piątek, 23 kwietnia 2021

OPERACJA ROWER

JØRN LIER HORST

OPERACJA tom 19

"Niewiele możemy zrobić, kiedy nikt niczego nie widział."

Dopiero od trzech tomów gościmy w tej serii detektywistycznej dla młodych czytelników, ale już zdążyliśmy ją polubić i niecierpliwie wyczekiwać kolejnych odsłon. Wcześniej chętnie zapoznaliśmy się z "Operacją rupieciarz" i "Operacją bałwan". Przyjazne propozycje na udane rodzinne czytanie, z lekko poprowadzonym kryminalnym pazurem, szczyptą dobrego humoru, ciekawymi zagadkami do rozwiązania. Co prawda, "Operacja rower" mniej trzyma w napięciu w stosunku do poprzedniczek, ale i tak frapująco angażuje uwagę młodych miłośników logicznego myślenia i zaskakujących przygód. Wiele się dzieje, wydarzenia następują w szybkim tempie, trzeba błyskawicznie kojarzyć dowody, trafnie wyprzedzać zamierzenia przestępców, odpowiednio interpretować osobliwe zbiegi okoliczności. Nie brakuje efektownych incydentów, sensacyjnych nut, zabawnych sytuacji. Brakło większego trzymania w napięciu, lecz i spokojniejsze tomy w serii przydają się, by lepiej poznać kluczowe postaci, schemat działania i osiągania sukcesów.

Tiril i Oliver, z udziałem tropiącego psa Otto, rozwijają działalność założonego przez siebie biura detektywistycznego. Podejmują się spraw zwyczajnych, dla których policja nie zawsze znajduje czas, rozwiązują problemy krążące wokół porządku publicznego. Tym razem, starają się wyjaśnić liczne kradzieże jednośladów, jednak mają mało do dyspozycji dowodów i wskazówek. Zdają się na rwane skojarzenia i cząstkowe wnioski. Tam, gdzie inni przechodzą obojętnie, oni dostrzegają istotne szczegóły, krok po kroku przybliżają się do słusznych rozwiązań. Okazuje się, że wiedza matematyczna może być sprzymierzeńcem w codziennym życiu i wyjątkowych okolicznościach. Przyjemnie wyszukuje się punktów stycznych sprawy, poddaje je analizie i tłumaczeniu. Trzeba wykazać się pomysłowością, zaradnością i sprytem. Jaki udział w składaniu puzzli niewiadomych w zgrabną całość ma mewa skrzecząca wysoko nad głowami ludzi? A może przypadek decyduje o powodzeniu w misji młodych detektywów? Najlepiej nie wahajcie się i przekonajcie się sami.

4/6 - warto przeczytać
literatura dziecięca, detektywistyczna, wiek 6+, 96 stron, premiera 10.03.2021 (2019)
twarda okładka, format 150mm x 205mm
tłumaczenie Katarzyna Tunkiel, ilustracje Hans Jørgen Sandnes
Tekst ukazał się pierwotnie na Szkrabajki.pl

26 komentarzy:

  1. Taki interesujący dla mnie tytuł i dlaczego to jest dla dzieci? :-)
    krystynabozenna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, dla Ciebie tematyka w sam raz. :)

      Usuń
    2. Miałam taką samą myśl, gdy pierwszy raz zobaczyłam ten tytuł.

      Usuń
    3. skoro Was zachęcił to dzieci tym bardziej ;-)

      Usuń
  2. Świetna lektura dla młodych czytelników, pełna akcji. Sama czytałam ją z przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. uwielbiam dobrze się bawić przy takich książkach, czuję się wtedy trochę jak dziecko ;-)

      Usuń
    2. Ja mam tak samo! Niedawno odkryłam, że częściej sięgam po literaturę dziecięcą niż taką, która jest w mojej kategorii wiekowej.

      Usuń
  3. 19 tomów. Wow chyba jeszcze nie słyszałam o tak długiej serii. Chociaż literatura dziecięca rządzi się własnymi prawami. Jeśli Ty lub ktoś ma wszystkie tomy muszą świetnie wyglądać na półce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plusem jest to, że każdy tom to oddzielna detektywistyczna zagadka, więc nie trzeba czytać po kolei.

      Usuń
  4. Zapowiada sie świetna literatura młodzieżowa

    OdpowiedzUsuń
  5. Ksiażki detektywistyczne cieszą się ogromnym uznaniem wśród dzieci, więc i pewnie ta przypadnie do gustu młodym czytelnikom

    OdpowiedzUsuń
  6. Wędrówki po kuchni23 kwietnia 2021 10:08

    Ksiązka pełna akcji, więc z pewnością czyta się ją przyjemnie i z zaciekawieniem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka zdecydowanie dla mojego 9latka. Chętnie mu podrzucę do wglądu :) KInga

    OdpowiedzUsuń
  8. Cała seria jakby stworzona dla mojej bratanicy. Muszę ją zachęcić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Z przyjemnością zapoznałam się z tym tomem, lubię takie zagadki detektywistyczne.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moje córki uwielbiają takie zagadkowe książki. Muszę im podrzucić tą serię.

    OdpowiedzUsuń
  11. tematyka bardzo odpowiada naszym ostatnim zainteresowaniom, także na pewno sięgniemy :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ta książka jest naprawdę świetna dla miłośników zagadek. Lubię ten cyķl.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo trafny cytat, niestety wiele w nim racji jednak nie odbiera on nam sprawczości że jednak na coś mamy wpływ.

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię takie książki i chętnie spędzałam czas na ich czytaniu, gdy byłam młodsza. Z synkiem jesteśmy teraz na etapie przygód Ivara i dinozaurów. Na to przyjdzie jeszcze czas.

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę opowiedzieć o tej książce mojej córce. Coś czuję że mojej córce by się ona spodobała.

    OdpowiedzUsuń
  16. o jejku 19 tom, to już naprawdę dużo nadrabiania, tym razem się raczej nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie jak dzieci czytają takie książki. Sama z chęcią chciałabym ją przeczytać mimo że jestem dorosła.

    OdpowiedzUsuń
  18. Moja starsza córka bardzo polubiła tę serię, książki detektywistyczne mają w sobie to "coś".

    OdpowiedzUsuń
  19. O z chęcią ją zakupie, moja siostra uwielbia tego typu detektywistyczne tematy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Focus Jam 6.9 to wysokiej klasy rower górski, który został zaprojektowany z myślą o najbardziej wymagających trasach. Wyposażony w zaawansowany system zawieszenia, wysokiej jakości komponenty i lekką ramę, Focus Jam 6.9 zapewnia doskonałą kontrolę, trakcję i komfort nawet na najtrudniejszych szlakach. To idealny wybór dla entuzjastów górskiej jazdy, którzy szukają roweru zdolnego sprostać ich oczekiwaniom zarówno podczas wspinaczek, jak i zjazdów.




    OdpowiedzUsuń