poniedziałek, 11 maja 2020

POLOWANIE NA ZŁO Chris Carter

ROBERT HUNTER tom 10

"Przez jego ciało przetoczył się szept, zatruwający wszystko jak toksyna, zabierający go do miejsca, gdzie wszystko spowijała czerń."

Przygodę z serią zaczęłam od ósmego tomu i od razu wiedziałam, że to propozycja czytelnicza dla mnie, mega mroczna w klimacie, z wyrazistym i przekonującym głównym bohaterem, fascynującymi portretami czarnych postaci, złożoną intrygą. Właśnie takich książek wyszukuję na wieczorne czytanie, śmiało przenikających do wyobraźni, nie wahających się przed odmalowaniem brutalnego oblicza świata, zmuszających do ekscytującego rozszyfrowania zagadek zbrodni. Po spotkaniu z "Rozmówcą" i "Galerią umarłych", przekonałam się, że szalenie odpowiada mi dosadny i siarczysty styl opisów morderstw w wykonaniu Chrisa Cartera, przeczytałam wiele kryminałów, ale kreatywność autora potrafi zaskoczyć, sprawić, że przechodzą ciarki i dreszcze, a o to chodzi w tym gatunku literackim.

Lucien Hunter zbiega z więzienia i od razu pozostawia po sobie krwawe ślady gwałtownie odebranych żyć. Kameleon z najwyższej półki, perfekcyjny naśladowca, ekspert w zmianie wyglądu na zawołanie, arcymistrz manipulacji psychologicznej i kłamstwa, osobnik wyjątkowo inteligentny i sprytny. Doskonale kontroluje sytuację, nawet pod największą presją, a przy tym charakteryzuje się wirtuozowskim zdyscyplinowaniem i nieprzeciętną determinacją. Dokumentuje własne zbrodnie z realizacji wyznaczonej sobie absurdalnej misji badania umysłu psychopaty. To Hunter ustala zasady gry w kotka i myszkę. Czy można łudzić się złapaniem go? Czy największy morderca w historii Ameryki jest w stanie popełnić jakikolwiek błąd doprowadzający do niego?

Wydaje się, że jedyną osobą, która ma jakiekolwiek szanse w mega trudnej rozgrywce walki z czystym złem, jest detektyw Robert Hunter, studencki przyjaciel Luciena. Ucieczka i polowanie przyjmują wielopoziomową i powikłaną formę. Nawet jeden nieostrożny lub nieprzemyślany ruch może przesądzić o ludzkim życiu, a jedno spóźnienie lub wahanie wywołać lawinę nieszczęść. Narasta niezadowolenie i frustracja z powodu braku postępów w śledztwie. Jaki krytyczny stan musi osiągnąć sytuacja, jakie okoliczności zaistnieć, aby mogło dojść do przełomu w sprawie?

Podążanie tropem szaleńca sprawia mnóstwo zaciekawienia i satysfakcji. Pochylamy się nad portretem psychologicznym ekstremalnie zwyrodniałej osobowości i intensywnie przeciwstawiamy eskalacji jej zachowaniu. Sporo czasu poświęcamy rozszyfrowaniu szarady przygotowanej przez mordercę ponad stu osób, dopasowując znaczenie słów do przesłania, szukając ukrytego dna. Nie udaje się wpaść na właściwy trop, pożądany czynnik, podkręca zainteresowanie i niepewność. Thriller wypełniają wartkie rytmy, spektakularne incydenty, sensacyjne nuty, ciekawe postaci. Mam nadzieję, że szybko pojawi się okazja, aby nadrobić poprzednie tomy, bardzo na to liczę.

5/6 - koniecznie przeczytaj
thriller kryminalny, 380 stron, premiera 23.04.2020 (2019), tłumaczenie Mikołaj Kluza
Książkę "Polowanie na zło" zgarnęłam z półki "kryminały".

45 komentarzy:

  1. Z tego co piszesz, to thriller niemal doskonały, tak jak psychopatyczny morderca będący jego bohaterem... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To raczej nie dla mnie, w realnym świecie jest wystarczająca ilość zła, więc w książkach wolę bardziej optymistycznie :-)

      Usuń
  2. Wspaniała recenzja, bardzo zachęcająca :) Rzadko czytam kryminały, ale czuję się skuszona na ten gatunek :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  3. Też dopiero zabieram się za twórczość pana Cartera, mimo że już od dłuższego czasu śledzę jego poczynania — zapewne za sprawą moich pokręconych koleżanek, które są fankami Cartera. Nawet zdobyłam książki z autografem, a cholender jeszcze żadnej nie przeczytałam ;P Czas to nadrobić jak najszybciej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja zawsze nie zawodzisz, świetna recenzja, rewelacyjna. Uwielbiam takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  5. Za co zabierasz ksiazce jeden punkt? Opis bardzo zacheca

    OdpowiedzUsuń
  6. Ostatnio dość rzadko sięgam po kryminały, ale jeżeli już to robię to właśnie takie lubię czytać. Dlatego pewnie wcześniej czy później sięgnę po tą książkę. Na razie ogarniam hałdę hańby, która zebrała się w moim domu i mojej półce na Legimi ;).

