niedziela, 14 marca 2021

LILAH

NORA ROBERTS

KOBIETY CALHOUN tom 3

"Wszystko tam jest wyraźniejsze, trochę niezrównoważone i wyłącznie twoje."

Bardzo sympatyczny trzeci tom serii o kobietach rodu Calhoun. Słodko przenosi w świat ciepłych uczuć, cudownych marzeń i silnych kobiet. Cztery siostry o różnorodnych osobowościach, temperamentach i zainteresowaniach, ale mocno zaangażowane w uratowanie ogromnej rodzinnej rezydencji, pięknie usytuowanej na urwisku nad oceanem, wybudowanej w tysiąc dziewięćset czwartym roku. Stara posiadłość skrywa nie tylko tajemne pomieszczenia i schowki, jest świadkiem złożonych ludzkich losów, wyplatanych z mniej lub bardziej kolorowych nici. Odkrywanie sekretów z ocalałych przedmiotów i dokumentów, wsłuchiwanie się w szepty przeszłości, to intrygujący dodatkowy wątek powieści.

Nora Roberts przybliża nam postać Lilah, silnej, zadziornej, pewnej siebie osóbki, dla której nic nie jest niemożliwe. Pracuje jako botanik w parku narodowym, oprowadza grupy wycieczkowe, do opowiadania o przyrodzie ma niezłą smykałkę. Jak to w powieściach tej autorki, wchodzimy w romantyczne nuty, rodzenia się miłości między Lilah a Maxem, profesorem historii amerykańskiej, który wplątuje się w niebezpieczną przestępczą sytuację. Kobieta dosłownie ratuje mu życie. Autorka ujmująco łączy kontrastowe osobowości, nadaje gorącemu uczuciu wdzięk, przekornie przyciąga przeciwieństwa. Relacja między kobietą a mężczyzną szybko zacieśnia się, lecz to kryminalny ozdobnik nabiera czerwonych rumieńców. Fabuła wchodzi w sensacyjne klimaty, nie na wielką i pogłębioną skalę, ale wystarczająco na lekką i miłą rozrywkę, odsunięcie myśli od smutków codzienności. Zerknijcie też na drugi tom serii "Amandę", przygodę fantasy "Początek", kryminał "Przed zmierzchem", thriller kryminalny "W ukryciu", powieść obyczajową "Więzy krwi", serię kryminalną "Oblicza śmieci" ("Śmierć i ryzyko", "Śmierć i mrok", "Obsesja i śmierć", "Pożądanie i śmierć", "Bractwo śmierci", "Uczeń i śmierć", "Echo i śmierć", "Sekrety i śmierć", nasączoną magicznym brzmieniem serię "Strażnicy" ("Gwiazdy fortuny", "Zatoka westchnień").

3.5/6 - w wolnym czasie
literatura obyczajowa, 232 strony, premiera 20.01.2021 (1991), tłumaczenie Alina Patkowska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska.

25 komentarzy:

  1. O mamuniu! Toc to trzeci tom 😱 Kiedyś, próbowałam czytać coś tej autorki. Skończyło się na tym, że książkę po 40 stronach wywalilam przez okno.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam jeszcze tej serii, ale siostra lubi spędzać z nią czas w ramach relaksu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię czytać tę serię w ramach lekkiego przerywnika. Sprawdza się doskonale.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam chyba tylko 2 powieści Roberts, to nie moje klimaty czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z Calhounem kojarzy mi się głównie eksperyment Calhouna, tylko mówię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam, to mnie potwornie zmęczyło. O wiele lepsza była trylogia irlandzka o rodzeństwie Gallangherów. Wciągające są książki o policjantce z przyszłości Evie Dallas, które N.Roberts piszę jako J.D.Robb. Niestety Nora jako pisarka jest bardzo nierówna-czasem są to urocze książki z wyrazistym i postaciami, a czasem potworne ramoty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię ten cykl, ale nie oczekuję od niego lektury z nagrodą literacką.

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam, że to dość ciekawa seria, jeśli się nie ma zbyt wygórowanych oczekiwań.

    OdpowiedzUsuń
  9. Choć to jedna z płodniejszych autorek, to nie czytałam jeszcze żadnej jej książki a tym bardziej serii.

    OdpowiedzUsuń
  10. Autorkę kojarzę i lubię czytać jej książki. Ale tej serii nie znam jeszcze. Kurcze, jest tyyyle książek, które chciałabym przeczytać, a czasu ciągle mi brak.

    OdpowiedzUsuń
  11. Czqsami zdarza mi się sięgać po taką kobiecą literaturę - lekką i przyjemną w odbiorze,stanowiącą dobry "przerywnik" pomiędzy thrillerami i kryminałami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Także sięgam po lekkie lektury, ale tej serii akurat nie czytam.

      Usuń
    2. Takie książki sprawdzają się właśnie dla rozluźnienia. Lubię czasem zresetować się z taką książka.

      Usuń
  12. totalnie unikam takich książek, nie mam na nie czasu, za dużo ciekawych historii czeka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam tylko jedną książkę tej autorki. Tą też przeczytam, jeśli będę mieć okazję i wolniejszy wieczór. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż trudno uwierzyć, że ja jeszcze nigdy nie przeczytałam nic autorstwa Nory Roberts. Pora to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  15. O Norze Roberts słyszałam już wiele najróżniejszych opinii. Chyba sama będę musiała się przekonac jak to z nią faktycznie jest. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  16. O ile nie przeczytałam do tej pory żadnej książki Nory Roberts, tak obejrzałam kilka filmów.

    OdpowiedzUsuń
  17. Czytałam jakiś czas temu serię o trzech siostrach, bardzo mi się podobała. Nora Roberts pisze książki, lekkie, które szybko się czyta, więc może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jest to książka dla mnie. Nie znam też poprzednich tomów.

    OdpowiedzUsuń
  19. Zapiszę sobie tę serię na chciejlistę - brzmi, jak dobra książka na wieczór. :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś książki tej autorki czytałam regularnie teraz stawiam na naszych- polskich autorów, ale jak kiedyś mi wpadnie w ręce to chętnie przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Autorkę znam , czytałam jej dwie książki i przyznam, że miło wspominam

    OdpowiedzUsuń