czwartek, 10 czerwca 2021

GRANICE SZALEŃSTWA

ALEX KAVA

MAGGIE O'DELL tom 4

"Rzeczywistość jest dużo trudniejsza do pojęcia niż fikcja."

Całkiem zgrabny kryminał, nieduży objętościowo, ale sporo ciekawie zaplecionej intrygi. Z lekkim dreszczykiem, chociaż nie wystawia na mocne wrażenia, jednak intrygująco pobudza wyobraźnię. Wiele się dzieje, rozdziały wypełnione zdarzeniami, chętnie przewraca się strony w poznawaniu, co Alex Kava przygotowała dla czytelnika. Autorka podkręca niepewność od pierwszych scen, atrakcyjnie angażuje w detektywistyczną rozgrywkę, ubarwia sensacyjnymi nutami. Tożsamość czarnego charakteru długo pozostaje nieodgadniona, dopiero pod koniec wpada się na właściwy trop. Fabuła niespecjalnie rozbudowana, nie jest to zarzut, czasami właśnie szybko czytających się historii potrzebujemy, z domieszką zaskoczenia i napięcia. Zbrodnicza działalność niezmiernie brutalna, ale pisarka oszczędza nam intensywnych krwawych opisów. Kryminał spodoba się preferującym zwinne, choć lotne, opowieści detektywistyczne.

Główna bohaterka serii to Maggie O'Dell, wcześniej ekspert medycyny sądowej, agentka FBI, psycholog kryminalny. Miałam okazję poznać ją w ramach spotkań z "Zabójczym wirusem" i "Łowcą dusz". Portret kluczowej postaci wciąż czeka na wypełnienie, z jednej strony zawadza powierzchowność osobowości, z drugiej przy tym typie rozrywki więcej nie potrzeba. Gwen Patterson, psycholog konsultant, prosi przyjaciółkę Maggie o przyjrzenie się zaginięciu pacjentki w niewyjaśnionych okolicznościach. O'Dell jest na urlopie i nie dostrzega większego uzasadnienia do zajęcia się sprawą, jednak osobliwe okoliczności sprawiają, że podejmuje wyzwanie. Pod zwałami piaskowca w opuszczonym kamieniołomie w Connecticut natrafiono na zwłoki kobiety ukryte w beczce. W miarę rozwoju sytuacji, okazuje się, że agentka FBI, przy współpracy z miejscową policją, musi stawić czoło działalności seryjnego mordercy. Czy jego ofiarą stała się podopieczna Patterson? Zerknij również na wrażenia po przeczytaniu "Złowrogiego nieba".

4/6 - warto przeczytać
kryminał, 286 stron, premiera 21.04.2021 (2003), tłumaczenie Katarzyna Ciążyńska
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu HarperCollins Polska.

27 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie przeczytam, lubię Alexę Kavę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze żadnej powieści Kavy, choć kilka razy obiecywałam sobie to zrobić. Wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ogólnie lubię twórczość tej autorki, czytałam wszystko, ale ma też słabsze książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyjemnie jest się zagłębić w takie lekkie lektury na jedno popołudnie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam kilka książek tej autorki i miło spędziłam z nimi czas.

    OdpowiedzUsuń
  6. Autorka pisze takie książki, które wciągają od początku i to się chwali.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Kilka ksiazek autorki czytalam,ale na ta serie nie trafilam,choc sporo ludzi ja polecalo, czyli kolejna do nadrobienia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię powieści Kavy, tej jeszcze nie miałam okazji przeczytać. Wszystko jest do nadrobienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pewno, ja akurat z jej książkami staram się być na bieżąco.

      Usuń
  10. Nie czytałam nic tego autora, a opis brzmi jak coś dla mnie! Bardzo lubię takie książki. Może w końcu znajdę czas i na tą

    OdpowiedzUsuń
  11. Kiedyś czytałam książki tej autorki, a teraz chyba do nich wrócę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja przez jakiś czas przeczytałam wszystkie zaległe i teraz wyczekuję nowych.

      Usuń
  12. Postać znana, ale śmiechem żartem nie miałem jeszcze okazji zapoznać się bliżej z Kawą ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. to nazwisko pojawia się ciągle w moim otoczeniu, moja mama i siostra bardzo lubią jej książki

    OdpowiedzUsuń
  14. Psyhologia kryminalna to ciekawe zagadnienie choc bardzo mroczne, ekranizacja tej ksiażki mogła bybyc ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, ekranizacje na pewno byłyby bardzo wciągające, lubię ten cykl.

      Usuń
  15. Twórczość Kavy zbiera wielu zwolenników, w tym także nas. Chętnie zapoznamy się i z ,,Granicami szaleństwa".

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze że oprócz sprawy kryminalnej mamy też interesujący portret głównej postaci

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To na pewno spory plus, lubię czytać takie książki kryminalne.

      Usuń
  17. Autorkę już kojarzę, ale jeszcze nie czytałam jeszcze jej żadnej książki. Może kiedyś zapoznam się z jej twórczością.

    Książki jak narkotyk

    OdpowiedzUsuń
  18. Kojarzy mi się ta ksiażka z serialem z lat 90, który oglądałam. Teraz taka tematyka jakoś mnie nie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  19. Kryminały nie dla mnie :) Nie czytam ich wcale :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Kolejna książka dla mojego męża. Myślę że zaraz jest dzień taty a więc moja córka kupi swojemu tacie ta pozycje książkową.

    OdpowiedzUsuń
  21. Nazwisko autorki już mi się przewinęło przed oczami i wydaje mi się, że czytałam przychylne recenzje jej książek. Ten tytuł sobie zapiszę, bo brzmi ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo lubię zagłębić się w ten cykl, niekoniecznie trzeba czytać go po kolei.

      Usuń
  22. Nie słyszałam ani o książce, ani o autorze. Raczej się nie skuszę, bo nie lubię takiej tematyki.

    OdpowiedzUsuń