niedziela, 17 lipca 2016

PIRANIA NA KOLACJĘ Magda Bogusz 194/2016

"Byłam okrutnie zmęczona, ale tamten widok, to poczucie, że wszystko wokół nas jest tak idealnie poukładane, było tak magiczne, że nawet wycieńczenie organizmu, głód i mróz nie mogły tego zepsuć. I dzisiaj już wiem, co znaczy, że piękno może zaprzeć dech w piersiach."

Nie potrafię wskazać, co najbardziej podobało mi się w tej publikacji, wciąga z wielu powodów. To mieszanka pozytywnego zakręcenia na poznawanie świata, fascynującej pasji podróżowania, umiejętności realizowania własnych marzeń, nawet jeśli spontanicznie powstających, ogromnej ciekawości natury, ludzi, kultur, tradycji, dostrzegania ich odmienności i podobieństw. Wrażliwość na przyrodę, jej piękno i dzikość, wyszukiwanie zakątków spoza turystycznych przewodników. Umiejętność wychwytywania i oddawania klimatu, kolorytu i charakteru miejsc ujarzmionych przez człowieka, wielkich metropolii, miast, miasteczek, wsi. Imponująca zdolność do wyrzeczeń w imię podróżowania, ogromna odwaga, niezłomna konsekwencja, intuicyjne łapanie nadarzających się okazji, romantyczne liczenie na łut szczęścia i uśmiech losu. Warto wspomnieć również o szczerej, prawdziwej, prowadzonej z wyczuciem i pięknym słowem narracji, wzbogaconej dobrym humorem i celnymi spostrzeżeniami. Wszystko sprawdza się doskonale, prowadzi ścieżką kolejnych przystanków na naszej wyjątkowej planecie, wędrówce poprzez lądy i oceany.

Dzięki książce uczestniczymy w interesującej podróży dookoła świata, swobodnie poddajemy się wyczerpującej relacji, zdobywamy informacje, chwytamy wrażenia, odświeżamy własne wspomnienia. Poddałam się zwłaszcza fascynującym opowieściom obejmującym Ocean Spokojny, jego urocze wyspy i zakątki, do których jeszcze nie miałam okazji zawitać. Chłonęłam z wielką uwagą i zaintrygowaniem, zaglądając jednocześnie do map, atlasów, wyszukując w internecie zdjęć i filmów. Pozytywnie zazdroszczę spojrzenia w głąb Ziemi na Vanuatu, wulkany to wspaniały żywioł, a relacja z perspektywy stąpania po cienkiej skorupie pływającej na czerwonej magmie, silnie oddziałuje na wyobraźnię. W publikacji znajdziemy mnóstwo intrygujących opisów miejsc, nie sposób ich wszystkich wymienić, najlepiej do nich zajrzeć i poczuć niesamowity dreszczyk niekłamanej ciekawości podróżniczej. Magda i Tomek, 1405 dni w podróży dookoła świata, samolotem, samochodem, motocyklem, jachtem, rowerem, a nawet przez chwilę mułami. Odkrywali tajemnice i magię czterech kontynentów, dwudziestu siedmiu krajów, wielu cudownych regionów, nietuzinkowych krajobrazów, mniej lub bardziej sympatycznych zwierząt, fascynujących kultur, intrygujących tradycji, barwnych strojów, brzmienia języków, ciekawych ludzi. Czytelnik razem z nimi, gdzieś tam ukryty między stronami książki, przeżywający i ekscytujący się, dostający niecodzienną możliwość posmakowania niezwykłej przygody.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura podróżnicza

Data premiery: 15.06.2016

Za możliwość przeczytania książki dziękuję TaniaKsiazka.pl :)

88 komentarzy:

  1. Podróż z książką i dzięki książce - zapamiętuję ten tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Opis zakątków spoza wszelkich przewodników-to musi byc ciekawa książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest tyle zakątków na świecie, nie jesteśmy w stanie dotrzeć nawet do części z nich, dlatego takie relacje z podróży wnoszą tak wiele w nasze wyobrażenie o świecie. :)

      Usuń
  3. Uwielbiam podróże, więc to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sympatycznego zaczytania! I oczywiście czekam na wrażenia po przeczytaniu książki. :)

      Usuń
  4. u Ciebie jak zawsze bardzo ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Staram się zaglądać w różne gatunki literackie, zawsze coś znajdę w nich dla siebie. :)

      Usuń
  5. Koniecznie muszę przeczytać, zapisuję na moją listę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Książka wciąga i to bardzo. :) Czekam zatem na Twoje wrażenia. :)

      Usuń
  6. Uwielbiam podróże, książka mnie zafascynowała!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To niesamowita i fascynująca podróż, niezapomniane wspomnienia, jak dobrze, że autorka się nimi z nami dzieli, dzięki temu i my uczestniczymy w tej wędrówce po czterech kontynentach. :)

      Usuń
    2. Nie zawsze możemy sobie pozwolić na wyjazdy, więc fajnie sobie chociaż poczytać.

