas w przedstawiane historie, zręcznie podsyca zainteresowanie i intrygująco buduje napięcie. Przyjemny styl, lekko się czyta, zachęca do przemyśleń. :)

      Usuń
  6. Masz szybkie tempo czytania :) Zazdroszczę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolny czas, chęci, pasja i miłość do książek, moja recepta na zaczytywanie. :) Najgorzej z tym deficytem czasu, ale teraz ma go wreszcie bardzo dużo na własne przyjemności. :)

      Usuń
    2. Ja męczę każą książkę około 3 tygodniu minimum :/.. niestety deficyt czasu mam za duzy :(. Ale się staram!

      Usuń
    3. Swoim tempem, według możliwości. :) Miałam kilka lat, kiedy czytałam niemal tylko literaturę naukową i nie miałam okazji zaglądać w większym wymiarze do beletrystyki, gdzieś tam tylko cichaczem, wieczorem, łapałam kilka minut, o ile wcześniej nie padłam ze zmęczenia. :)

      Usuń
    4. Ja też mam problem czasowy. Stos książek przy łóżku czekajacych na przeczytanie wciąż rośnie. Uwielbiam ksiażki, ale potrzebuję ciszy i spokoju do ich kontemplowania. Nie potrafię czytać książki, kiedy wokół panuje gwar. A u mnie wszyscy chodza bardzo późno spać. Najczęściej więc zaczytuję się w literaturze branżowej - tu nauczyłam się wyłączać.

      Usuń
    5. Lista książek do przeczytania nieustannie rośnie, jedną pozycję zdejmę a na jej miejsce wskakują kolejne. :) Kiedyś mnie to frustrowało, ale teraz cieszę się, że jest tyle możliwości czytelniczych podróży. :) Najbardziej lubię zagłębiać się w lekturę, kiedy wokół cisza i spokój, dlatego wstaję między trzecią a czwartą, kiedy jeszcze wszyscy wokół śpią. :)

      Usuń
  7. Nie znałam tej autorki, ale z opisu wynika, że moje klimaty ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami nawet nie wiodący wątek mnie zauroczy w książce tej autorki, a właśnie ta druga warstwa, mniej bezpośrednia, ale znacznie ciekawsze jak dla mnie. :) A kiedy indziej, zachwycam się głównym nurtem fabuły, dużo zależy od mojego nastroju. :)

      Usuń
  8. Bardzo spodobała mi się ta książka, przeczytałam jednym tchem. :) Świetny styl pisania, a historia bardzo intrygująca. Zakończenie aż nieprawdopodobne! Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tam gdzie zawiłości ludzkiego życia, pełna skala emocji, tajemnice skrywane latami, tam zawsze z zainteresowaniem zajrzę. :) Książka również mnie bardzo wciągnęła, prawdziwa czytelnicza satysfakcja. :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
  9. wydaje sie być szalenie ciekawa! mam nadzieję, że kiedyś uda mi się ją przeczytać! zazdroszczę Ci tych wszystkich książek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, możliwość czytania książek w większym wymiarze sprawia ogrom radości i satysfakcji. :) Wiele lat musiałam na to czekać, ale wreszcie nadszedł mój czas. :) Książkę serdecznie polecam, bardzo dobry materiał na zaczytanie. :)

      Usuń
  10. warta zainteresowania.. dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W zasadzie przeczytałam ją na raz, od pierwszej do ostatniej strony z takim samym zainteresowaniem. :)

      Usuń
    2. Godnie reprezentujesz określenie "bookendorfina" :-)

      Usuń
    3. Nakręciłam się już, najgorzej było wystartować - patrz znaleźć czas, ale teraz już spirala sama się nakręca. :)

      Usuń
  11. Uwielbiam takie książki. Chętnie przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta książka może się spodobać, ciepło napisana, ze zrozumieniem ludzkich emocji. Sympatycznej lektury! :)

      Usuń
  12. Znam autorkę, ale nigdy nie czytałam żadnej jej książki, chociaż przyznam szczerze, w jedna stoi na półce. Chyba pora znaleźć na nią czas, bo zaciekawił mnie Twój opis. Mam nadzieję, że wszystkie jej książki są tak ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Autorka zdecydowanie potrafi umiejętnie wykreować i przedstawić czytelnikowi nietuzinkowe historie. Wciągamy się w nie bardzo chętnie, wywołują w nas najróżniejsze emocje i skłaniają do przemyśleń. Ta pozycja czytelnicza bardzo mnie zainteresowała, świetnie się ją czytało. :)

      Usuń
  13. Z pewnoscią dodaje do listy do przeczytania:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego zaczytania! Czekam na wrażenia po zapoznaniu się z powieścią. :)

      Usuń
  14. ciekawy klimat, ładna, okładka i do tego literatura współczesna - bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem książka idealnie pod Twój gust czytelniczy. :) Sympatycznego czytania! :)

      Usuń
  15. Uwielbiam wszystkie książki Diane Chamberlain i pochłaniam każdą, która pojawia się polskim rynku wydawniczym. Ostatnia pozycja, "Dar morza" byłą bardzo udaną lekturą, więc z ogromną niecierpliwością czekam na najnowszą powieść. Po Twoich słowach czuję, że to będą bardzo przyjemne chwile z nosem w książce! :)
    Pozdrawiam ciepło! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. na pewno podczas czytania można rozwinąć ciekawą wewnętrzną dyskusję

    OdpowiedzUsuń