wtorek, 26 lipca 2016

SŁODKIE LATO Mari Jungstedt 202/2016

INSPEKTOR ANDERS KNUTAS tom 5

"Lęk pojawiał się falami, zawsze niespodziewanie, niechciany niczym nieproszony gość. Tłamsił... Próbował nie dopuścić go do siebie i myśleć o czymś innym."

Autorka osadziła intrygującą akcję powieści głównie na dwóch niezwykle malowniczych wyspach będących prowincjami Gotlandii. Pierwsza z nich to Gotska Sandön, ze wspaniałym parkiem narodowym, krajobrazem bogatym w plaże, ruchome wydmy, bogate lasy sosnowe, niezamieszkana przez ludzi, ale za to będąca domem dla wielu rzadkich gatunków ptaków, owadów i roślin. Druga to Fårö, z ośrodkiem wypoczynkowym Sudersand, co roku w sezonie letnim bardzo chętnie odwiedzanym przez turystów, miłośników pieszych wędrówek, wycieczek rowerowych i spacerów wzdłuż plaż z widokiem na wystające z morza wysokie skały.

Kryminał czytamy z wielkim zainteresowaniem, mocno wciąga, ciekawie podana wielowątkowa fabuła, wyraziście wykreowane postaci, dynamiczna akcja, napięcie rośnie z każdym rozdziałem, wiele się dzieje, sytuacje zaskakują obrotem spraw. Intrygujący aspekt dramatycznych wydarzeń z przeszłości, umiejętnie wplatany w następstwo zdarzeń i fascynująco wzbogacający zagadkową historię. Dowiadujemy się sporo zaskakujących informacji o detektyw Karin Jacobsson, której życie prywatne było dotąd mocno skrywane. Odsłaniają się bolesne tajemnice wyjaśniające jej zachowanie, postawę i sposób bycia. Dużo też dzieje się w życiu ambitnego dziennikarza telewizyjnego Johana Berga i jego partnerki Emmy. Sympatyczne postaci, tak dobrze znane z poprzednich tomów, mocno im kibicujemy, śledzimy czy los przewidział dla nich szczęśliwy scenariusz splotów okoliczności. Książka będąca świetną propozycją na kilka godzin satysfakcjonującego zaczytania.

Zabójstwo przedsiębiorcy budowlanego Petera Bovide wstrząsa mieszkańcami i wywołuje wielkie zaniepokojenie. W tej odsłonie cyklu, pod urlopową nieobecność inspektora Andersa Knutasa, śledztwo prowadzi Karin Jacobsson, od niedawna jego zastępczyni. Zagadkowa sprawa morderstwa zaczyna się coraz bardziej komplikować, co więcej, do niemal identycznej zbrodni dochodzi w kamieniołomie w nadmorskiej miejscowości Slit. Policja stara się jak najszybciej wychwycić wzajemne powiązania i zależności między ofiarami. Na jakie wątki poboczne trafią podczas zagłębiania się w kolejne przypuszczenia i domysły? Ile warstw prawdy z przeszłości będą musieli odsłonić zanim dotrą do istoty rozgrywających się wydarzeń? Czy uda im się ustalić tożsamość mordercy, wyraźnie działającego pod wpływem silnych emocji, oddać go w ręce sprawiedliwości?

"Niewidzialny" tom 1, "Niewypowiedziany" tom 2, "We własnym gronie" tom 3, "Umierający dandys" tom 4

5/6 - koniecznie przeczytaj
kryminał

Data premiery: 20.07.2011

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Bellona. :)

18 komentarzy:

  1. Muszę koniecznie sięgnąć po te książki, bardzo mnie zachęciłaś!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, sama jeszcze nie przeczytałam wszystkich tomów, ale już teraz wiem, że będzie mi brakować kolejnych. :) Miłego zaczytania! :)

      Usuń
  2. Brzmi świetnie! Jestem pod wrażeniem i nie słyszałam wcześniej o tych książkach. Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że i ja całkiem przypadkowo na nie trafiłam szukając innych tytułów, cieszę się, że trafiły do mnie, mnóstwo satysfakcjonującego zaczytania. :)

      Usuń
  3. Tej serii kryminalnej nie czytałam, ale po tym co napisałaś chętnie bym ją poznała. Teraz czytam powieść Faye Kellerman ,,Zabawy z bronią".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A z tą książką spotkanie mam zaplanowane w weekend, czeka na półce i uśmiecha się do mnie, tym bardziej, że poprzednia książka tej autorki nie rozczarowała mnie. :)

      Usuń
  4. Wysoko ocena a to coś musi świadczyć.
    Wielowątkowa z jednym morderstwem który wstrząsa wszystkich.
    Okej...to może być nie zła książka :D
    Zapraszam do mnie :D
    http://recenzumkomiksiarza.blogspot.com/2016/07/ultimate-origins.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię kryminały, które oferują nam coś więcej niż tylko intrygującą fabułę, ciekawe postaci, zaskakujący przebieg akcji, ale również taką wartość dodaną, w tym przypadku to ten niepowtarzalny gotlandzki klimat. :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Dziękuję za nominację, lecz spragniona czytania, nie mam już czasu na takie zabawy, za to bardzo chętnie czytam u innych, wiele inspiracji można w nich znaleźć. :)

      Usuń
  6. Ostatnio sięgam po różne kryminały, więc dziękuję za ten post! Na pewno zabiorę się za czytanie i tej książki :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie na recenzję serialu ;)
    http://literacki-wszechswiat.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też kryminalny tydzień się stworzył, lubię tak przez kilka dni osadzić się w jednym gatunku, wiele frajdy mi to sprawia. :) A ta seria to bardzo przyjemna podróż czytelnicza. :)

      Usuń
  7. Chyba pierwszy raz słyszę o tej książce, ale bardzo lubię zagadkowa fabułę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam, bo niemal wszystkie tomy mają siłę przyciągania uwagi czytelnika, tylko pierwszy, jako debiutancka powieść autorki, wymagał kredytu zaufania, jednak i tak dobrze mi się go czytało. :)

      Usuń
  8. Zapowiada się ciekawie. Ostatnio mam pecha do książek. Męczę na siłę aby dokończyć. Będę miała na uwadze tę pozycję! 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami są takie dni, że trzeba sobie odpuścić czytanie, nie wchodzi, nie wychodzi, tak bywa. Ostatnio też zmuszona byłam zrobić sobie trzydniowy detoks od książek, tak na złapanie oddechu i powrót z większą siłą. :)

      Usuń
  9. Zapowiada się ciekawie. Ostatnio mam pecha do książek. Męczę na siłę aby dokończyć. Będę miała na uwadze tę pozycję! 😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy z tych tomów ma coś innego, ciekawego, dla czytelnika. Przemieszczamy się po Gotlandii, poznajemy nowe motywy zbrodni, wnikamy w zaskakujące obroty spraw... Sympatycznego zaczytania! :)

      Usuń