sobota, 9 lipca 2016

TEN JEDYNY Emily Giffin 185/2016

"To, co w życiu najlepsze, tylko wydaje się proste."

Książka ciekawa, wciągająca, szybko się czyta, nie przeszkadzały mi futbolowe szczegóły, gdyż stanowiły świetne i uzasadnione tło do opowiadanej zawiłej historii miłości, która zaskoczyła wszystkich, a już najbardziej angażujące się w nią osoby. Po raz kolejny okazuje się, że im trudniejsza miłość, tym większa determinacja, aby się urzeczywistniła, przyniosła ukojenie i spełnienie. Jednak, czy z pewnością była to prawdziwa miłość, zdecydowana rozwijać się na przekór wszelkim przeciwnościom? A może jednak niezwykłe zauroczenie i zafascynowanie, wielka namiętność, próba wypełnienia straty po bliskiej osobie czy obawa przed samotnością?

Śledzimy niezaprzeczalnie silne uczucie, towarzyszące mu ogromne emocje, jednak na ile jest ono szczere i trwałe musielibyśmy przekonać się poprzez poznanie losów głównych postaci powieści za kilkanaście lat, kiedy w oczarowanie wkradną się odcienie zwykłej codzienności. Z wielkim zainteresowaniem poznałabym przyszły scenariusz życia głównych bohaterów, jednak przyjemność własnego ich napisania w wyobrażeniach też ma niewątpliwie swój urok. Trzeba przyznać, że autorka świetnie stopniuje napięcie, podsuwa kolejne wątki, niby przewidujemy przebieg zdarzeń, a jednak z miłą chęcią poszukujemy potwierdzenia lub zaprzeczenia wysuwanych przypuszczeń. Jednocześnie otrzymujemy fabułę mocno nasyconą wzruszeniem, tęsknotą, wątpliwościami i obawami. Nie brakuje ciekawych zwrotów akcji, w naturalny sposób poprowadzonych dialogów, dodających powieści smaczku i lekkiej niepewności.

Shea, dziennikarka, zafascynowana futbolem, z jego perspektywy postrzega otaczający ją świat, co więcej także bliskie osoby. Można powiedzieć, że z wielką siłą utożsamia się z tą dyscypliną sportu, podporządkowuje jej życie, wykształcenie, pracę i ambicje. Jednak trzydziestolatka nie do końca jest szczęśliwa, czuje narastającą potrzebę uporządkowania życia, zrobienia czegoś nowego, może nieco szalonego. Jednocześnie tkwi w pewnym zawieszeniu, nie potrafi wykonać pierwszego kroku obawiając się odrzucenia i porażki. Kobieta angażuje się w związki, których do końca nie rozumie, nie potrzebuje, nie chce, mija trochę czasu zanim dostrzeże ich prawdziwe oblicze. I wówczas do głosu dochodzi niezawodne serce, domagające się wielkiej uwagi i uświadamiające swoje potrzeby. Książka w nieco innym klimacie niż dotychczasowe tej autorki, zdecydowanie ma w sobie coś, co powoduje, że nie możemy się od niej oderwać, niecierpliwimy się, co na nas czeka w kolejnym rozdziale. Pięknie opisane najgłębsze i najskrytsze uczucia, interesujące ukazanie ich potęgi i barw.

4.5/6 - warto przeczytać
literatura obyczajowa

Data premiery: 30.06.2014

Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Otwarte. :)

26 komentarzy:

  1. Nie znam twórczości tej pisarki, ale planuje niebawem to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam te książkę, całkiem mi się podobała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie ma w sobie coś, co powoduje, że chętnie się w nią zagłębiamy. :)

      Usuń
  3. Ostatnio sporo widzę książek tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja ostatnio też wszędzie natykam się na książki tej Pani :) może to znak aby w końcu przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy sięgnąć po jedną książkę, a już nie możemy powstrzymać się od kolejnych. :)

      Usuń
  5. Nie czytałam, ale planuję wszystko nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekam na Twoje pierwsze wrażenia, moje były bardzo sympatyczne. :)

      Usuń
  6. kolejna książka autorki z kolejną zachęcającą recenzją, chyba muszę w końcu przeczytać jakąkolwiek książkę autorki, bo wszyscy ją zachwalają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powieści wypełnione kobiecą duszą, zdecydowanie warto po nie sięgnąć. :)

      Usuń
  7. Mam w planach coś tej autorki, ale muszę znaleźć czas na jej książki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mocno wciągają, czyta się szybko, a i niecierpliwość czytelnicza o to, co dalej w fabule, cały czas się nas trzyma. :)

      Usuń
  8. Ciągle widzę recenzje książek Emily Giffin, a ja jeszcze nie przeczytałam żadnej książki tej autorki. Aż wstyd się przyznać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze dwa tygodnie temu też żadnej nie czytałam, a teraz bardzo się cieszę, że miałam okazję się z nimi zapoznać. :)

      Usuń
  9. Myślę, że się skuszę, jeśli tylko nadarzy się okazja :) Aktualnie poluję na jej najnowsze dziecko ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłego polowania i sympatycznego zaczytania. :) Tu można przeczytać fragment najnowszej powieści "Pierwsza przychodzi miłość": http://otwarte.eu/news/200-przeczytaj-fragment-najnowszej-powiesci-emily-giffin?utm_source=BookEndorfina&utm_medium=blog&utm_campaign=Giffin :)

      Usuń
  10. Nie bardzo w moim guście książka, wolę jak więcej się dzieje, jakieś tajemnice, morderstwa, psychopaci i takie tam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poszukiwaczka mocnych wrażeń. ;) Też tak lubię, jednak często trzeba trochę ochłonąć i zająć się tą bardziej wrażliwą duszą czytelniczą, a książki Emily Giffin świetnie się do tego nadają. :)

      Usuń
  11. I kolejna książka tej autorki... A ja jeszcze żadnej nie czytałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już od pierwszej powieści przekonujemy się do stylu autorki, kreowanych postaci, poruszanych tematów, intrygującej fabuły, przyjemnie jest się tak zaczytywać. :)

      Usuń
  12. Mnie nadmiar futbolu jednak tutaj drażnił ;) Widzę, że bierzesz udział w cyklu z książkami Giffin tak jak ja ;)

    Pozdrawiam,
    Czytaninka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Futbol mi nie przeszkadzał, takie tło było konieczne, aby ukazać jak bardzo główna bohaterka jest w nim osadzona, skąd wywodzi się jej silne uczucie i własna tożsamość. :)

      Usuń
  13. A już myślałam, że jestem jedną z nielicznych osób, która nie czytała żadnej książki tej autorki :) w wakacje mam zamiar to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście pomysł jak najbardziej popieram, czekam na Twoje wrażenia po ich przeczytaniu. :) Sympatycznych przygód z tymi książkami. :)

      Usuń