środa, 20 stycznia 2021

BRYGADA BRAWUROWYCH KUR 2

ADAM SKRODZKI

BRYGADA BRAWUROWYCH KUR tom 2

"... w naszym kraju wszystko jest możliwe."

Kurza sensacja rozkręca się, nietuzinkowi bohaterowie zmagają się z nowymi wyzwaniami, odważnie sprzeciwiają się groźnym przestępcom. Miasteczko, w którym mieszka Daniel, terroryzowane jest przez dobrze zorganizowaną bandę graficiarzy bazgrzących tajemnicze znaki po murach budynków. Wyjątkowo śmiali przestępcy zakradają się do domów i malują geometryczne wzory na suszącym się praniu, co więcej, z wielką wprawą wykradają skarpetki, tylko czemu nie do pary?

Oczywiście, wypełniona bujną wyobraźnią ludzka mentalność natychmiast szybuje w kierunku mniej lub bardziej prawdopodobnych teorii spiskowych. Powstają różne wersje przekonań, kto stoi za wandalizmem i jaki przyświeca mu cel. Daniel Słowiński i brygada brawurowych kur poddają osiedle uważnej obserwacji. Urządzają teoretycznie sprytną zasadzkę. Nawiązują współpracę z detektywem znanym w całej Polsce, choć pragnie też ogólnoświatowej sławy. Intensywny lans w mediach, liczne konferencje prasowe organizowane pod byle pretekstem, to clue jego działalności. Autor z uśmiechem wrzuca też kamyczek do środowiska informatyków, osiedlowych aktywistów, a za pośrednictwem ruskich pierogów przywołuje postać Władimira Tupina. Żartobliwie przenosi fakty cieszące się dużym publicity do literackiej fikcji. Tytuł spodoba się dzieciakom, mnóstwo przygód, akcja szybko rozwija się, oryginalni kluczowi bohaterowie wzbudzają sympatię. Krótkie rozdziały i duża czcionka ułatwią młodym odbiorcom szlifowanie umiejętności samodzielnego czytania. Również dorośli chwycą porcję przyjemnej rozrywki. Drugi tom nieco mniej przekonujący od pierwszego "Brygada brawurowych kur 1", ale i tak ciekawie się czyta. Ciekawa jestem, jakie niespodzianki czekają w już zapowiadanej trzecie odsłonie serii, chętnie dam się zaskoczyć.

3.5/6 - w wolnym czasie
literatura dziecięca, wiek 9+, 82 strony, premiera 01.12.2020
Za możliwość przeczytania książki dziękuję Wydawnictwu Akapit Press.

16 komentarzy:

  1. Widzę, że ostatnio u Ciebie królują książeczki dla dzieci.Ta wydaje mi się bardzo ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem zainteresowana tą serią, mimo tego, że ten tom jest nieco mniej ciekawy.

      Usuń
  2. O, jakaś nowa pasja do dzieciecej literatury? Raczej nie dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy u siebie inną książkę o kurach i Junior lubi do niej wracać - więc może i ta przypadłaby mu do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna pozycja, aż szkoda, że nie mam w rodzinie małych dzieci

    OdpowiedzUsuń
  5. nie wiedziałam, że planują już 3 tom tej serii, ale kury jakoś nie są u nas ulubieńcami ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szkoda, że drugi tom okazał się mniej przekonujący niż pierwszy, ale i tak seria wygląda ciekawie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tej brygadzie muszę przyjrzeć się bliżej bo wpisuje się w naszą filozofię 😂

    OdpowiedzUsuń
  8. Myśle, ze dla mojej 7 latki ta książka byłaby ok.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio sama mam fazę na książki dla dzieci, choć nieco starsze wydania. To jednak wydaje mi się bardzo interesujące. 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozycja wydaję się być ciekawa, zapiszę tytuł na przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
  11. U Ciebie same perełki widzę. Uwielbiam literaturę dziecięcą, w wolnej chwili poszukam tego tytułu. Coś nowego i nietypowego jak dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. To klątwa drugiego tomu mam wrażenie. O ile przygody kur mnie zainteresowały przy poprzednim wpisie, tak tu widzę, że może być nieco gorzej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety, niemniej i tak uważam, że ten cykl może być warty uwagi.

      Usuń
  13. Myślę, że przygody kur mogą być bardzo ciekawe. Jednak okładkę mogli zrobić bardziej przyjazną dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow. Fabuła wydaje się być intrygująca i skomplikowana. Nie jestem docelowym klientem tej książki bo nastolatka byłam parę chwil temu 😜, ale młodszym czytelnikom ta książka na pewno przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń