poniedziałek, 11 lipca 2016

DZIECKO ODYNA Siri Pettersen 187/2016

KRUCZE PIERŚCIENIE tom 1

"Rozpamiętywanie błędów popełnionych przez innych to niebezpieczna zabawa. Szybko zbiera się ich zbyt wiele. A jeśli uznasz je za własne, to tylko pogarsza sprawę."

"Dziecko Odyna" wywarło na mnie ogromne wrażenie, uwielbiam tak całkowicie zaczytać się, kiedy nie liczy się nic wokół, tylko wspaniała historia zawarta na łamach stron. Cudowna powieść wielokrotnie zaskakująca skalą wyobraźni autorki, jej niezwykle naturalnym i wciągającym stylem pisania, doskonałym powiązaniem siatki fantastycznie intrygujących wątków, niezwykłymi i nietuzinkowymi bohaterami. Przez książkę płynie się wyjątkowo szybko, kiedy zmierzamy głównym nurtem wydarzeń często wyzwala w nas duży poziom czytelniczej adrenaliny. Niespodziewane prądy splotów okoliczności i konsekwencji podjętych przez bohaterów decyzji wzmagają ogromne pokłady zainteresowania, niecierpliwości o dalszy ciąg fabuły, tego przyjemnego dreszczyku zaintrygowania i całkowitego przyciągania uwagi. Powieść daje ogrom radości i satysfakcji czytelniczej, absolutnie nie żałujemy, że odkładamy niemal wszystkie sprawy, aby móc spędzić w jej towarzystwie wiele inspirujących godzin. Oferuje porywający, dopracowany w najdrobniejszym szczególe, tętniący życiem świat, z którego nie ma się ochoty wychodzić. Rewelacyjny debiut, fenomenalne otwarcie trylogii "Krucze pierścienie", potrzeba ogromnych pokładów cierpliwości, aby móc wytrwać w oczekiwaniu na kolejny tom.

Ciepły ton narracji, magnetyzm słowa, plastyczność opisów, inspirująco pobudzających wyobraźnię, odwołujących się do wrażliwości, zachęcających do pełnego zagłębiania się w przedstawianą historię. Nic nie dzieje się przypadkiem, wszystko ma swoje uzasadnienie, każdy przedstawiony aspekt, wykreowana postać, sytuacja, dialog, mają wpływ na przebieg wydarzeń. Mocno utożsamiamy się z głównymi bohaterami, z wielką uwagą śledzimy ich poczynania, czujemy silne emocje towarzyszące uczestnictwu w fantastycznych przygodach, wypełnionych uśmiechem lub bólem przeznaczenia, skrzętnie ukrytymi prawdami, ogromnym duchem walki, niebezpieczeństwem i śmiertelnym zagrożeniem. Nie jesteśmy w stanie dotrzeć do wszelkich tajemnic i sekretów, wiele z nich wciąż pozostaje dla nas wyzwaniem, z którym z wielką przyjemnością zmierzać będziemy się w kolejnych odsłonach cyklu. Ci, którzy nie przepadają za fantasy, właśnie dzięki takim powieściom powinni się do niej przekonywać, nie zawiedzie ona czytelniczego zaufania proponując nieprzeciętną rozrywkę, podróż w krainę zwykłych, magicznych i nadprzyrodzonych mocy, gdzie pewne wartości zawsze będą nadrzędne i niezależne od upływającego czasu.

Piętnastoletnia Hirka dowiaduje się od ojca, że została przez niego cudem uratowana jako bezogoniasta, zgnilizna, mit, człek, ktoś czego ludzie obawiają się, pogardzają i nienawidzą. Kiedy głęboko skrywana prawda o jej pochodzeniu wydostaje się na światło dzienne, przez większość świata Ym, a zwłaszcza jego ætlingowych mieszkańców, postrzegana jest jako ogromne zagrożenie, źródło paraliżującego lęku, strachu, nieszczęść i śmierci. Hirka zmuszona jest nieustannie uciekać, ukrywać się przed innymi, aby chronić swoje życie. Czeka ją wiele bolesnych doświadczeń, ogromnych wyzwań i zmagań podszytych chęcią naprawienia zła dotykającego rozległe krainy, wypracowania sojuszniczych więzi, istnienia lub obalenia dotychczasowego porządku świata. To nie tylko walki z nieprzyjaciółmi, fałszywym osądem, zaślepieniem myśli, wypaczonym pragnieniem władzy, ale również potyczki z samą sobą, określeniem własnego pochodzenia i tożsamości. Dlaczego to właśnie siła, miłość, prawda i sprawiedliwość najmocniej wytyczą szlak działań i czynów Hirki? Dokąd zaprowadzą ją serce, rozum i przeznaczenie? Jak mocno zwiąże swój los z Rime, synem arystokratycznego rodu, dzieckiem legendarnych wojowników, którzy od wielu wieków współrządzącą w stolicy? Jakie mroczne i groźne dla świata tajemnice skrywają najpotężniejsze, najbogatsze i najbardziej wpływowe rody, a zwłaszcza dwunastu członków Rady ze Znaku Kruka? Czy ktokolwiek jest w stanie skutecznie przeciwstawić się fałszywej wierze i wypaczonym ideom, może Kruczy Dwór czy Gniazdo Ślepych?

6/6 - rozkosz czytania
fantasy

Data premiery: 17.05.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Rebis. :)

28 komentarzy:

  1. Zdecydowanie nie moje klimaty...bo...dla mnie to już horror po którym nie mogłabym spać ;) ale mój mąż byłby zachwycony taką fabułą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie fantasy pozwala się odprężyć, udać w krainę wyobraźni, nabrać dystansu do codziennych spraw. :)

      Usuń
  2. Tym razem ja odpadam. Choć recenzja jak zawsze napisana super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. :) Z kolei ja czekam z niecierpliwością na drugi tom. :)

      Usuń
  3. Ależ zachwycająca recenzja! :) i taka zachęcająca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść rewelacyjna, a to od razu znajduje odzwierciedlenie w jej opisie, uwielbiam tak właśnie napisane historie fantasy. :)

      Usuń
  4. wysoka ocena! To zdecydowanie musi być wciągająca i dobrze napisana lektura. Zapisuje do przeczytania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wciąż trudno mi uwierzyć, że to debiut autorki. Ale za to jaki fantastyczny. :)

      Usuń
  5. Zapowiada się ciekawie, sprawdzę przy okazji. Mam nadzieję, że jak już mi się spodoba to na kolejne tomy nie trzeba będzie czekać kilka lat... ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja mnie urzekła :) Widać, że chłonęłaś książkę całą sobą :) Nie mój klimat, lecz mam kogoś, komu z pewnością przypadnie ona do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, ale to bardzo urzekła mnie ta książka, rewelacyjnie było się w nią zagłębiać. :)

      Usuń
  7. Bardzo ciekawa książka. Lubię fantasy,pobudza wyobraźnię i jest doskonałą odskocznią od rzeczywistości.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego właśnie po niej oczekujemy, i jeszcze danie satysfakcji tej naszej dziecięcej stronie duszy. :)

      Usuń
  8. Widzę, że emocji tu nie brakuje, choć ja raczej nie przekonam się do samego gatunku... Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że kiedyś ktoś mnie wprowadził w ten czytelniczy fantasy świat, świetnie się w nim odnalazłam, dlatego może jeszcze trochę a i Tobie się spodoba, może nawet pod wpływem tej książki. :)

      Usuń
  9. Brzmi to wszystko bardzo mistycznie :) Chyba za bardzo, jak dla mnie, pogubiła bym się chyba w tej fabule :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tej fabule nie można się pogubić, ścieżki są czytelne, choć wiele tajemnic i sekretów, tak właśnie jak powinno być, intrygująco i fascynująco. :)

      Usuń
  10. Jestem pod wrażeniem Twojej oceny. Nieograniczona wyobraźnia autorki, plastyczność opisów i ciekawa fabuła - wszystko to utwierdza mnie w przekonaniu, że muszę sięgnąć po tę powieść.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść, od której naprawdę nie mogłam się oderwać, zdecydowanie ma w sobie coś, co powoduje, że bardzo szybko odnajdujemy się w jej świecie. :) Sympatycznego zaczytania! :) I czekam na Twoje wrażenia po jej przeczytaniu. :)

      Usuń
  11. Już o tym kiedyś pisałam i pewnie się powtórzę, że takie książki (czyt. fantasy) to nie dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wspaniale jest mieć taki wybór czytelniczy, każdy znajdzie w literaturze coś dla siebie. :)

      Usuń
  12. Recenzja świetna i zachęcająca, a moja lista książek stale się powiększa, jednak może kiedyś po nią sięgnę. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja lista książek do przeczytania również stale się wydłuża, ale ja lubię taki dreszczyk wyczekiwania na spotkanie z książkami, tyle interesujących przygód na mnie czeka. :)

      Usuń
  13. Tą opinię mogłam przeczytać i zgadzam się w 100 %. :) Też niemożliwie zatraciłam się w książce i nie istniał czas wokół. Po skończeniu czułam ogromny niedosyt i teraz już czeka na mnie 2 tom na regale :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wyczekiwanie na kolejny tom też ma swój urok, choć nie ukrywam, że niecierpliwość często daje o sobie znać. :)

      Usuń
  14. Przyznam szczerze, że ta trylogia dopiero ostatnio do mnie dotarła. Jej pojawienie się na rynku wydawniczym zupełnie mnie ominęło, ale po Twojej recenzji jestem przekonana, że w najbliższym czasie muszę w końcu nadrobić zaległości.

    Dziękuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogłam doczekać się kolejnych tomów, już po zapoznaniu się z pierwszym wiedziałam, że to jest właśnie to, czego poszukuję obecnie w fantastyce. Rewelacyjnie mi się ją czytało, świeży powiew, bardzo ciekawie zaprezentowana. :) Wspaniała przygoda czytelnicza przed Tobą. :) Oczywiście, czekam na wrażenia. :)

      Usuń