      Usuń
    3. Dlatego właśnie teraz sporo sięgam po takie publikacje, czytając je czuję, jakbym sama mogła w tej podróży uczestniczyć, choć w niewielkim wymiarze, ale zawsze. :)

      Usuń
  7. Wygląda ciekawie :) dodane doo kolejki czytelniczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Interesujące zaczytanie, takich książek właśnie szukam, od razu chce się pakować plecak i wyruszać poznawać świat. :)

      Usuń
  8. Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, bo książka warta rekomendacji. :) Miłego czytelniczego podróżowania! :)

      Usuń
  9. Też otrzymałam ten tytuł od "Taniej książki". Widzę, że mamy podobne gusta. Mam nadzieję, że i na mnie wywrze ta książka pozytywne wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam słabość, że nie potrafię oprzeć się książce z literatury podróżniczej, uwielbiam śledzić zawarte w nich informacje, ciekawe perspektywy, wiele wówczas przypomina mi się z moich wędrówek, sporo poznaję nowych regionów. :)

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Dlatego warto udać się w taką podróż, cztery lata poznawania świata w jednej książce, a my zaczytani w tę relację. :)

      Usuń
  11. Uwielbiam tego typu powieści, więc na pewno nie odmówię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem wspaniałej przygody z książką życzę i oczywiście czekam na wrażenia po jej przeczytaniu. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  12. Bardzo mi się podoba ta propozycja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Świetnie napisana, czyta się z wielką zachłannością. :)

      Usuń
  13. Wow! Idealne książka na podróż i idealna książka dla mnie. Bardzo chętnie po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spojrzenie na świat ciekawym podróżniczym okiem, wielka pasja i chęć poznawania tego, co odmienne, choć bliskie sercu. :) Sympatycznych przygód z książką w ręku. :)

      Usuń
  14. Podziwiam każdego, kto ma na tyle odwagi, żeby wyruszyć w taką podróż - ile niebezpieczeństw czyha na człowieka! Za to z drugiej strony ile piękna można zobaczyć, niesamowite :)
    Recenzja jest świetna, zdecydowanie zachęciłaś mnie do przeczytania tej pozycji, a chyba to miałaś na celu! Podziwiam, że tak wiele czytasz i recenzujesz. Profesjonalistka w każdym calu.

    Pozdrawiam cieplutko!

    Ps. Nie chcę robić chamskiej reklamy, ale u siebie organizuję konkurs z nagrodą książkową, więc jeżeli miałabyś ochotę, to wpadnij do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie do takich podróży trzeba się odpowiednio mentalnie przygotować, nabrać tej odwagi i pewności, takiego uczucia, że nic nie jest w stanie nas zawrócić z obranej drogi, którą pchani jesteśmy przez ciekawość świata. :) Często podróżowałam pod wpływem tej wewnętrznej siły i wiem, jakie to wspaniałe uczucie. :) Nareszcie mogę czytać w wymiarze mocno satysfakcjonującym, dlatego też i więcej notatek o książkach, dziękuję za miłe słowa i pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  15. Ja ja dobrze znam to uczucie, jakie opisane jest w ostatnim zdaniu cytatu. Mało tego, dzięki podróżom odkryłam, że prawdziwe piękno potrafi sprawić ból i wyciska łzy. Brzmi to paradoksalnie, ale tak właśnie się czułam! Natomiast ja takich książek jak ta czytać nie mogę, ponieważ jak napisałam czytelnik przezywa, ekscytuje się, cieszy z przeżywanych przygód, książka mówi o pasji podróżowania. Takie książki zawsze sprawiają, że zaczynam niecierpliwie przebierać nogami, i z powodu niemożności natychmiastowego ruszenia w podróż zaczynam czuć się bardzo nieszczęśliwa ;) Już sama Twoje recenzja sprawiła, ze z tęsknotą myślę o upragnionym urlopie, a to dopiero w listopadzie.... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tam miało być: "napisałaś" :)

      Usuń
    2. :) U mnie też natychmiast pojawia się syndrom niecierpliwego poruszania nogami, aby móc jak najszybciej udać się w jakiś zakątek świata, chłonąć jego odmienność, szukać podobieństw, ciekawych inspiracji, cieszyć się pełną radością podróżowania. :) Wyczekiwanie na coś przyjemnego, tez ma swój wielki plus. :)

      Usuń
  16. Intrygujący tytuł :) Dawno nie czytałam niczego podróżniczego, a taka relacja musi być super. Też dopisze do listy do przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaciekawił mnie okres czterech lat w nieustannej podróży, ilość zwiedzonych miejsc, sposób odnalezienia się w nowej rzeczywistości, to wszystko ma niewątpliwie swój magiczny urok. :) Miłego podróżowania z książką w ręku. :)

