sobota, 3 kwietnia 2021

PODRÓŻ W NIEZNANE. WONDERSCAPE

JENNIFER BELL

"Nawet w najtrudniejszych chwilach da się coś zrobić.
Trzeba tylko spróbować."


Książka aż kipi od fascynujących przygód, niezwykły koktajl pomysłów na mega wciągającą fabułę. Nie ma opcji, aby nie zainteresowali się nią młodzi czytelnicy. Zgrabnie łączy wiele elementów, za nic nie chce się wychodzić z przedstawionego świata. Zaskakująca podróż w czasie, do dwa tysiące czterysta siedemdziesiątego trzeciego roku, interesujące zerknięcie w przeszłość przełomowych myśli ludzkich, spotkania ze znaczącymi dla cywilizacji postaciami, poddanie pod rozwagę tego, co mogłoby wyniknąć dla historii, gdyby dostała się w niepowołane ręce, rozwijanie wyobraźni, odkrywanie w sobie prawdziwego ducha odkrywcy i łamacza zagadek. 

Od pierwszych stron wpadamy w szybko obracający się wir tajemnic, wielu elementów układanki, fascynujących wyzwań i niezwykłej misji. Jennifer Bell harmonijnie łączy ideę etapowej magicznej gry, wykorzystującej zaawansowaną technologię, z odkrywaniem smaku wędrówki i nauki. Sporo nawiązań do popkultury, co sprawia, że dzieci ekscytująco wczuwają się w klimat powieści i losy bohaterów, łatwiej chwytają rozrywkowy i edukacyjny wymiar. Pomysły na scenariusz piekielnie ciekawe, jednak mogłyby być bardziej uszczegółowione. Dużo elementów prowadzi do kolejnego stopnia wtajemniczenia, lecz powstaje niedosyt rozbudowania kulminacyjnych momentów. A może tak się wciągnęłam w opowieść, że po prostu chciałam jeszcze intensywniej ją przeżywać.

Krasnale wybuchają a Artur, Cecily i Ren postanawiają sprawdzić, co się za tym kryje, ratują psa i natychmiast gubią się w czasie. Przemierzają niebezpieczne szlaki w poszukiwaniu odpowiedzi na trudne i zaskakujące pytania, wydobywają tajemnice na światło dzienne, nieźle muszą się przy tym nakombinować, rozwiązania łamigłówek w przyszłości pełnej różnych możliwości to wyższy stopień wtajemniczenia. Na szczęście, stopniowo zdobywają doświadczenie, rozwijają spryt i odkrywają talenty. Uczą się poszukiwania prawdy, opanowania strachu, zaufania i współpracy. 

Omijają bryły lodu, ogromne przepaści, ruchome piaski, zdradliwe skały, zmechanizowanych szpiegów, inwigilowane miejsca. Rozgryzają pułapki krętych labiryntów, osobliwych zasad wyścigów pojazdów i zamkniętych pociągów. Uciekają przed czarnymi charakterami, które za czterysta lat walczą z równą determinacją o własne przestępcze i podstępne cele, co dziś. Oswajają się z organizacją molekularną, robotyką modularną i nanotechnologią. Muszą pamiętać, że wielcy bohaterowie przybierają różną postać. A presja czasu rośnie, podobnie jak mnożą się trudności i komplikacje. Jeśli nie podołają, droga powrotna do domu zamknie się ostatecznie.

5/6 - koniecznie przeczytaj
literatura dziecięca, fantastyka, wiek 9+, 356 stron, premiera 10.02.2021 (2020)
tłumaczenie Irmina Grzegrzółka
Tekst ukazał się pierwotnie na Szkrabajki.pl

29 komentarzy:

  1. Recenzja wskazuje, że to niesamowicie wciągająca książka - może nawet poteafi odciągnąć ok kompa? ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno jak się dobrze wciągnie w daną pozycję to komputer nie będzie potrzebny.

      Usuń
  2. Recenzja wskazuje, że to niesamowicie wciągająca książka - może nawet poteafi odciągnąć ok kompa? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze, że ta pozycja już od początku jest wciągająca.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem bardzo ciekawa czy zdążyli na czas dotrzeć do domu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra bardzo lubi takie książki pełne akcji, więc jej polecę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj nie koniecznie mój klimat, ale dla nieco młodszych niż ja jak najbardziej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla młodszych czytelników na pewno warta uwagi książka. Wartka akcja, mnóstwo przygód i ciekawi bohaterowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie tylko czy podobnie pociągnie starszych czytelników?

      Usuń
  8. Trochę w typie "Strażników historii" :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przygodowa literaturę bardzo sobie cenimy. Koniecznie musze się z nią zapoznać bliżej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także zwrócę uwagę na tę pozycję, bo lubię takie książki.

      Usuń
  10. Jeszcze trochę i zaproponuję tego typu lektury naszemu Bąblowi. Jestem bardzo ciekawa jego reakcji.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ta książka to istna gratka dla wszystkich fanów przygodówek :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze, że już od początku kipi od emocji i ciekawej akcji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To bardzo ważne, niesamowicie podobają mi się takie książki.

      Usuń
  13. Widzę kolejny portal na którym publikujesz. Gratulacje. Tak w ogóle świetny cytat na początek.

    OdpowiedzUsuń
  14. To nie jest gatunek książek, po które sięgam, więc tym razem nie czuję się zainteresowana pozycją, którą recenzujesz.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przyznam szczerze, że zawsze brakuje mi u Ciebie podpisu jakie to wydawnictwo i muszę sobie szukać po księgarniach jak coś mnie zainteresuje, tak jak teraz :) (może to spaczenie, ale normalnie zawsze po wydawcach patrzę).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze ma poniżej tekstu wymienione wydawnictwo, albo w stopce, albo zaraz pod nią. :)

      Usuń
  16. Link posyłam w świat, bo książka ciekawa, a mam kilka osób w rodzinie, więc z pewnocią skorzystaja

    OdpowiedzUsuń
  17. Przygodowa ksiakza, może i ja skuszę się na nią mimo że nie jestem dzieckiem.. Ciekawa książka.

    OdpowiedzUsuń
  18. Kiedyś i ja czytałam książki z rodzaju fantastyki, teraz ich już nie czytuję. Za to moją córkę coraz bardziej ten temat fascynuje, myślę że w przyszłości będzie czytać takie książki

    OdpowiedzUsuń
  19. ostatnio zaczytuję się w takich książkach, także na pewno sięgnę :-)

    OdpowiedzUsuń
  20. tajemniczo, zagadkowo czyli wciągająco - to brzmi bardzo zachęcająco. Może sie skuszę na ta lekturkę.

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo fajna recenzja, jednak nie jestem fanką fantastyki i nie sięgnę po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Z przyjemnością siegnelabym po tę książkę. Zapowiada się naprawdę ciekawie z dużą dawką przygód.

    OdpowiedzUsuń
  23. Dzieckiem jiz od dawna niw jeztem,ale takie ksiazki zawsze chetnie czytam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Myślę, że młodzi czytelnicy będą zachwyceni i bardzo chętnie będę polecać.

    OdpowiedzUsuń