środa, 21 kwietnia 2021

NIEZWYKŁY CHŁOPIEC

TRACEY MAYHEW

LEGENDY ARTURIAŃSKIE tom 1

"Widzę różne rzeczy, widzę to, czego inni dostrzec nie potrafią."

Otworzyłam znajomość z kolejną serią z cyklu klasyki dla dzieci, tym razem wkroczyłam w legendy arturiańskie, bardzo chętnie pozostanę w nich na dłużej. Pierwszy tom poświęcono chłopcu porzuconemu przez matkę i z demonicznym ojcowskim rodowodem. Merlin posiadał moce szczególne, zaglądał w przyszłość, przygotowywał magiczne mikstury dla chorych, przemieniał ludzi w zwierzęta. Potężne i niebezpieczne zdolności wywoływały zarówno podziw, jak i lęk wśród mieszkańców wioski. Pewnego dnia po wyjątkowego chłopca zgłaszają się rycerze i budzący przerażenie doradca króla Vortigerna, siłą zabierają Merlina w podróż do zamku władcy.

Tajemnicze i niebezpieczne przygody z pewnością zainteresują młodych czytelników, napisane z wyczuciem, bez zbędnej przemocy, ale z podgrzaniem atmosfery i trzymaniem w niepewności. Gładko sunęłyśmy po scenariuszu zdarzeń z młodą czytelniczką. Duże litery sprzyjały wprawianiu się dziecka w czytanie, a atrakcyjna oprawa graficzna sympatycznie podgrzewała wyobraźnię. Fantastyczna walka białego i czerwonego smoka, trudne do rozszyfrowania runy, zakapturzony druid wywołujący strach. I wieża ze snu. Przepowiadające przyszłość widzenie, ale niedokładne, niedokończone, a przez to bardzo nieokreślone, niezrozumiałe, wywołujące lęk przed tym, co miło się wydarzyć. Jak odnalazł się młody Merlin wrzucony w wir dynamicznie postępujących po sobie incydentów? Podchwytujcie pomysł na ciekawy prezent dla młodych miłośników książek, takie spojrzenie w dawne wierzenia i legendy urozmaici niejeden wieczór czytelniczy, zaowocuje miłością do przygód z tego, albo nie z tego, świata, zapoczątkuje przyjaźń z mitologią.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura dziecięca, mitologia, wiek 7+, 96 stron, premiera 09.02.2021 (2020), klasyka dla dzieci
adaptacja Tracey Mayhew, tłumaczenie Karolina Podlipna, ilustracje Mike Phillips
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Tandem.

22 komentarze:

  1. O,myślę, ze mój syn by chętnie przeczytał!

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie q tej historii ujęło spojrzenie z punktu widzenia dziecka, jakim jest tu przyszły wielki czarnoksiężnik.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajna książka, myślę że taka tematyka jest bardzo interesująca dla większości dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uważam, że pewnie większość dzieci byłaby zachwycona słuchając jej, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Pamiętam z dzieciństwa, że niektóre legendy budziły we mnie lęk i bałam się zasypiać w ciemnym pokoju. Wyobrażałam sobie te wszystkie nieziemskie wydarzenia...Chyba teraz dzieci są bardziej zahartowane przez internet .

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka idealnie się wpasuje w gusta mojego starszego syna. Zapisuję na listę :) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak myślałam,że to nie dla mnie. Ale mam osobę, której by się ta pozycja spodobała. Już wiem co kupię siostrzenicy na urodziny. Dzięki za polecajkę !!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubie takie mitologie a młodzież to także myślę, że chętnie czyta

    OdpowiedzUsuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ja też, więc z przyjemnością podłapuję wszystkie pozycje z tą tematyką.

      Usuń
  10. Mnie osobiście nigdy nie interesowała mitologia, jestem zaś ciekawa jak będzie z moimi dziećmi. czy ta tematyka im się spodoba.

    OdpowiedzUsuń
  11. W dzieicńśtwie uwielbiałam wprost takie ksiązki. Musze moim chłopcom zaszczepić zainteresowanie tego typu literaturą.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam jeszcze tej serii, ale z przyjemnością się skuszę na tę lekturę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Legendy arturiańskie na pewno są bardzo ciekawe, z przyjemnością się w nie zagłębię.

    OdpowiedzUsuń
  14. Kolejna świetna książka, którą przedstawie w przyszłości mojemy synowi!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mam to samo, cała półka czeka na ponowne odkrycie przez moje dzieci :-)

      Usuń
  15. uwielbiam takie historie, zawsze dobrze mi się je czyta, więc na pewno sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Książka ciekawa i plus, że nie ma w niej przemocy. Sama chętnie bym po nia sięgnęła

    OdpowiedzUsuń
  17. Świetna recenzja, ale i książka jak widać warta przeczytania, be zbędnego straszenia...

    OdpowiedzUsuń
  18. O! to coś dla maluchów z mojej rodziny ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wędrówki po kuchni23 kwietnia 2021 09:55

    Mitologia mocno się interesowałam w dzieciństwie i choć to ksiażka dedykowana młodszym, to chętnie bym ją sama przeczytała

    OdpowiedzUsuń
  20. Mój synek uwielbia takie książki, wiem, że będzie nią zachwycony.

    OdpowiedzUsuń