czwartek, 7 lipca 2016

MÓJ NAJWIĘKSZY BŁĄD Paula Daly 183/2016

[PREMIEROWO]

"Ci, którzy nie mają innego wyjścia, zwykle jakoś sobie radzą. Ci, którzy tylko bawią się w biznes, ponoszą klęskę."

Thriller czyta się błyskawicznie, mocno wciąga, świetnie stopniowane napięcie i intrygująca narracja. Bardzo dobry i nietuzinkowy pomysł na fabułę, ciekawie przeplatające się zaskakujące wydarzenia, dylematy moralne. Niezwykle atrakcyjne profile powieściowych postaci, często zaskakują różnorodnymi cechami, przyjętym systemem wartości i niecodziennym zachowaniem, co tylko wyśmienicie urozmaica barwną akcję, powoduje, że ciężko jest przewidzieć, jaki obrót przyjmą sprawy. Nie brakuje niespodziewanych zwrotów, nagłych przyspieszeń, atmosfery silnych niepewności i obaw. Wszystko to silnie przykuwają uwagę czytelnika. W zakończeniu spodziewałam się jeszcze mocniejszych tonów, być może dosadniejszego wydźwięku w stosunku do całej treści książki, ale to już naprawdę sprawa bardzo indywidualna dla każdego odbiorcy. Świetna rozrywka czytelnicza, doskonale wczuwamy się w zmieniający się klimat i z zainteresowaniem wychwytujemy psychologiczne niuanse charakterystyk bohaterów.

Roz Toovey to młoda matka, fizjoterapeutka, której w krótkim czasie załamuje się życie osobiste i zawodowe. Jest w trakcie rozwodu, straciła wymarzoną firmę, wpadła w spiralę zadłużenia, grożą jej komornicze egzekucje. Pragnąc zapewnić synowi normalne dzieciństwo, bez troski o podstawowe potrzeby, podejmuje desperackie kroki ratowania fatalnej sytuacji finansowej w niekonwencjonalny sposób. Przyjmuje propozycję, którą w innej sytuacji nawet nie brałaby pod uwagę. Nie przewiduje ceny, jaką będzie za nią płacić, kiedy niemal wszystko zacznie obracać się przeciwko niej. W książce znajdziemy wiele ludzkich ułomności, zaślepionej miłości, bezwzględnej zazdrości, perfidnego szantażu, defraudacji i zbrodni. Jakie okoliczności są w stanie zmusić człowieka do podjęcia bardzo niebezpiecznych kroków? Jak cienka jest granica między tym co akceptowalne a tym co niedopuszczalne? Czy moralność można w nieskończoność rozciągać w zależności od punktu widzenia? Dlaczego jedno nie do końca przemyślane i zbyt pochopne postanowienie może odmienić całe życie komuś i jego najbliższym? Czy można ustrzec się fatalnych w skutkach decyzji, kiedy nieustannie zagęszczają się problemy, trudności i komplikacje?

4.5/6 - warto przeczytać
thriller

Data premiery: 07.07.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Prószyński i S-ka. :)

22 komentarze:

  1. Zazdroszczę! Chętnie bym się skusiła na tę książkę, gdyby tylko nadarzyła się okazja. To w sumie dość dziwne, bo nie jestem wielką fanką tego typu literatury ;)

    www.maialis.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciągnie nas w te ścieżki literatury, w które rzadziej zaglądamy, szukamy inspiracji, czegoś nam w danym momencie potrzeba, coś niewątpliwie kusi. :) Chętnie sięgam po thrillery, po prostu lubię tak czasami dobrze się czytelniczo bać. :)

      Usuń
  2. Fabuła tego thrillera jest naprawdę zachęcająca do lektury. Ciekawa jestem, na jaki krok niekonwencjonalny zdecydowała się bohaterka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego oczywiście nie zdradę, aby nie psuć przyjemności czytania. :) Przy okazji innej lektury już kiedyś się zastanawiałam, jak ja bym postąpiła w podobnej sytuacji, wielka niewiadoma. :)

      Usuń
  3. Jestem ciekawa, jaką propozycję przyjęła bohaterka. Wydaja mi się, ze spodoba mi się ta książka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieść ma w sobie coś, co z pewnością przyciągnie do niej wielu czytelników. :)

      Usuń
    2. Nie wątpię. Chętnie ją przeczytam.

      Usuń
    3. Czekam zatem na wrażenia. :) Sympatycznej lektury! :)

      Usuń
  4. Ale brzmi świetnie! Narobiłaś mi ogromnego apetytu na książkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo to takie dobre, szybkie, ale też i wciągające zaczytanie, w sam raz na świetny relaks z odrobiną niepewności i czytelniczego zagrożenia. :)

      Usuń
  5. Dużo ważnych i trudnych tematów jest tu poruszonych. Przeczytam z chęcią. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania! Czekam na Twoje wrażenia. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  6. Nie znam tej książki, ale brzmi całkiem ciekawie, więc będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam tylko do niej na chwilkę zajrzeć, ale natychmiast wciągnęła mnie w swój świat, lubię kiedy książka tak mnie kusi. :)

      Usuń
  7. Po okładce pomyślałam, że to romans, obyczajówka. Nie sądziłam, że to thriller. Zainteresowałaś mnie tą książką! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, że zainteresowałam, trzeba się dzielić dobrymi wrażeniami czytelniczymi, jest tyle ciekawych tytułów, a my musimy spośród nich wybierać. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  8. Nie przepadam za takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego mamy taki ich wybór, aby móc znaleźć coś dla siebie. :)

      Usuń
  9. Skoro nawet Tess Gerritsen poleca, to muszę zdobyć tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń