sobota, 2 lipca 2016

PRZYGODY TELEPATKA I MELEPETKA Magda Bielicka 177/2016

"Kiedy wiejskie myszy wróciły do domu, były pewne, że nie ma wspanialszego miejsca na świecie od ich Mysiej Norki."

Świetna książka dla dzieci, ale również dorośli znajdą wiele przyjemności w czytaniu jej. Niesamowite przygody dwóch gryzoni z Mysiej Norki, mieszkających w wiejskim domku, w przytulnym mieszkanku ukrytym w dziurze ściany. Często szybciutko migną uważnemu obserwatorowi w zakamarkach kuchni w poszukiwaniu smacznego pożywienia. Ciekawi świata, choć z dużymi obawami, to i tak chętnie wyruszają w dalekie podróże, do centrum miasta i jego przedmieść. Bracia żyją w wielkiej zgodzie i miłości, wzajemnie się wspierają, pomagają i troszczą o siebie. Melepetek, bardzo żywiołowy i szybki w czynach, typowy marzyciel, nastawiony na nieustanne poznawanie czegoś nowego. I Telepetek, najpierw myślący, później działający, lubiący mieć z góry określony plan, rozsądny i zaczytany w książkach.

Podoba się nam to intrygujące kontrastowe zestawienie charakterów głównych postaci. Natychmiast wywołują w nas ciepłe uczucia, podziwiamy za odwagę i dobre serduszka, martwimy się, kiedy wpadają w tarapaty. Chętnie identyfikujemy się z postaciami, dostrzegamy w nich wiele znajomych nam cech. Książka oferuje interesująco opowiedziane cztery historie o tych sympatycznych myszkach. Wciągająca narracja, dynamiczny rytm, towarzyszące nam podczas czytania wzruszenia i uśmiechy. Publikację współtworzą wspaniale ilustracje, mocno przekonywujące i oddziałujące na wyobraźnię młodego czytelnika. Jesteśmy pod ogromnym wrażeniem, jak bardzo tekst i rysunek wzajemnie uzupełniają się, tworząc fascynującą, atrakcyjną i wartościową całość. Czujemy, że przygody myszek stworzone zostały prosto z potrzeby serca, a takie właśnie lektury najbardziej przekonują dzieci, intuicyjnie wychwytujące uczucia zawarte między słowami. Ciekawa fabuła z cennymi i pouczającymi życiowymi przesłaniami.

Przekonujemy się, że warto i trzeba porozumiewać się z innymi, nieco ustąpić, wypracować wspólnie rozejm i obustronnie korzystać z niego, połączyć siły we wspólnym celu i działaniu. Po bliższym poznaniu okazuje się, że wróg wcale nie jest taki zły i straszny jak nam się wydawało. Opłaca się rozwiązywać konflikty i kłótnie, odrzucając impulsywność i gniew, a przywołując rozsądek. Należy wykazywać się empatią w stosunku do drugiej osoby, dostrzegać jej ból, rozpacz, samotność, starać się pomóc na miarę własnych sił, być dumnym ze swojej postawy i dobrych uczynków. Szanować przyjaciół i pamiętać o nich, nawet jeśli nie zawsze mamy okazję spotkać się z nimi, mieszkać blisko nich. Wspaniałe opowieści, wypełnione sugestywnym obrazem, edukacyjnymi bodźcami i rewelacyjną zabawą. Zajrzyjcie do świata myszek Telepatka i Melepetka. Dowiedźcie się, w jakie kłopoty wpadną przez swoich kuzynów Kostropatka i Filantropka? Jak groźny i niebezpieczny potrafi być Kotosmok? Czy maleńka mrówcza Królowa Klara mogłaby pomóc dużo większym od niej zwierzątkom? W jaki sposób pies Tuptuś znalazł nowy dom i przyjaciół? I czego tak bardzo boi się pająk Stanisław?

4.5/6 - warto przeczytać
literatura dziecięca

Data premiery: 24.05.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Novae Res. :)

44 komentarze:

  1. Naprawdę zaskakujesz mnie swoim przekrojem literatury! :) U Ciebie zawsze znajdę coś czego bym się nie spodziewała :) I tym razem mnie nie zawiodłaś! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłam wybrać spośród książek dla starszego czytelnika, jednak bardzo lubię od czasu do czasu znów poczuć w sobie duszę dziecka, tak na poprawienie nastroju czy przeżycie ciekawej czytelniczej przygody, z uśmiechem i radością w sercu. :) Czytajmy książki dla dzieci, tyle w nich ciekawych inspiracji. :)