      Usuń
  17. książka dla nas idealna :) dzięki

    OdpowiedzUsuń
  18. namiastka tamtego świata, język i klimat książki, to chyba to co sprawia, że nie można się od książki oderwac:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak, i oczywiście jeszcze ta niesamowicie silna pasja, która pozwala marzeniom się realizować. :)

      Usuń
  19. Odpowiedzi
    1. A także przed nią. :) Uwielbiam takie reportażowe zaczytanie. :)

      Usuń
  20. dzięki... trzeba dopisać do listy

    OdpowiedzUsuń
  21. Dzięki! Akurat szukałam kolejnej lektury :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A zatem miłej lektury i chętnie poznam Twoją opinię o niej. :)

      Usuń
  22. Nie znam, ogólnie ostatnio u mnie z książkami podróżniczymi ciężko. Pod względem literackim obracam się teraz w zupełnie innych klimatach. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja wędruję tak między gatunkami, trochę tu, trochę tam, wszędzie szukając inspiracji. :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  23. Zaciekawiłaś mnie, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja przyjaciółka czytała tę książkę. Bardzo sobie chwaliła. Mam nadzieję,że niebawem wpadnie w moje ręce :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Na razie za moja lista czytelnicza dopchana do ostatniej pozycji. Może kiedyś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podróże trzeba smakować, na każdą przyjdzie odpowiednia chwila. :)

      Usuń
  26. Przekonał mnie ten cytat, bo to samo uczucie mi towarzyszyło przy Taj Mahal:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również wielokrotnie tego doświadczałam, dlatego zdecydowałam się go wybrać spośród innych. :)

      Usuń
  27. Zachęciłaś do przeczytania, może zamówie na świeta ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przygoda, z której odnosi się wiele korzyści, w sam raz dla podróżniczej duszy. :)

      Usuń
  28. Brzmi fajnie, lubię książki podróżnicze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnie po nie sięgam, interesujące namiastki prawdziwych przygód, których teraz nie mogę doświadczać. :)

      Usuń
  29. O książce nigdy nie miałam okazji słyszeć. Wszystko brzmi bardzo intrygująco. Taka podróż z książka :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie podróże z książką też bardzo smakują, warto się w nie udać. :)

      Usuń
  30. Myślę, że to gratka dla wszystkich fanów podróży i odmiennych kultur, tradycji :). Coś dla mnie! Pozdrawiam, Mamatywna :).

    OdpowiedzUsuń
  31. Brzmi dobrze! Uwielbiam zwiedzać i lubię też książki podróżnicze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam wrażenie, że dzięki temu poszerza się nasze widzenie świata. :)

      Usuń
  32. Lubie książki podróżnicze. Nawet napisałam o tym jeden artykuł na naszym blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pragnę wrócić do podróży w realnym świecie, na razie jednak muszę ograniczyć się do książek. :)

      Usuń
  33. Dzięki za polecenie, jak będzie okazja to chętnie sięgnę po tę książkę!

    OdpowiedzUsuń
  34. Świetnie że napisałaś o tej publikacji - właśnie ją zamówiłam i się zastanawiałam czy dobrze zrobilam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie się bardzo spodobała. :) Chętnie poznam Twoje wrażenia. :)

      Usuń
  35. Książki podróżnicze mają swój urok. Choć najbardziej wciągał mnie zawsze Fiedler i ... Cejrowski. Widać pora znaleźć kolejnych podróżników ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnóstwo podróżników pisze reportaże ze swoich wędrówek, a ja bardzo lubię się w nie zagłębiać. :)

      Usuń
  36. Twoje recenzje brzmią jak wstęp do interesującej powieści. Kto czy pewnego dnia sama nie zostaniesz autorką książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam takich aspiracji, a przede wszystkim predyspozycji, mam wrażenie, że podczas pisania książki zbyt wiele przygód czytelniczych by mnie ominęło. :)

      Usuń
  37. Każda książka podróżnicza przenosi nas w świat fantazji. Dlatego tak bardzo lubię je czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Ahhh coś idealnego dla mnie :) Uwielbiam takie książki, a na nią już z niecierpliwością czekam :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Zapisane na liście "do przeczytania". Spodziewam się kolejnych inspiracji i motywacji - tym bardziej że wielu w nas tak marzy o podróży dookoła świata.. Dzięki !

    OdpowiedzUsuń
  40. Jakiś czas temu połykałam książki podróżnicze jedna za drugą a potem zaczęłam mieć przesyt. Teraz znowu zaczynam się rozglądać, więc może i po tę sięgnę. Dzięki za polecenie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to przychodzi falami, zatem wydaje się, że to naturalny proces. :)

      Usuń
  41. Piękna recenzja! Ląduje na mojej liście 'Do przeczytania', dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  42. takie historie zdecydowanie wolę w formie reportażu telewizyjnego, można więcej zobaczyć

    OdpowiedzUsuń