wtorek, 22 marca 2022

TOKSYCZNA PRZYJAŹŃ

POLLY PHILLIPS

"Niekiedy ludzie z najbliższego otoczenia bywają najbardziej fałszywi."

Pomysł na fabułę nie należał do nowych, wielokrotnie przerabiałam podobne scenariusze zdarzeń, jednak wyczekiwałam ciekawego przedstawienia, w które mogłabym chociaż lekko zaangażować się. Niestety, powieść zawiodła, wynudziłam się. Brakowało narastania napięcia, zaskoczenia w zwrotach akcji, mrocznych akcentów tajemnicy, a to przecież thriller. Warstwę obyczajową spłaszczono, nawet nie dano szansy pogłębienia. Szkoda, bo można było wiele wycisnąć z toksycznej strony przyjaźni, prezentacji skrajnych obliczy, miłości przeplatającej się z nienawiścią, zaufania z nieufnością, wspierania z atakowaniem. Portrety postaci infantylnie nakreślono, dorosłe kobiety zachowywały się jak naiwne dziewczynki z pierwszych klas szkoły podstawowej. Sztuczność relacji między nimi utrudniała wczucie się w rozterki, podejrzenia i motywy. Nie pomagały dialogi, oderwane od rzeczywistości i uproszczone emocjonalnie. Niewiele pozostawiono dla wyobraźni czytelnika, wszystko do bólu przewidywalne. Nawet jak na debiutancką powieść, zbyt wiele zastrzeżeń do przygody. Na plus zaliczam przyjazny i gładki styl narracji, jednak niczym szczególnym się nie wyróżniał. Dlaczego przyjaźń Izzy i Bec rozwija się w niebezpiecznym kierunku? Jakie sekrety wypływają na światło dzienne? Co zastępuje lojalność i życzliwość? Do czego doprowadza rywalizacja? Jaki udział w dramatycznym scenariuszu zdarzeń maja osoby trzecie?

2.5/6 - w wolnym czasie
thriller, 348 stron, premiera 22.09.2021, tłumaczenie Aldona Możdżyńska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Muza.

19 komentarzy:

  1. Witam serdecznie ♡
    Wspaniała recenzja. Książki nie znam więc nic nie mogę o niej powiedzieć ale jak tylko będę miała okazję, pewnie poznam ją bliżej.
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo nie lubię przewidywalności. Dla mnie jako czytelnika to chyba gorsza rzecz od grafomańskiego stylu i wymądrzania się autora. To nie książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że ta książka nie wyszła tak, by wyróżnić się czymś i Cię zachwycić. Temat toksycznej przyjaźni w kryminałach czy thrillerach uważam za bardzo intrygujący, ale raczej poszukam go w innych powieściach.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie planuję czytać, od takich książek oczekuję czegoś więcej

    OdpowiedzUsuń
  5. ojojjj, szkoda czasu, na pewno po nią nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że jesteś zawiedziona tą powieścią. Nie słyszałam wcześniej o tej książce.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wielka szkoda, że ta książka nie spełniła Twoich oczekiwań. Patrząc na okładkę sama miałam na nią chęć i wcale się Tobie nie dziwię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Trochę się już naczytałam o tej powieści i raczej nie planuję się za nią zabierać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też nie mam jej w planach, szkoda mi czasu na średnie lektury.

      Usuń
  9. Szkoda, że taka słaba. Nie będę się więc za nią na siłę rozglądać.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czasem tak jest, że czekamy na efekt wow, a on nie nadchodzi.

    OdpowiedzUsuń
  11. Choć lubię kryminały, tak ten jakiś nie jest w sferze moich zainteresowań. Widzę, że nie mam czego żałować.

    OdpowiedzUsuń
  12. O, a zapowiadało się nawet ciekawie. Na szczęście ciekawych lektur nie brakuje.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie będę sobie tym tytułem zaprzątać niepotrzebnie głowy w takim razie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zapowiadało się nieźle, ale widzę, że nie wyszło...

    OdpowiedzUsuń
  15. Trochę tak jak w życiu niektóre znajomości potrafią być toksyczne.

    OdpowiedzUsuń
  16. Szkoda, że nie wywołała efektu WOW, bo myślałam, że tak będzie. Słyszałam o tej ksiązce i zastanawiałam się nad jej zamówieniem.

    OdpowiedzUsuń
  17. takie książki są najlepsze, lubię w taki bezpieczny sposób obserwować ludzi

    OdpowiedzUsuń
  18. Thriller powinien być mroczny a tu chyba nic z tych rzeczy...

    OdpowiedzUsuń