piątek, 19 marca 2021

ŚWIERSZCZYK REPORTER 1/2021

"Na świecie żyje ponad 100 gatunków małp. Niektóre są tak małe jak wiewiórki, inne tak duże jak człowiek. Jedne potrafią malować, a inne - śpiewać, choć złośliwi nazywają to wyciem..."

Mam wielką słabość do pism popularnonaukowych, zarówno tych dla dzieci, jak i dorosłych, zawsze zaskoczą mnie czymś nowym i zajmującym. Trudno oprzeć się ciekawostkom ze świata przyrody, pomagają lepiej zrozumieć mieszkańców otaczającego nas świata, docenić niezwykłe bogactwo i różnorodność form życia. Stanowią impuls do okazywania podziwu i szacunku wobec zwierząt i roślin, od tego już krok ku świadomej ochronie środowiska. Wychowałam się na "Świerszczyku", uwielbiałam pochłaniać opowiadania i uczyć się na pamięć wierszyków. Teraz chętnie proponuję najmłodszym odbiorcom specjalne świerszczykowe wydanie przyrodnicze, które stawia na wiedzę i zabawę.

W pierwszym numerze "Świerszczyka Reportera" rządzą małpy. Poznajemy systematykę ssaków naczelnych, zerkamy na ciekawskie i lubiące płatać figle makaki, wyobrażamy sobie wycie wyjca, dostrzegamy pigmejki karłowate, podziwiamy akrobacje cyrkowe gibonów, zachwycamy się rudością orangutanów, dowiadujemy się, dlaczego goryle mają ciągle wzdęte brzuchy, jakim wzrostem mogą pochwalić się szympansy, czy wyraki faktycznie są upiorami, gdzie mieszkają mandryle, po czym poznać koczkodany, co jedzą nosacze. Nie tylko wiadomości o małpach czekają na młodych odkrywców. Świerszczyk Bajetan opowiada jak zbudowana jest ludzka dłoń, czym jest skóra, kto mieszka na drzewie, jakie zwierzątka spotykamy w Ameryce Południowej.

Nie mogło zabraknąć małpich figli, chichotników, poszukanek, zgadywanek, zagadek, labiryntów, szyfrów, quizów, rebusów, krzyżówek, rysunków, czy gry. Przy wesołych i twórczych zadaniach nie można się nudzić, przykuwają uwagę, angażują, fascynują, bawią. Sympatyczna i przejrzysta szata graficzna, wypełniona nasyconymi kolorami, z wystarczająco dużą czcionką, kluczem do właściwych odpowiedzi, sprzyja samodzielnemu poznawaniu wiedzy i rozwiązywaniu łamigłówek przez dziecko. Uważam, że obecność dorosłego, który w każdej chwili może podkreślić wagę informacji, uzupełnić nowymi detalami, zawsze mile widziana. Podchwytujcie pomysł na prezent dla dzieciaków, ich ciekawość przyrody imponuje, podarujmy im zatem pasjonujący materiał.

4.5/6 - rozbudź w dziecku ciekawość przyrodniczą
przyroda, pismo dla dzieci, wiek 6+, 60 stron, premiera 11.03.2021
Za możliwość przeczytania kwartalnika dziękuję Wydawnictwu Nowa Era.

24 komentarze:

  1. Wow fajnie, że Świerszczyk to także wydania tematyczne. Bardzo mi się to podoba!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam ten magazyn w domu i przeczytałam go w ukryciu przed dzieckiem :D Bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna sprawa da małych i większych. Wiedza o zwierzętach uwarażliwia i budzi odpowiedzialność.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda. Uwielbiam magazyny o zwierzętach. Ten o małpach też jest świetny.

      Usuń
  4. Kiedy byłam dzieckiem zdarzało mi się czytać Świerszczyka. Fajnie, że nadal jest wydawany i poszerza swoją ofertę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja byłam wiernym czytelnikiem Świerszczyka, do dziś leżą u mamy w piwnicy egzemplarze

      Usuń
  5. Świetna sprawa dla młodych czytelników, którzy mogą poszerzyć swoją wiedzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem zachwycona tym magazynem. Dużo informacji, zabaw, dobra cena.

    OdpowiedzUsuń
  7. moje dzieciaki byłby pewnie zachwycone, jeszcze nie poznały świerszczyka, ale to tylko kwestia czasu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My jeszcze nie znamy tego głównego, ale zamierzam to zmienić. Ten Reporter jest rewelacyjny!

      Usuń
  8. Myślę, że to świetna i bardzo interesująca pozycja dla młodych czytelników

    OdpowiedzUsuń
  9. My również mamy to czasopismo i jesteśmy zachwyceni. Starszy syn przeczytał całe i od razu stwierdził, że musimy kupić kolejne numery. Mi również gazetka bardzo się podoba, lubię takie edukacyjne pozycje dla dzieci, które łączą w sobie naukę z dobrą zabawą.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pamiętam z czasów dziecięcych lat starszą wersje Świerszczyka, teraz może jest w innym wydaniu. Bardzo fajne czasopismo dla dzieci. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj pamiętam starą wersję świerszczyka, była genialna a teraźniejsze jak widzę nadal trzymają poziom.

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam zapowiedź tego czasopisma. Widzę, że warto je kupić wnuczkom, które kochają zwierzęta.

    OdpowiedzUsuń
  13. Cieszę się że takie gazety są wydawane, bo same mądre rzeczy tam są

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedyś pamiętam, jak pewne magazyny nazywano Świerszczykami, jednakże mocniej zapadło w pamięć to, że te właściwe są poświęcone nauce, przystępnej dla każdego. I chociaż mam już czas edukacji za sobą, to dla Świerszczyka jestem gotowa powrócić do lat pochłaniania wiedzy, która na pewno kiedyś mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten magazyn jest naprawdę fantastyczny, będę miała na uwadze kolejne numery.

    OdpowiedzUsuń
  16. Będąc mała dziewczynką uwielbiałam poznawać świat zwierząt, aż żałuję, że dzisiaj nie ma na to czasu :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lektura tego magazynu nie zajmuje wiele czasu, a może dostarczyć wielu ciekawych informacji.

      Usuń
  17. Wszystko co ma w sobie artykuły o zwierzętach, jest dla mojego synka fascynujące :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Rany, nie miałam pojęcia, że to pismo dalej istnieje! Jako dziecko bardzo je lubiłam.

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo fajne i ciekawe pismo dla dzieci. Myślę, że każde dziecko może być zadwolone. Podoba mi się to czasopismo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Kidy byłam dzieckiem też były takie magazyny przyrodnicze, bardzo lubiłam je czytać.

    OdpowiedzUsuń