      Usuń
  2. Super! Jak to mówią nie oceniaj książki po okładce
    Na pierwszy rzut oka nie kupiła bym jej ale po takiej recenzji wiem ,że książka jest świetna. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A mnie wręcz odwrotnie, to właśnie okładka przyciągnęła moją uwagę, dlatego zdecydowałam się wybrać książkę spośród innych. A ilustracje moim zdaniem są rewelacyjne. :)

      Usuń
  3. Szukam książek na wakacyjny wyjazd dla mnie i dzieciaków. Twoje recenzje baaardzo mi pomagają :) Dzięki za takie wpisy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, moje dzieciaki tez lubią, kiedy im coś podsuwam do przeczytania. :) A ta książka zdecydowanie ma w sobie coś niezwykle sympatycznego i ciepłego. :)

      Usuń
  4. Coś dla mojej chrześnicy :) Przekrój literatury masz niezły, to prawda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka warta polecenia, jak najbardziej. :) W literaturze wciąż poszukuję różnej tematyki, nastroju, inspiracji, w ten sposób spełniam się. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  5. Mojemu synkowi na pewno się spodoba:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ciekawym pomysłem będzie zabawa z dzieckiem w wymyślanie kolejnych przygód tych sympatycznych myszek. :)

      Usuń
  6. Choć to pozycja dla dzieci, chętnie bym przeczytała ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka z pewnością przypadnie do gustu mojemu synkowi i ma szansę sporo się z niej nauczyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dzieciaki bardzo chętnie się w nią zapoznały. Lubią takie historie o zwierzątkach bohaterach. :) Pozdrawiam ciepło. :)

      Usuń
  8. Brzmi naprawdę ciekawie chętnie zaopatrze córkę w tą lekturę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wartościowe przesłania, ciekawa historia, przyjemny styl i jeszcze rewelacyjne ilustracje. :)

      Usuń
  9. Brzmi naprawdę ciekawie chętnie zaopatrze córkę w tą lekturę

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno Przygody TELEPATKA I MELEPETKA znajdą się w naszej bibliteczce. Jak to dobrze, że są ludzie, którzy w taki wspaniały sposób potrafią zrecenzować książkę i zachęcić do jej czytania
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli książka spełni nasze oczekiwania to warto ją opisać dla innych. :)

      Usuń
  11. Fajnie, że opisujesz różne kategorie książek :)
    Podobają mi się takie książki, które wzbudzają ciepłe uczucia do bohaterów. Nie słyszałam o tej bajce, ale z pewnością zapamiętam tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubię buszować po różnych gatunkach literackich, do literatury dziecięcej i młodzieżowej też bardzo chętnie zaglądam. Inspiracje czytelnicze czekają na nas. :)

      Usuń
  12. Zawsze coś ciekawego u Ciebie wyczytam😉. Fajne stworki. Moi synowie na pewno je polubią.

    OdpowiedzUsuń
  13. Książeczka będzie miała premierę w moje urodziny, więc może kupię sobie jako prezent :) Bardzo podobają mi się imiona bohaterów - a sądząc z opisu mój charakter jest mieszanką wybuchową obu myszek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myszki są niezwykle sympatyczne, mają swoje różne charakterki. ;)

      Usuń
  14. okładka mnie nie zachęciła, ale recenzja juz tak :) moze to ksiazka idealna na czytanie do parku na swiezym powietrzu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak najbardziej, my też chętnie czytamy na świeżym powietrzu, w ramach spacerów czy wędrówek. :)

      Usuń
  15. Jadę w czwartek na urodziny do pewnej miłej panienki, więc wiem co dla niej kupię.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetna książka. czegoś takiego dla mojego Łobuza potrzebowałam. Może ona do niego przemówi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A "Koszmarnego Karolka" próbowałaś, mój łobuziak jest nim zachwycony. :)

      Usuń
  17. Uwielbiam tę książkę :) Niedawno czytałyśmy razem z córkami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Zapowiada się świetnie, szukam własnie takich książeczek dla mojego synka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta powinna się spodobać, bardzo ciekawa oprawa graficzna. :)

      Usuń
  19. szukam właśnie czegoś dla 6latka, chyba się nada, prawda?

    OdpowiedzUsuń
  20. Już kiedyś mówiłam, że lubię książki z przesłaniem, więc pozostaje mi tylko się powtórzyć. Moja córka powoli zaczyna wykazywać zainteresowanie książkami, więc może niedługo nasza biblioteczka się powiększy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas niemal każdego dnia nowa książeczka wzbogacała domowy księgozbiór. :)

      Usuń
  21. ale fajna propozycja! Sama chętnie poczytam :)

    OdpowiedzUsuń