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi niemalże doskonale i bardzo kusząco. Chyba się skuszę, ale mam co raz mniej czasu na czytanie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wolałabym i tak zacząć od początku serii.

      Usuń
  8. świetna recenzja, rewelacyjna

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie miałam okazji czytać wcześniej książek tego autora, ale być może po nie sięgnę w najbliższym czasie. Książka mnie zainteresowała i zapisuje sobie jej tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. nie sądziłam, że kiedykolwiek opis thrillera mnie tak zaciekawi, chyba znalazłam coś odpowiedniego dla siebie :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna, zachęcająca recenzja. Wpisuję książkę na swoją listę "do przeczytania"

    OdpowiedzUsuń
  12. Oja, aż mam dreszczyk emocji jak czytam tę recenzję. To zdecydowanie coś dla mnie, totalnie w moim klimacie. Na pewno sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie czytałam nic tego autora i na razie nie mam ochoty tego zmieniać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba nic tego autora nie czytałam. Ale wolę zaczynać od pojedynczych tomów, nie od razu od serii.

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię Cartera, ale tego chyba jeszcze nie czytałam...Asia

    OdpowiedzUsuń
  16. No tym muszę się zainteresować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mam na razie ochoty na psychpatów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też sięgam teraz raczej po lżejsze książki.

      Usuń
  18. Takie thrillery psychologiczne to lubię najbardziej!

    OdpowiedzUsuń
  19. Dlaczego jeszcze nie zdążyłam poznać się z tą serią? 😮

    OdpowiedzUsuń
  20. Dużo słyszałam o tej nowości, ponoć dobry kryminał

    OdpowiedzUsuń
  21. Mroczne klimaty! Takie lubię, chociaż ostatnio mało mam czasu na jakiekolwiek książki, zapisuję sobie tytuł na przeszłość

    OdpowiedzUsuń
  22. Aż powiało grozą! I bardzo dobrze, bo właśnie takie trzymające w napięciu lektury lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Na razie mam co czytać, ale zarekomenduję koleżance.

    OdpowiedzUsuń
  24. Dlaczego ja jeszcze nie przeczytałam nic tego autora? Muszę wreszcie przekonać się, czy rzeczywiście jest dobry.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dużo tych tomów jak dla mnie... ale książka wydaje się być ciekawa no i jak można zacząć np od 8-ego ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. kusisz oj kusisz! na pewno wpisze tą książkę na swoja listę :) dzięki za polecenie

    OdpowiedzUsuń
  27. Wydaje się, że to mega silna akcja i na prawde sporo się dzieje. Dzięki za szczegółową recenzję.

    OdpowiedzUsuń
  28. Przekonałaś mnie do tej książki tymi słowami "Kameleon z najwyższej półki, perfekcyjny naśladowca, ekspert w zmianie wyglądu na zawołanie, arcymistrz manipulacji psychologicznej i kłamstwa, osobnik wyjątkowo inteligentny i sprytny" :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Ale zachęcające, na pewno będę czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Muszę mieć nastrój na takim mocny kryminał ala horror, bo ja jestem dość strachliwa.

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo ciekawie zapowiadają się książka. Bardzo lubię takie książki,gdzie praktycznie wchodzi się bohaterowi do głowy. Dzięki temu jesteśmy w stanie poznać jego motywy i działanie, a jednocześnie jest to trochę niepokojące, że da się w aż taki sposób przedstawić człowieka. Z miłą chęcią zerknę do całej tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  32. Pozostało zatem właśnie nadrobić poprzednie tomy. Oby była to taka sama uczta słowna i przygoda czytelnicza. :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Uwielbiam takie historie :) Tytuł zapisany już na moją czytelniczą listę :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Bardzo ciekawa recenzja, lecz takie mroczne klimaty nie są dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Książka idealna dla mojego męża. Fajna recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie znam autora i klimaty też raczej nie moje, więc lekturę poddam w rozwagę, jednak myślę, że polecę mojemu tacie :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Po Twojej recenzji jestem zaintrygowana. Ciekawe jak to się wszystko zaczęło> Zamierzasz uzupełnić wcześniejsze tomy?

    OdpowiedzUsuń
  38. Nie wiem jak Ty to robisz, ale wynajdujesz takie fajne książki, potem jeszcze lepiej je zrecenzujesz, a ja potem muszę je kupić. No jak?!

    OdpowiedzUsuń
  39. Wygląda na naprawdę ciekawą książkę. Będę musiała się za nią za jakiś czas zabrać.

    OdpowiedzUsuń
  40. Tej książki jeszcze nie czytałam, może w wakacje uda się nadrobić.

    OdpowiedzUsuń