poniedziałek, 15 lutego 2016

KRÓTKA KSIĄŻKA O MIŁOŚCI Karolina Korwin-Piotrowska 38/2016

[PRZEDPREMIEROWO]

"Usiądźcie więc teraz wygodnie, weźcie do ręki moją krótką książkę o miłości i zacznijmy razem wspólną i pełną emocji podróż w świat filmowej wyobraźni."

Książka o charakterze mapy i przewodnika po filmach, które z różnych względów mocno zafascynowały autorkę, zmieniły jej postrzeganie kina, stały się ulubionymi, ukochanymi, wywołały niezapomniane wzruszenia i elektryzujące emocje. Prawdziwa pasja i miłość do kina, bogata wiedza na jego temat, umiejętność interesującego jej przedstawienia czytelnikowi, w znaczący sposób rzutują na pozytywne odbieranie przez nas tego subiektywnego przeglądu filmów. Wszystko podane w bardzo ciekawej i wciągającej formie, bez pompatyczności i śmiertelnej powagi krytyka, ale tak na luzie, zachęcająco i z pełnym przekonaniem. Autorka opowiada o swoich wrażeniach podczas oglądania filmów, towarzyszących wspomnieniach i bieżących odniesieniach. Przywołuje wiele interesujących informacji na temat wybranych filmowych produkcji, które umykają lub ulegają zapomnieniu w dzisiejszym chaosie komunikacyjnym. Mnóstwo ciekawostek, anegdot, cytatów, zdjęć, profili aktorów i przybliżeń sylwetek osób zaangażowanych w produkcję.

Szczegółowe sportretowanie każdego z filmów traktuję jako zaproszenie do miłego spędzenia wolnego czasu na oglądaniu i dyskutowaniu o nich. Autorka proponuje nam bardzo różnorodną gatunkowo mieszankę światowych filmów, bardziej i mniej znanych, superprodukcji i niszowych, starszych i nowszych. Z tej mnogości tytułów z pewnością każdy wybierze coś dla siebie, zgodnie ze swoimi preferencjami, z czym wcześniej miał lub nie miał okazji się zapoznać, a może pokusi się zajrzeć do produkcji wcześniej instynktownie odrzucanych. Zgadzam się z autorką co do większości filmów, również na mnie wywarły one ogromne wrażenie, współkształtowały filmowy gust, lecz z niektórymi propozycjami zupełnie się mijamy, ale o to właśnie chodzi. Z pewnością ponownie obejrzę kilka tytułów, które wcześniej nie zrobiły na mnie większego wrażenia. Spojrzę na nie z perspektywy autorki, może coś mi umknęło, czegoś nie dostrzegłam, albo najzwyczajniej w świecie obejrzałam je za wcześnie lub za późno.

4/6 - warto przeczytać
biografia

Data premiery: 16.02.2016.

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

9 komentarzy:

  1. Książka zapowiada się ciekawie, ale nie przekonuje mnie autorka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kamila, popatrz na książkę od strony świetnych tytułów filmowych, ile ciekawych informacji czeka tam na czytelnika. :)

      Usuń
  2. Lubię autorkę,jestem fanką kina. To książka w sam raz dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka filmów już zapisałam do ponownego obejrzenia. :) Przyjemne uczucie móc porównywać własne wrażenia na temat filmu, poruszanych przez niego zagadnień, z odczuciami innych kinomaniaków. :) Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń
  3. Nigdy nie czytałam takiej książki, to pewna nowość dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że ja też wcześniej nie czytałam takiej książki. :) Będę jeszcze do niej wracać po obejrzeniu tytułów filmowych z jej bardzo długiej listy. :)

      Usuń
  4. Z jednej strony tematyka budzi we mnie ciekawość, z drugiej tak bardzo boję się tykać cokolwiek tej pani, bo w telewizji wybitnie mnie drażni jej styl bycia :/ ot dylemat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzeć warto zawsze, sporo fachowej wiedzy autorka przedstawia czytelnikowi, a jeśli nawet będzie rozbieżność w postrzeganiu danego filmu, to i tak może być ciekawie, z innej perspektywy. :)

      Usuń
  5. ja po prostu jej nie lubię, więc na pewno nie sięgnę po tę publikacje

    OdpowiedzUsuń